حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری بیگانه در سیارک عجیب و غریب

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، نجوم

یک استاد دانشگاه هاروارد به نام Avi Loeb که رئیس گروه نجوم هاروارد است معتقد است اولین نشانه ای که از یک هوش بیگانه خواهیم گرفت، فضاپیما نخواهد بود. بلکه فکر می کند اولین نشانه ای که از زندگی فرازمینی دریافت خواهیم کرد سطل آشغال تمدن است. لوب کتابی در تاریخ 26 ژانویه منتشر کرده است که موضوع آن این است که چرا یک سیارک عجیب و غریب که در سال 2017 وارد منظومه شمسی شد، قطعه ای از فناوری بیگانه است.

فناوری بیگانه در سیارک عجیب و غریب

شیئی که وی در مورد آن صحبت می کند اولین شی بین ستاره ای شناخته شده ای است که وارد منظومه شمسی شده و از جهت  ستاره وگا به منظومه شمسی سفر کرده است. وگا ستاره ای است در حدود 25 سال نوری از زمین و در مقیاس کیهانی نزدیک زمین است. این جسم در تاریخ 6 سپتامبر 2017 وارد  مدار منظومه شمسی شد. در تاریخ 9 سپتامبر ، این جرم که به Oumuamua معروف است ، نزدیکترین فاصله خود را با خورشید داشت و در پایان ماه سپتامبر و از فاصله مداری زهره عبور کرد.

در 7 اکتبر با سرعت 58900 مایل در ساعت از زمین عبور کرد و به سرعت به سمت صورت فلکی پگاسوس حرکت کرد. طول این شی حدود 100 یارد و به صورت سیگار برگ بود.و اولین جسم بین ستاره ای بود که تاکنون در منظومه شمسی کشف شده است. ستاره شناسان پس از مطالعه مسیر این شی به این نتیجه رسیدند. آنها دریافتند که گرانش خورشید مقید نیست ، و این نشان می دهد که از منظومه شمسی عبور می کند.

در ابتدا اعتقاد بر این بود که یک دنباله دار معمولی است ، اما لوب نظریه ای داد که می تواند فناوری ای از یک تمدن بیگانه باشد مشاهدات متعدد وی را به نتیجه می رساند. اولین مشاهدات این بود که  طول شی سیگار شکل 5 تا 10 برابر بیشتر از عرض آن است و دانشمندان هرگز ندیده اند که یک جسم فضایی به طور طبیعی به این شکل باشد.

همچنین به طور غیرمعمولی روشن بود و حداقل ده برابر بیشتر از سیارک های سنگی معمولی یا ستاره های دنباله دار بازتاب داشت. مشاهده ای که لوئب را به این باور رساند که Oumuamua یک فناوری بیگانه باشد ، شیوه حرکت آن است. وی گفت به طور معمول ، کشش خورشید به طور قابل توجهی سرعت جسم را افزایش می دهد ، سپس جسم پس از عبور از خورشید و دورتر شدن ، بطور قابل توجهی کند می شود. با این حال ، Oumuamua با کمی سرعت اما از نظر آماری قابل توجه و دور از خورشید شتاب گرفت.

لوب معتقد است که علاوه بر گرانش خورشید ، آن را با زور تحت فشار قرار داده اند. لوب و همکارانش اعداد مرتبط با شکل و اندازه جسم را بررسی کردند و نتیجه گرفتند که این  جسم سیگار شکل نیست بلکه احتمالاً یک دیسک با ضخامت کمتر از یک میلی متر و یک بادبان خورشیدی است.  که هنگام دور شدن از خورشید شتاب میگیرد. همه دانشمندان با این نظریه موافق نیستند و احتمالاً هرگز دقیقاً نخواهند فهمید که اوموآموا چیست.

نظر شما درباره این سیارک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

این تصویر واقعیشه؟

Milad7

سرکاریه یا واقعی؟ 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد