حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۰ مینی سریال برتر پیشنهادی

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | حتما بخوانید، سریال، سینما

شاید شما هم مثل خیلی‌ها دوست داشته باشید سریال ببینید اما حوصله و وقت دیدن سریال‌های چندصد قسمتی را نداشته باشید. پس بهتر است سراغ مینی سریال‌هایی بروید که دیدن هرکدام مجموعاً اندازه دو سه فیلم از شما وقت خواهد گرفت. اگر در دوران کرونا خانه‌نشین شده‌اید و حوصله‌تان سر رفته، دیدن این ۱۰ مینی سریال برتر در ژانرهای مختلف را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ضمناً با دیدن عکس سریال چرنوبیل تصور نکنید که قرار است این مینی سری که همه دیده‌اند را به شما پیشنهاد بدهم!

۱۰ مینی سریال برتر پیشنهادی

۱۰- Sharp Objects

IMDB Rating: 8.1/10

Metacritic Rating: 78/100

مدت زمان کل: هفت ساعت

ژانر: جنایی، درام، رازآلود

سال ساخت: 2018

سریال اشیاء تیز داستان خبرنگاری را روایت می‌کند که به شهر زادگاهش بازگشته تا داستان جنایتی هولناک را دنبال کند و دراین میان باید با گذشته خود دست‌وپنجه نرم کند. در این سریال که نامزد گلدن گلوب بهترین سری کوتاه شده بود، پاتریشیا کلارکسون (Patricia Clarkson) توانست جایزه گلدن گلوب را از آن خود کند و امی آدامز (Amy Adams) نیز برای بازی در این مجموعه نامزد گلدن گلوب شد. استیفن کینگ (Stephen King) نویسنده مشهور ژانر وحشت درباره رمان اشیاء تیز، اولین کتاب گیلیان فلین (Gillian Flynn) که این سری برپایه آن ساخته شد می‌گوید:

هنگامیکه به سی صفحه آخر رسیدم خودم را وحشت‌زده دیدم اما بی‌فایده بود که بتوانم کاری کنم.

۹- Firefly

IMDB Rating: 9/10

Metacritic Rating: 63/100

مدت زمان کل: ۱۰ ساعت و ۵۲ دقیقه

ژانر: ماجراجویی، درام، علمی- تخیلی

سال ساخت: 2002

جاش ودن (Joss Whedon) نامی آشنا برای طرفداران دنیای مارول است. او کارگردانی و نویسندگی دو قسمت ابتدایی انتقام جویان (Avengers) را برعهده داشت. اما شاید خیلی‌ها ندانند که پیش از این او کارگردان سریال علمی- تخیلی Firefly بود که موفقیت آن باعث شد تا دو سال بعد فیلم سینمایی آرامش (Serenity) را نیز در ادامه آن کارگردانی کند. این سریال که در رتبه‌بندی IMDB درجایگاه ۲۹ قرار دارد توانست جایزه پرایم‌تایم امی (Primetime Emmy Awards) برای بهترین جلوه‌های ویژه را در سال ۲۰۰۳ از آن خود کند. ناتان فیلون (Nathan Fillon) در این سری و در ادامه در فیلم Serenity نقش قابل قبولی ارائه داده است.

۸- Angels in America

IMDB Rating: 8.2/10

Metacritic Rating: —/100

مدت زمان کل: پنج ساعت و ۵۲ دقیقه

ژانر: درام، فانتزی، عاشقانه

سال ساخت: 2003

خدا بهشت را رها کرده است. سال ۱۹۸۵: ریگان‌ها در کاخ سفید هستند و مرگ با داس ایدز جان‌ها را می‌گیرد. فرشتگان در آمریکا، نام سریالی کوتاه با بازی بازیگران مشهوری چون مریل استریپ (Meryl Streep)، آل پاچینو (Al Pacino)، اما تامپسون (Emma Thompson)  و پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) است. تونی کوشنر (Tony Kushner)، نمایشنامه‌نویس مشهور و نویسنده فیلمنا‌مه‌های معروفی چون لینکن (Lincoln) و مونیخ (Munich)، از تجربه حماسی سیاسی خود پیرامون بحران ایدز در سال‌های میانی ۱۹۸۰ اقتباس کرده و داستانی با تمرکز بر گروهی از افراد از هم جدا را روایت می‌کند. این مجموعه توانست پنج جایزه گلدن گلوب از جمله جایزه بهترین مینی سری را برای عوامل خود به ارمغان آورد.

۷- When They See Us

IMDB Rating: 8.9/10

Metacritic Rating: 86/100

مدت زمان کل: چهار ساعت و ۵۶ دقیقه

ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام

سال ساخت: ۲۰۱۹

وقتی آن‌ها می‌بینندمان، داستان واقعی پنج نوجوان اهل هارلم را روایت می‌کند که پس از آنکه به اشتباه متهم به حمله وحشیانه به پارک مرکزی می‌شوند، گرفتار در یک کابوس می‌شوند. بدلیل محتوای آزاردهنده و پریشان‌کننده این مجموعه، قسمتی از بودجه تولید صرف استخدام مشاوران اورژانسی برای هریک از عوامل شد که درحین یا پس از فیلمبرداری‌های روزانه نیازمند تسکین عاطفی بود. این مجموعه توانست جایزه بفتا (BAFTA Awards) در بخش بین‌الملل و دو جایزه پرایم‌تایم امی را از آن خود کند.

۶- The Night Of  

IMDB Rating: 8.5/10

Metacritic Rating: 90/100

مدت زمان کل: هشت ساعت و ۴۵ دقیقه

ژانر: جنایی، درام، رازآلود

سال ساخت: ۲۰۱۶

اگر از پیمان معادی متنفر نیستید و عاشق ژانر جنایی هستید حتماً این مینی سریال را ببینید! وقتی که استیون زیلیان (Steven Zaillian) نویسنده فهرست شیندلر (Schindler’s List) با ریچارد پرایس (Richard Price) نویسنده سریال شنود (The Wire) دست به دست هم بدهند باید هم یک شاهکار خلق کنند. داستان این سریال درمورد نصیر (Riz Ahmed) پسر یک راننده تاکسی پاکستانی به نام سلیم خان (پیمان معادی) است که به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و در شبی کابوس‌وار با دزدیدن تاکسی پدرش مسیر زندگی‌ش ناگهان عوض می‌شود. با دیدن این سریال می‌فهمید که دروغ و حقیقت آن‌چنان مرزی با هم ندارند و زندگی من و شما به تار مویی اندازه یکی دو جمله این طرف و آن طرف شدن بند است!

۵- Over the Garden Wall  

IMDB Rating: 8.8/10

Metacritic Rating: —/100

مدت زمان کل: یک ساعت و پنجاه دقیقه

ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، درام

سال ساخت: ۲۰۱۴

آن سوی دیوار باغ، شاید کوتاه‌ترین مینی سریالی باشد که مدت آن به اندازه یک فیلم معمولی هم نرسد. با این حال این مینی سری توانست دو جایزه پرایم‌تایم امی را درسال ۲۰۱۵ بعنوان بهترین انیمیشن از آن خود کند. دو برادر خود را در جنگلی تاریک و رازآلود می‌یابند و تلاش می‌کنند تا راه بازگشت به خانه را پیدا کنند. این اولین مینی سری Cartoon Network بود که درحقیقت ادامه‌ای بود برای انیمیشن کوتاه و موفق Tome of the Unknown در سال ۲۰۱۳.

۴- Persona (Sahsiyet)  

IMDB Rating: 9.1/10

Metacritic Rating: —/100

مدت زمان کل: ۱۳ ساعت و ۱۸ دقیقه

ژانر: جنایی، درام، رازآلود

سال ساخت: ۲۰۱۸

شخصیت سریالی است ترکیه‌ای درمورد مردی که دچار آلزایمر است و با این حال تلاش می‌کند تا جنایتکاران را مجازات کند. این سریال که بیست و چهارمین سریال برتر در لیست IMDB است جوایز زیادی را برای بازیگر نقش اول Haluk Bilginer از جمله جایزه بین‌المللی Emmy به ارمغان آورد.

۳- Band of Brothers

IMDB Rating: 9.4/10

Metacritic Rating: 86/100

مدت زمان کل: نه ساعت و ۵۴ دقیقه

ژانر: اکشن، درام، تاریخی

سال ساخت: ۲۰۰۱

نوبت می‌رسد به سریالی با موضوع جنگ جهانی. داستان نبردهای یک جوخه از لشکر هوابرد در جنگ جهانی دوم. این سریال که در رتبه سومین سریال برتر در سایت IMDB قرار دارد، با حال و هوایی مشابه به فیلم نجات سرباز رایان، تام هنکس و استیون اسپیلبرگ را درمیان تهیه‌کنندگان خود می‌بیند و تام هنکس حتی نویسندگی و کارگردانی یکی از اپیزودها را نیز برعهده داشته است. اگر این سریال را دیدید و خوش‌تان آمد سریال اقیانوس آرام (The Pacific) ۲۰۱۰ را نیز از دست ندهید.

۲- Scam 1992: The Harshad Mehta Story

IMDB Rating: 9.4/10

Metacritic Rating: —/100

مدت زمان کل: هشت ساعت و ۴۶ دقیقه

ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام

سال ساخت: ۲۰۲۰

این لیست قرار نیست تماماً به سریال‌های آمریکایی اختصاص یابد. رتبه دوم لیست پیشنهادی‌مان از آن یک سریال هندی است که از روی داستان زندگی هارشاد متا، دلال بورس ساخته شده که در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ بازار بورس را به آشفتگی کشاند. این سریال در رتبه هجدمین سریال برتر IMDB قرار دارد.

۱- Dekalog

IMDB Rating: 9.0/10

Metacritic Rating: 100/100

مدت زمان کل: نه ساعت و ۳۲ دقیقه

ژانر: درام

سال ساخت: ۱۹۹۰

و اما رتبه اول لیست تعلق می‌گیرد به مجموعه ده فرمان کریستف کیشلوفسکی (krzysztof kieslowski) که نمره کامل ‍۱۰۰ را از سایت Metacritic گرفته است! این سریال در ۱۰ قسمت، در اشاره به لوح ۱۰ فرمان ساخته شده است. کیشلوفسکی ابتدا می‌خواست تنها تهیه‌کنندگی مجموعه را برعهده بگیرد و کارگردانی آن را به ۱۰ کارگردان متفاوت بسپارد، اما درنهایت خودش تمام قسمت‌ها را کارگردانی کرد. درسال ۱۹۹۱ استنلی کوبریک مقدمه‌ای تحسین‌برانگیز بر فیلم‌نامه منتشرشده کیریستف کیشلوفسکی و کریستف پیسیویچ (krzysztof piesiewicz) نوشت:

(آن‌ها) این استعداد بسیار نادر را دارند که بجای اینکه صرفاً از ایده‌هایشان حرف بزنند آن‌ها را دراماتیزه ‌می‌کنند.

بسیاری منتقدین این مینی سری را در لیست مجموعه‌های پیشنهادی خود که حتماً بایستی به تماشای آن‌ها نشست قرار داده‌اند.

شما این ۱۰ مینی سریال پیشنهادی را دیده‌اید؟ نظرتان راجع به آن‌ها چیست؟ شما هم مینی سری‌های تماشایی دیگری که دیده‌اید را پیشنهاد دهید…

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hameds1

من فقط شارپ آبجکت و آن سوی دیوار باغ رو دیدم که دومی عالی بود واقعا. چرا عکس چرنوبیل رو گذاشتین ولی خودش نیست؟
خیلی وقته می خوام نایت آف و بند آف برادرز رو ببینم هنوز وقت نشده ممنون بابت یادآوری دوباره

SAWAN

تو این لیست فقط جوخه برادران رو دیدم که عالیه. عجیبه که چرنوبیل تو لیست نبود

armin sat

جوخه برادران عالیه هیچ وقت ازش سیر نمیشم

Milad7

حقیقتا من اصلا حوصله نمیکنم سریال ببینم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احمد کیایی