حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

واکسن ایرانی کرونا به دختر سازنده اش تزریق شد!

نوشته

3 سال قبل | 18 دیدگاه | اخبار داخلی، پزشکی و سلامت

در روزها و ماه های گذشته بحث ساخت واکسن کرونا توسط کشورهای مختلف دنیا و اخبار پیرامون آن منتشر شده است. اما حالا خبری از زبان مسئولان و دست‌اندرکاران ساخت واکسن ایرانی کرونا به گوش می رسد که از همیشه جدی تر است. دیروز، 9 دی ماه آزمایش اولیه واکسن ایرانی کرونا بر روی نمونه انسانی آغاز شده است و اولین نفری که واکسن را دریافت کرده است کسی نیست جز دختر سازنده اش. با ترنجی همراه باشید تا مصاحبه ای کوتاه از اولین فرد دریافت کننده واکسن را بخوانید.

طیبه مخبر نخستین زن داوطلب دریافت واکسن ایرانی است. او که دختر محمد مخبر، رئیس اجرایی ستاد فرمان حضرت امام خمینی(ره) است عنوان کرده به دلیل ایمان به تلاش دانشمندان کشورمان و برای مشارکت در این آزمایش بالینی داوطلب دریافت واکسن ایرانی شده است.

تزریق واکسن ایرانی کرونا

تزریق واکسن ایرانی کرونا

طبق گفته فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، کشور ما در ساخت واکسن سابقه بسیار طولانی دارد. برای مثال انستیتو پاستور و مؤسسه تحقیقات رازی هر کدام با سوابق طولانی در ساخت واکسن در دهه‌های گذشته و حتی تا همین امروز موجبات سلامتی مردم ما را فراهم کرده‌اند.

از جمله واکسن هایی که در سال های اخیر در کشور ایران ساخته و با موفقیت انجام شده اند می توان به واکسن‌هایی مثل فلج اطفال، سرخک و یا واکسن بیماری سل اشاره کرد.

علامت کرونا

کرونا

در زیر گفت وگوی کوتاه طیبه مخبر اولین بانوی دریافت کننده واکسن ایرانی کرونا را می خوانید:

انگیزه شما از انجام تست واکسن ایرانی کرونا چه بود؟

به سبب زحمات پدرم طی چند ‌ماه اخیر در جریان روند پیشرفت این پروژه ملی بودم و می‌دیدم که همه استانداردها با جدیت رعایت می‌شوند. به همین دلیل واقعاً به ثمره تلاش دانشمندان‌مان ایمان و اعتقاد داشتم. واقعیت این است امروز که این پروژه به دست توانمند دانشمندان هموطن‌مان به ثمر نشسته و باید هرکس به نوبه خود در این طرح مشارکت داشته باشد.

 

وقتی تصمیم‌تان قطعی شد که تزریق واکسن را انجام دهید نگران عوارض وخطرات آن نبودید؟

بالاخره مشارکت در تست اولین نسخه های واکسن همیشه نگرانی خاص خود را دارد ولی از آن جهت که من هم به عنوان یک ایرانی وظیفه دارم هر کاری که در توان دارم برای پیشرفت کشورم انجام دهم تصمیم گرفتم داوطلب شوم و از پدر، مادر و همسرم هم تشکر می کنم که از  تصمیم من حمایت کردند. البته که در مقابل زحمات دانشمندان ایرانی این کمترین کار ممکن بود.

 

به نظر شما این واکسن تا چه حد اثربخش است؟

این واکسن ایرانی کرونا با استانداردهای جهانی به این مرحله رسیده و امیدوارم با کمترین عوارض هم به مرحله عرضه عمومی برسد.

 

به هر حال باید منتظر ماند و با گذشت زمان مشخص می شود که میزان تاثیر و پاسخ دهی واکسن ایرانی کرونا تا چه میزان است. شما حاضر به انجام واکسن ایرانی کرونا بر روی خود و خانواده تان هستید؟ و یا منتظر نمونه های خارجی می مانید؟؟ تجربیات تون در زمینه ویروس کرونا با ما در بخش نظرات به اشتراک بزارید.

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid

از رو چادر تزریق انجام شده؟؟؟

Arad.Htc

عجب دقتی👍🏻

1234567890

نمیخوام ساندیس بازی در آرم اما خداییش چطور عکس دومی رو ندیدید نظر میدید؟
به اینکه حالا واکسن واقعیه یا نه ماری ندارم

1234567890

عکس دوم رو ببینی چادر رو زده کنار😐

khers khofteh

عکس دومی خیلی تحریک کننده هست

Mohammadr

یاد خون گرفتن از مدیر کل انتقال خون و معاونش افتادم 🙂

SHREK

بسیار خرسند هستم که ایران موفق به تولید واکسن شده است. حال آمریکا به نبوغ ما پی خواهد برد شنیده ام که واکسن ایرانی به شرط حسینیه شدن کاخ سفید به مردم مظلوم آمریکا خواهد رسید حال که واکسن خود را به خاک آمریکا ارسال میکنیم آن ها را شکست دادیم.
#خداوند ما را از این واکسن سازان فیک نجات دهد😂😂😂😂

SHREK

ساندیس خوری تا کجا برین واکسن ایرانی بزنین ببینم به کجا میرسین😊

TheFreeCritic

من که نمیزنم

#واکسن بخرید

Amir Mahdi.H

دختر سازنده اش نه 🚫🚫

دختر سرمایه گذار سازنده اش رئیس ستاد اجرایی فرمان امام که نمی توانه یه آنتی هیستامین ساده درست کنه چه برسه به این
اصلاح کن آقای عط.ایی.

Auroro

اینا فایزر میزنن

AŁɪ

یه آمپول هوا بزن جای اون 👿

Taha

من که عمرا واکسن بزنم.
ولی اگه قرار باشه بزنم برای ایرانو میزنم.

afsoon

خب .خود تحقیر های همیشگی سلام ..فایرز که شکست خورد پرستاری که واکسن زده بود کرونا گرفت .وزیر بهداشت آلمان رسماً اعلام کرد درمان کرونا با واکسن واقعی نیست و هنوز به درمان واقعی نرسیده بشر ..واکسن چینی واکسن روسی واکسن آمریکایی واکسن انگلیسی و واکسن آلمانی آمریکایی اثر بخشی خاصی ندارن .من هیچ واکسنی نخواهم زد دو بار هم کرونا گرفتم .فرایند ساخت واکسن هم تو ایران عمری هفتاد ساله داره و همین الانم کلی واکسن رو خود ایران میسازع مثل کزاز دیفتری و امثال اون .ساخت واکسن از نمونه ضعیف شده ویروس نیاز به دانش و تکنولوژی فوق العاده بالا نداره ایران هم داره با همین روش میسازه .قطعا هم مثل بقیه واکسن ها یک مبالغه بزرگ داخلش هست و تو دنیای واقعی اثر بخش نخواهد بود …پیچیدگی ویروس کرونا از ویروس اچ آی وی هم بیشتر هست و بشر حالا حالا ها باید با کرونا بمونه .مگر با ایمنی گله یا روش بشدت محتاطانه قرنطینه جمعی شایدب

afsoon

شاید بتونه ویروس رو از بین ببره که مثل اچ آی وی با رویش پنهان در قلب بشریت لونه کنه

AŁɪ

ببخشید میتونم بپرسم شما کجا زندگی میکنید افسون جان 😊

AŁɪ

اگه ایران هستید که جیره خودتونو میل کنید 🙂 📿🙄
اگه خارج از ایرانی خیلی شیک و مجلسی زیپو بکشید 😀
#فرزند_پکن

Milad7

باچه عمرا بزنیم 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی