حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رییس جمهور ترکیه هم از واتس اپ رفت!

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

پس از اطلاعیه جدید واتس اپ و تغییر شرایط حریم خصوصی کاربران در جهت اشتراک اطلاعات آن ها با فیس بوک و شرکت های خانواده فیس بوک و جنجال برانگیز شدن این موضوع خیلی از کاربران به فکر کوچ از واتس اپ افتاده اند. از ثروتمندترین فرد جهان تا رییس جمهور فعلی کشور ترکیه به این اطلاعیه واکنش نشان داده اند و در حال ترک این پیام رسان هستند.

سیاست جدید فیس بوک :

” کاربران باید با شرایط جدید که به آن ها اجازه می دهد هدف تبلیغات هدفمند قرار گیرند موافقت کنند در غیر این صورت دسترسی به اکانت هایشان در واتس ‌اپ را از دست می دهند. ” این سیاست جدید فیس بوک است و به نظر می رسد که این شرکت به هیچ وجه قصد عقب نشینی از سیاست جدیدش را هم ندارد.

 

خداحافظی با واتس اپ :

به نظر می رسد هرچند هم محبوب باشید، دوران آن به سر رسیده است که از محبوبیت تان سواستفاده کنید! حال و روز این روزهای فیس بوک اصلا خوش نیست.

پس از ایلان ماسک که نرم افزار سیگنال را به کاربران توصیه و پیشنهاد کرد حالا این موضوع جنبه های سیاسی هم پیدا کرده است. رییس جمهور ترکیه و وزارت دفاع این کشور به خبرنگاران اعلام کردند واتس ‌اپ را ترک می کنند و به مهاجرت جهانی از این اپلیکیشن پیام رسان به دلیل تغییر شرایط استفاده آن و افزایش نگرانی های حریم خصوصی، پیوستند.

امروز در پیامی به گروه های خبرنگاری اعلام شد ریاست جمهوری ترکیه گروه های واتس ‌اپ خود را به اپلیکیشن پیام رسان رمزنگاری شده BiP که واحدی از شرکت ترک سل ایلتیشیم هیزمتلاری است، منتقل خواهد کرد.

واتس اپ

واتس اپ

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت ترک سل هم الگوی مشابهی را در ترکیه گزارش کرده است. و طبق اعلام این شرکت، حدود یک میلیون کاربر جدید در ۲۴ ساعت گذشته به اپلیکیشن BiP پیوسته اند. این اپلیکیشن از زمان راه اندازی در سال ۲۰۱۳ بیش از ۵۳ میلیون بار دانلود شده است.

تلاش فیس بوک برای بهره برداری از واتس ‌اپ با افت رشد درآمد این شرکت شبکه اجتماعی جدی تر شده است. طبق اعلام این شرکت، این پیام رسان بیش از ۵۰ درصد در بسیاری از کشورهایی که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده اند رشد داشته اما این رشد به درآمد تبلیغاتی بیشتری منجر نشده است زیرا واتس ‌اپ در میان پلتفرم هایی نبوده که فیس بوک در آن ها کسب و کاری تجاری قوی داشته است.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

امیدوارم معجزه ای بشه تا از شر دیپ استیت خلاص بشیم 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی