حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحقیقات سازمان فضایی آلمان (DLR) بر روی ویروس کرونا

تأثیرات همه گیری کرونا بر جامعه ما بسیار گسترده و بسیار متنوع است. سازمان فضایی آلمان (DLR) به دلیل تمرکز بر تحقیقات متنوع ، کمکهای بی شماری به تحقیقات در مورد ویروس کرونا می کند.

به عنوان مثال ، DLR در حال حاضر در حال بررسی نحوه انتشار ذرات ویروس در هواپیما و قطارها است. این یافته ها می تواند به درک بهتر چالش های وسایل نقلیه در مواقع همه گیری کمک کند و بنابراین به راه حل های احتمالی کمک کند. همچنین کار بر روی طرح های قابل تنظیم و مدولار کابین در هواپیماها در حال انجام است که به منظور کاهش تراکم مسافر امکان تغییر در نحوه نشستن را فراهم می کند. علاوه بر این ، دانشمندان در DLR در حال کار بر روی ادغام مواد هوشمند برای تمیز کردن سریع و آسان تر و ضد عفونی در محل نشستن هستند. سلامت مسافران با استفاده از دوربین های مادون قرمز و سنسورها کنترل می شود.

DLR و همکارانش در یک مأموریت پرواز تحقیقاتی ، تغییرات مربوط به آلودگی هوا را در جو زمین بررسی کردند. اندازه گیری میزان آلایندگی کاهش یافته از صنعت ، ترافیک و هواپیمایی به درک بهتر تأثیرات انسانی بر ترکیب جو زمین کمک می کند. همراه با HZI ، DLR در حال حاضر در حال تهیه یک بسته نرم افزاری است که می تواند برای شبیه سازی تأثیر اقدامات محافظتی مانند ممنوعیت تماس یا منع رفت و آمد در توسعه نرخ عفونت ویروسی در طی چندین ماه مورد استفاده قرار گیرد. در زمینه تحقیقات حمل و نقل ، تأثیرات فعلی و آتی ویروس کرونا در صنعت حمل و نقل بررسی می شود.

پوشش دهان و بینی روشی موثر برای محدود کردن گسترش قطرات و آئروسل در طول سفرهای قطار است. این توسط یک مطالعه علمی توسط مرکز هوافضای آلمان (DLR) نشان داده شده است.

قطره ها و آئروسل ها مسیر اصلی انتقال ویروس کرونا هستند. اندازه آنها چند میکرومتر است و هنگام تنفس ، صحبت کردن ، سرفه و عطسه بوجود می آیند. در حالی که قطرات بزرگتر به سرعت به زمین فرو می روند ، آئروسل ها می توانند در هوا شناور شوند و در فضاهای بسته پراکنده شوند.

و زدن ماسک برای پوشاندن دهان و بینی به میزان زیادی در کاهش انتقال آئروسل ها در محیط های بسته مانند قطار و هواپیما و اتوبوس موثر است.

ذراتی که به سیستم تهویه مطبوع می رسند تا حدی در سیستم فیلتر جدا می شوند. نسبت بالای هوای تازه استفاده شده توسط سیستم تهویه مطبوع به طور قابل توجهی غلظت آئروسل ها را رقیق می کند. در یک ICE ، هوا به طور متوسط ​​هر هفت دقیقه کاملاً نو می شود. این بدان معناست که سیستم تهویه مطبوع عملاً هیچ نقشی در انتشار آئروسل در محفظه مسافر ندارد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

انشاا… زودتر ریشه کن بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد