حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شناخت کامل نظام آموزشی کانادا و مقاطع تحصیلی (آپدیت ۲۰۲۱)

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

کشور کانادا یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش اموزان و دانشجویان است. اما با نظام اموزشی این کشور برای تحصیل در مدارس کانادا در سال ۲۰۲۱ چقدر اشنایی دارید؟

شناخت کامل نظام آموزشی کانادا و مقاطع تحصیلی

کشور کانادا یکی از کشورهای امریکای شمالی به پایتختی اتاوا است که از نظر سیستم اموزشی و بازار کار پس از تحصیل در میان کشورهای جهان اول جزو پیشتازها است.

اما نمیتوان با اتکا به همین مساله به این کشور رفته و در موسسات آن اقدام به تحصیل کرد بلکه باید بیشتر از این در خصوص نظام اموزشی این کشور اطلاعات داشت.

کانادا

برای تحصیل در هر کشوری بهتر است تا اطلاعات کافی در خصوص آن کشور داشته باشید تا در زمان ورود کاملا احساس غریبگی نکنید.

کشور کانادا همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم یکی از کشورهای امریکای شمالی است که کاملا شمال این قاره را در بر گرفته است.

زبان رسمی این کشور انگلیسی و فرانسوی است که در موسسات و مدارس این کشور زبان انگلیسی مورد استفاده قرار میگیرد. این امر به این دلیل است که کانادا قبلا مستعمره انگلستان بوده است.

با این که زبان رسمی موسسات و دانشگاه های این کشور انگلیسی است با این حال دوره های این موسسات به زبان فرانسوی هم ارائه میشوند.

خوب است بدانید که نظام اموزشی این کشور افراد را ملزم به ادامه تحصیل تا سن 18 سالگی میکند و فرد نمیتواند تا قبل از 18 سالگی تحصیل را کنار بگذارد.

این کشور بسیار به تحصیلات اهمیت میدهد و به همین دلیل است که مدارس و دانشگاه های این کشور از نظام اموزشی فوق العاده ای بهره مند هستند.

مدارک تحصیلی اخذ شده در این کشور حتی مدارک دیپلم و کالج در سرتاسر جهان مورد تایید است و فرد میتواند با این مدارک در هر کجای جهان مشغول به کار شود.

حال آنکه بهترین بازار کار نیز مختص کانادا است و فرد میتواند به راحتی پس از اتمام دوران تحصیل خود وارد بازار کار شود و اینده ای درخشان برای خود رقم بزند.

نظام اموزشی کانادا

نظام آموزشی کانادا یا Canada Education System برای تحصیل در مدارس کشور کانادا با توجه به استان مورد نظر از سن 5 یا 6 سالگی اغاز میشود. اولین دوره ی تحصیل دوره ابتدایی است که تا 8 سال طول میکشد.

دوره ی بعدی دوره دبیرستان است که 4 سال به طول می انجامد و در نهایت یک دوره 12 ساله باید طی شود تا فرد بتواند یا ترک تحصیل کند و یا وارد کالج ها و دانشگاه ها شود.

سیستم اموزش و پرورش کشور کانادا که در اغلب استان های این کشور مشابه است در واقع یک سیستم استانی است و هر استان با توجه به قوانین کلی میتواند برای مدارس حوزه خود قوانینی را وضع کند.

دانش اموزان بین المللی میتوانند از ابتدای تحصیل در مدارس این کشور ثبت نام کنند و همراه با دانش اموزان کانادایی سر کلاس ها حضور داشته باشند.

مدارس در این کشور به دو دسته مدارس دولتی و خصوصی تقسیم بندی میشوند که مدارس دولتی تحت حمایت مالی و پشتیبانی دولت این کشور است و مدارس خصوصی نیز هزینه ای بابت تدریس به دانش اموزان دریافت میکنند.

معلمان و اساتید

معلمان و اساتیدی که در مدارس دولتی این کشور به تدریس مشغول هستند میتوانند با برخورداری از مدرک کارشناسی در رشته مربوطه در ازمون های استانی، دولتی و یا فدرالی شرکت کنند.

پس از دریافت یکی از این مجوزها که به دستور اموزش و پرورش هر استان صادر میشود میتواند در یکی از مدارس دولتی این کشور به تدریس مشغول شود.

اما برای تدریس در مدارس خصوصی کمی شرایط فرق میکند. فرد باید مدرکی بالاتر از کارشناسی داشته باشد تا بتواند برای تدریس در مدارس خصوصی این کشور صلاحیت داشته باشد.

با این حال همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم سیستم اموزشی مدارس دولتی این کشور از جمله بهترین سیستم های اموزشی در جهان به شمار میروند.

زندگی دانش اموزی

هر دانش اموز در مدارس این کشور کتاب ها و لوازم مورد نیاز خود برای تحصیل را از طریق مدرسه دریافت میکند و نیازی به خریداری وسیله ای برای تحصیل وجود ندارد.

هم چنین دانش اموزان پس از مدرسه و یا ساعاتی قبل از شروع آن به انجام فعالیت های فوق برنامه مانند فعالیت های فرهنگی، ورزشی و یا هنری مشغول میشوند.

علاوه بر این ها دانش اموزان به اردوهایی اموزشی میروند تا از موزه ها، محل های کاری مربوط به شغل اینده آن ها، مجموعه های ورزشی و فرهنگی و…. دیدن کنند.

هزینه های زندگی و تحصیل دانش اموزی

زمانی که فرد میخواهد در مدارس کانادا به تحصیل مشغول شود باید کمتر از 18 سال سن داشته باشد و این یعنی که او به سن قانونی نرسیده است.

بنابراین فرد یا باید همراه با یک والد یا قیم قانونی در این کشور زندگی کند تا زمانی که تحصیلات وی به پایان برسد و یا اینکه از گزینه های دیگر استفاده کند.

اگر فرد نمیخواهد که همراه با کسی به این کشور بیاید سه راه دارد:

اشنای نزدیک مقیم کانادا

یکی از راه های اسکان در زمان تحصیل این است که فرد به خانه یکی از اشنایان نزدیک خود که مورد تایید والدین وی هستند رفته و در مدت زمان تحصیل خود در این خانه زندگی کند.

تمام هزینه های فرد در زمان اقامت در این خانه به عهده خود او و کسی است که از وی نگهداری میکند و دولت هزینه ای برای مخارج زندگی او پرداخت نمیکند.

Home stay

اگر فرد نه میتواند همراه با خانواده سفر کند و نه کسی در کانادا که اقامت این کشور را داشته باشد میشناسد میتواند در خانه خانواده ای که مورد تایید دولت کانادا است در مدت زمان تحصیل خود اقامت داشته باشد.

در این مورد فرد باید هزینه ای بالغ بر 20 هزار دلار کانادا برای تحصیل و هزینه ای بین 700 الی 1000 دلار کانادایی برای مخارج زندگی خود به صورت ماهیانه پرداخت کند.

یکی از مزیت های زندگی در این خانه ها این است که فرد بسیار سریعتر با فرهنگ کانادایی اشنا میشود و میتواند در این زمینه سریعتر پیشرفت کند. در این راستا میتوانید هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را این جا بخوانید.

خوابگاه

گزینه اخر گزینه خوابگاه است که برخی مدارس دولتی و تمام مدارس شبانه روزی در اختیار دانش اموزان قرار میدهند. هزینه این مدارس 40 تا 42 هزار دلار کانادایی است که شامل هزینه تحصیل ، زندگی و برنامه های فوق اموزشی این مراکز میشود.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

قضیه ی واکسن کانادایی را که شنیدید!!! عهی روزگار!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات