حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تفاوت اینستاگرام با اینستاگرام لایت چیست؟

هفته گذشته بود که فیس بوک مالک شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام خبر از نسخه جدید این برنامه با عنوان اینستاگرام لایت را داد. اولین سوالی که در ذهن کاربران اینستاگرام ایجاد شد این بود که این دو نسخه چه فرقی با هم دارند و باید از کدوم نسخه استفاده کنند. آیا باید برنامه اصلی اینستاگرام را حذف کنیم و به سراغ نصب نسخه لایت اینستاگرام برویم؟ با ترنجی همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

وقتی برنامه ای از نظر ویژگی ها و اطلاعات گسترش پیدا می کند، باید منتظر نسخه لایت آن از سوی شرکت سازنده باشیم. همان طور که قبلا هم شاهد نسخه های لایت برنامه های محبوبی مانند فیس بوک، توییتر و یا تیک تاک بودیم. اما هدف از انجام این کار چیست و این نسخه لایت چه تفاوتی با نسخه اصلی برنامه ها دارند؟

 

تفاوت نسخه های اصلی با نسخه های لایت :

به طور خلاصه، برنامه های لایت یا Go (همانطور که گوگل دوست دارد آنها را صدا کند) نسخه هایی با ویژگی و کارایی از برنامه های اصلی هستند که برای گوشی هایی با سخت افزار و حافظه کم طراحی شده اند. آنها برای عملکرد بهتر در شبکه های کم سرعت موبایل و اینترنت طراحی و ارایه می شوند.

 

تفاوت در حجم برنامه اینستاگرام با اینستاگرام لایت :

یکی از مهمترین عوامل تمایز بین اینستاگرام اصلی و نسخه لایت آن، اندازه و حجم آن است. حجم برنامه استاندارد اینستاگرام حدود 30 مگابایت است. آیا می توانید اندازه برنامه لایت را حدس بزنید؟! فقط 2 مگابایت!

بنابراین، اگر از محدودیت فضای ذخیره سازی و حافظه در گوشی خود رنج می برید و نمی خواهید استفاده از اینستاگرام را متوقف کنید، باید برنامه اینستاگرام را حذف کنید و به جای آن از Instagram Lite استفاده کنید.

تفاوت اینستاگرام لایت با نسخه اصلی

تفاوت اینستاگرام لایت با نسخه اصلی

 

دسترسی به اینستاگرام لایت :

در حال حاضر، Instagram Lite فقط برای گوشی های اندرویدی ارایه شده است. درست است که این نسخه برای گوشی های رده پایین و با حافظه کم طراحی شده است، اما اگر از آن در گوشی های اندرویدی متوسط و سطح بالا و پیشرفته نیز استفاده کنید محدودیتی وجود ندارد.

 

همچنین، فیس بوک قبل از اینکه این نسخه را در سطح جهانی درست مثل Facebook Lite به بازار عرضه کند، نسخه اینستاگرام لایت را در کشور هند آزمایش می کند. اگر نمی خواهید منتظر بمانید، می توانید این نسخه را از سایت های معتبر دانلود و نصب کنید.

 

رابط کاربری برنامه اینستاگرام لایت:

شاید فکر کنید که نسخه لایت به شدت متفاوت از اینستاگرام اصلی باشد اما در واقعیت به هیچ وجه اینطور نیست!  برنامه Instagram Lite با برنامه اصلی یکسان است. همانطور که گفته شد، ممکن است فونت ها کمی متفاوت به نظر برسند اما همه آیکون ها و ویژگی ها در مکان های مربوطه موجود هستند. استوری و دایرکت و… در بالا و سایر ویژگی ها وجود دارند.

 

محدودیت های نسخه اینستاگرام لایت :

همانطور که انتظار داشتیم، همه ویژگی های اینستاگرام را در نسخه لایت این برنامه پیدا نخواهید کرد. اگر از طرفداران نسخه های قدیمی اینستاگرام بودید که فقط روی پست ها و استوری ها تمرکز داشتند، با نسخه لایت راحت تر کنار خواهید آمد. برای ویژگی های تازه معرفی شده مانند IGTV ، Reels و Shopping ، زبانه های اختصاصی پیدا نخواهید کرد. بنابراین می توانید انتظار یک تجربه راحت و روان تر ازاینستاگرام خود را داشته باشید و فقط با افرادی که دنبال می کنید یا مایلید آنها را دنبال کنید تعامل داشته باشید.

با این حال، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید IGTV یا Reels کاربران را تماشا کنید. اگر شخصی ویدیوی IGTV یا Reel را به عنوان پست منتشر کرده باشد، همچنان می توانید آن را در نسخه لایت پخش و مشاهده کنید.

 

برنامه اینستاگرام لایت فاقد حالت تاریک (Dark Mod) بسیار دوست داشتنی است. علاوه بر این، شما نمی توانید با استفاده از نسخه لایت با افراد تماس ویدیویی برقرار کنید. با این حال ، سایر ویژگی های پیام رسانی از جمله ارسال نکردن پیام، ارسال GIF یا ناپدید شدن پیام ها به طور عادی کار می کنند.

 

کارایی و تجربه کاربری اینستاگرام با اینستاگرام لایت :

تجربه کاربری شما براساس انتظارات و نحوه استفاده شما کاملاً متفاوت خواهد بود. در نسخه لایت تمام کارهای لازم و اصلی کاملاً خوب انجام می شود. می توان عکس ها ، فیلم ها و استوری ها را بدون هیچ مشکلی بارگذاری کرد. با این حال تفاوت هایی را با نسخه اصلی احساس خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر روی پروفایل کاربری ضربه بزنید، در نسخه Lite کمی کندتر از برنامه اصلی باز می شود. نمی گوییم زمان بارگیری بسیار کند یا غیر قابل استفاده است، اما در مقایسه با نسخه اصلی اینستاگرام، متوجه تفاوت ها می شوید. در حالت کلی زمان لود و دانلود محتوا و عکس ها و فیلم کمی کندتر انجام می شود.

 

شما تجربه استفاده از برنامه های لایت را دارید؟ در قسمت نظرات تجربیات خودتون رو با ما در میان بزارین.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

فقط اینستا پرو 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی