حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقش کلید ویندوز در کیبوردها؛ تاریخچه، میانبرها و هرآنچه که باید بدانید

اگر دارای لپ تاپ و یا رایانه شخصی هستید، شاید تابحال از دیدن کلیدی کوچک با آرم ویندوز روی صفحه کلید خود تعجب کرده باشید. منوی Start را باز می کند و میانبرهای مفیدی را انجام می دهد ، اما از کجا آمده است؟ چرا آنجاست؟ بیایید باهم نگاهی به آن بیندازیم.

تاریخچه کلید ویندوز :

اگر فکر کنید که کلید ویندوز از ابتدا با ما بوده است، اشتباه می کنید! کلید ویندوز اولین بار در سپتامبر 1994 در صفحه کلید استاندارد مایکروسافت ظاهر شد. این صفحه کلید ارگونومیک همانند صفحه کلید قابل تنظیم Apple بود که صفحه کلید استاندارد QWERTY را به دو نیم تقسیم می کرد. برخلاف صفحه کلید اپل ، مایکروسافت برای کاهش خستگی مچ دست ، هرنیمه را با زاویه ای ملایم طراحی کرده بود.

دکمه استارت

دکمه استارت

در آن زمان، مایکروسافت محصولات سخت افزاری دیگری از جمله موس های فوق العاده ای را طراحی و تولید کرده بود. وقت آن رسیده بود که اولین صفحه کلید نیز طراحی شود. مایکروسافت ایده ای درخشان داشت که در سخت افزار جدید خود از لوگو و یا دکمه تجاری ویندوز استفاده کند. این منجر به ایجاد دو کلید ویندوز شد که بین کلیدهای Control و Alt در سمت چپ و راست کلید Space قرار گرفت.

 

در ویندوز 95 با یکبار فشرده شدن کلید ویندوز، منو استارت باز میشد و هنگامی که در ترکیب با کلیدهای دیگر استفاده می شد ، کلید ویندوز می توانست سایر کارهای مربوط به ویندوز مانند باز کردن File Explorer (Windows + E) را انجام دهد.

 

علاوه بر کلیدهای ویندوز، صفحه کلیدهای مایکروسافت دارای یک کلید دیگری بود که برای باز کردن منوی کلیک راست در ویندوز 95 طراحی شده بود.

در فوریه 1996 ، مجله بایت گزارش داد که مایکروسافت توانسته است “نزدیک به 1 میلیون” دستگاه از صفحه کلیدهای جدید خود را در اولین سال حضور در بازار بفروش برساند. این موفقیت باعث ایجاد یک سری تغییرات در جهت بهبود صفحه کلیدهای ارگونومیک مایکروسافت شد که تا به امروز نیز ادامه دارد.

کلید ویندوز فقط به صفحه کلیدهای ارگونومیک مایکروسافت محدود نشد. مایکروسافت یک استاندارد جدید 104 کلید را ایجاد کرد که خیلی زود برای سایر تولید کنندگان صفحه کلید مجوز تولید آن را صادر کرد. با گسترش ویندوز 95 ، تولیدکنندگان سخت افزار نمی خواستند از هیچ ویژگی جدیدی که سیستم عامل پرهیاهو ویندوز وعده داده بود، غافل شوند. بنابراین به سرعت کلید ویندوز همه جا بود و محبوبیتی سریع پیدا کرد.

به عنوان بخشی از برنامه سازگاری سخت افزاری ویندوز مایکروسافت، همه صفحه کلیدهای دارای بیش از 50 کلید باید دارای یک کلید Windows (که در برخی اسناد Microsoft نیز “دکمه شروع سخت افزار” نامیده می شود) باشند تا به عنوان سازگار با Windows تأیید شوند. این گواهینامه به فروشندگان اجازه می دهد تا از آرم ویندوز به عنوان بخشی از بازاریابی خود استفاده کنند.

 

از طریق این ابتکارات ، مایکروسافت راهی هوشمندانه برای یافتن مارک تجاری خود بر روی هر صفحه کلید رایانه ای یافت و تسلط خود را در بازار رایانه بیشتر تقویت کرد.

همانطور که در بالا ذکر کردیم ، با فشار دادن کلید ویندوز، منوی شروع باز می شود. (تصادفی نیست که دکمه Start نیز آرم ویندوز است.)

 

میانبرهای کلید ویندوز:

کلید ویندوز هنگامی که در ترکیب با کلیدهای دیگر استفاده می شود، می تواند ده ها کار را در ویندوز 10 اجرا کند ، از جمله موارد زیر:

 

Windows+I: باز شدن تنظیمات

Windows+E: را باز می کند File Explorer.

Windows+D: دسک تاپ را نشان می دهد / پنهان می کند.

Windows+F: کادر جستجو را باز می کند.

Windows+M: تمام ویندوزهای باز شده را مینی مایز می کند.

Windows+Tab: تمام برنامه ها و پنجره ها را نشان می دهد.

Windows+L: صفحه را قفل می کند

Windows+A: را باز می کند Action Center.

 

ده ها میانبر دیگر وجود دارد که اگر آنها را بخاطر بسپارید، برای انجام سریع کارها در ویندوز از جمله مدیریت دسک تاپ های مجازی یا مرتب سازی مجدد پنجره ها می توانند به شما کمک کنند.

کلید ویندوز یک پیروزی بزرگ بازاریابی و تجاری برای مایکروسافت بود و هنوز هم هست که 26 سال پس از معرفی کلید ویندوز در اکوسیستم ویندوز به طرز باورنکردنی ای باقی مانده است.

شما از کلید ویندوز چه استفاده هایی می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

طاها و علی اگه هستین بیایین تو بازی 🤙📿

Taha

Im coming😈

Auroro

مایکروسافت دیگه چرا چیز جدیدی نمیده بیرون

pooria

🤔 احتمالا ایده ای نداره که بده بیرون 😂

Arad.Htc

همه شرکت های بزرگ همینن(بیشترشون) اوایل تاسیس کلی ایده و کیفیت دارن ولی وقتی خیلی بزرگ شدن ایده هاشون ته میکشه مثال: ماکروسافت اج شد کرومیوم که همون کرومه شرکت های موبایل سازی(بجز اپل چون اون بحثش جداس) در زمینه رابط کاربری و طراحی(2 ساله شکل دوربینا یکیه)

SHREK

وارد گیم میشم میزنمش بیام بیرون قفل شکن خاموش کنم😑فوقش win+R

Milad7

اوه اوه یادش بخیر وین 95 =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی