حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیر تکامل بازی Assassin’s Creed از اولین نسخه تا Valhalla

نوشته

3 سال قبل | 31 دیدگاه | بازی

Assassin’s Creed یکی از بهترین سری بازی های یوبیسافت است که تقریباً همه گیمر ها با آن آشنایی دارند. در این مطلب میخواهیم تمامی نسخه های اصلی این بازی را که از سال 2007 تا الان منتشر شده اند را بررسی کنیم. برای دیدن سیر تکامل بازی Assassin’s Creed از اولین نسخه تا Valhalla با ترنجی همراه باشید.

سیر تکامل بازی Assassin's Creed از اولین نسخه تا Valhalla

Assassin’s Creed – 2007

اولین Assassin’s Creed در اصل نوع جدیدی از بازی Prince of Persia بود، اما به هر دلیلی، Ubisoft تصمیم گرفت این بازی را جداگانه عرضه کند. داستان بازی در سال 1191 میلادی در سرزمین مقدس رخ می دهد. شما در نقش Altaïr بازی می کنید؛ قاتلی که رسوا شده و باید با از بین بردن 9 مرد خود را اثبات کند.
شما در واقع نقش دزموند مایلز را بازی می کنید. مایلز توسط شرکت بزرگ ابسترگو ربوده شد و در ماشین موسوم به Animus قرار گرفته و در آنجا مجبور است از طریق بازسازی حوادث زندگی جدش التایر، به این شرکت کمک کند تا یک یادگار باستانی را پیدا کنند. از این طریق ما نیز در مورد جنگ باستانی که بین دو جناح – تمپلارها و قاتلان – در جریان بوده است، آشنا می شویم.
نسخه اول بازی Assassins creed، پایه های گیم پلی را برای نسخه های بعدی بنا نهاد. می توانید در دو حالت بازی کنید: حالت اول حالت پر جنب و جوش و سریع است. هنگامی که در این حالت بازی می کنید، می توانید بدوید و از ساختمان ها بالا بروید، از روی موانع بپرید با این مشکل که نگهبانان به شما مشکوک می شوند. می توانید در حالت دوم بازی کنید، یعنی با سرعت کم حرکت کرده و خود را با علمای مشابهی که در آن زمان در سرزمین مقدس گشت می زدند، قاطی کنید. بنابراین راهی عالی برای پنهان ماندن تا زمان مناسب به شما داده می شود.
این یک بازی کاملاً موفق بود و به دلیل ابتکار در زمینه مخفی کاری، مورد ستایش قرار گرفت. اما به دلیل تکراری شدن گیم پلی و داشتن سکانس های اکشن زیاد، پایان بازی مورد انتقاد قرار گرفت.
سیر تکامل بازی Assassin's Creed از اولین نسخه تا Valhalla

  Assassin’s Creed II – 2009

اتزیو یکی از محبوب ترین کاراکتر های دنیای گیم بود.

Assassin’s Creed II موفق شد تمام انتقاداتی را که به نسخه اول بازی وارد شده بود، جبران کند. ACII به جای داشتن یک مأموریت تکراری، نیاز به یافتن اطلاعات و کشتن اهدف مختلفی داشت و مسیری داستان محور را دنبال می کرد. این بازی همچنین از طریق پیام های پنهان شده توسط Subject 16 ماموریت های مخفی را به همراه داشت.

این بازی، همراه با Ezio یک موفقیت بزرگ بود. به حدی که دو نسخه بعدی بازی، باز هم در مورد Ezio بودند و داستان زندگی او را ادامه می دادند.
سیر تکامل بازی Assassin's Creed از اولین نسخه تا Valhalla

Assassin’s Creed: Brotherhood – 2010

بازی بعدی، Assassin’s Creed Brotherhood، بلافاصله پس از وقایع ACII شروع شد؛ زیرا اتزیو پس از نبرد با پاپ از رم فرار می کند. این بازی داستان چگونگی تبدیل شدن Ezio به سمت رئیس برادران قاتل را روایت می کند و برخی از عناصر جدید گیم پلی را به ارمغان می آورد.

دزموند این بار در حال گذر از خاطرات اتزیو است تا بفهمد یادگاری مخفی به نام تکه ای از عدن را کجا پنهان کرده است. اتزیو در حال بیرون راندن تمپلارها از ایتالیا است تا آنها را از قطعه عدن دور نگه دارد. اما داستان اصلی حول محور تبدیل شدن Ezio به رهبر انجمن برادران قاتل است. این داستان همچنین شامل یافتن و آموزش افرادی است که مایل به مبارزه با استبداد معبد هستند. آنها می توانند در هر زمان با فشار دادن یک دکمه به شما کمک کنند.

یکی دیگر از ویژگی های جدیدی که Brotherhood دارد، گنجاندن حالت بازی چند بود. در حالت چند نفره می توانید در نقشه های مختلف بازی کرده و قاتل های دیگر را بکشید. بازیکنان با پنهانکاری و کسب امتیازات بالاتر XP بیشتری دریافت می کردند.

یک بار دیگر، این بازی موفقیت چشمگیری کسب کرد و طرفداران و منتقدان، هم از حالت تک نفره و هم از حالت چند نفره راضی بودند.
سیر تکامل بازی Assassin's Creed از اولین نسخه تا Valhalla

Assassin’s Creed: Revelations – 2011

اتزیو برای کشف اسرار پنهان شده توسط رهبر قدیمی انجمن برادران قاتل، یعنی التایر که در یک گاوصندوق حبس شده، راه می یابد. برای باز کردن قفل گاوصندوق، او باید یک سری دیسک جمع کند. این دیسک ها به او این امکان را می دهند که برخی از لحظات زندگی آلتایر را دوباره زنده کرده و قسمت های زیادی از گذشته را پر کند.
همراه با حالت چند نفره و تک نفره پرطرفدار، Revelation با خود یک بازی کوچک دفاع برج ارائه داد. Ezio با قرار دادن برخی از قاتلان و موانع مختلف در حالت استراتژیک، در برابر امواج Templars دفاع می کرد. اگرچه این مورد به اندازه حالت های دیگر مورد استقبال قرار نگرفت.
در این زمان بود که بازیکنان با Ezio کمی احساس خستگی کردند و زمان مناسب آن فرا رسید تا نسخه جدید عرضه شود. بازی بعدی این مجموعه قرار بود با یک قهرمان جدید ساخته شود.
سیر تکامل بازی Assassin's Creed از اولین نسخه تا Valhalla

 Assassin’s Creed III – 2012

Assassin’s Creed III از یک موتور کاملاً جدید برای گیم پلی خود استفاده می کند. مبارزه به شدت تغییر کرده و با نسخه های پیشین بسیار متفاوت است. این نسخه همچنین تغییر بزرگی در پیمایش محیط به وجود آورد. در حالی که هنوز پشت بام هایی وجود دارد که می توانید از روی آنها عبور کنید، این امکان برای شما فراهم شده تا روی مکان های دیگری مثل صخره ها و درخت ها نیز بدوید. همچنین می توانید حیوانات را برای پوستشان شکار کنید.
این بازی همچنین سیستم نبرد دریایی ستایش شده ای را فراهم می کند که همه را تحت تاثیر خود قرار داده است. شما باید در حالی که با کشتی های دیگر در دریا می جنگید برخی از ماموریت ها را نیز انجام دهید. همچنین می توانید برای دستیابی به جنگ تن به تن، روی کشتی های دشمن سوار شوید.
این بازی یک بار دیگر با موفقیت همراه بود. در حالی که به دلیل داشتن داستانی نسبتاً ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت، اما به دلیل گیم پلی جدید، و روش های جنگ بهبود یافته و جنگ های دریایی مورد ستایش قرار گرفت.
سیر تکامل بازی Assassin's Creed از اولین نسخه تا Valhalla

 Assassin’s Creed IV: Black Flag – 2013

Assassin’s Creed IV: Black Flag درباره دزدان دریایی است. این ششمین قسمت مهم از مجموعه Assassin’s Creed است. بازه زمانی آن قبل از Assassin’s Creed III بوده و شما می توانید در نقش پدربزرگ کانر یعنی Edward Kenway بازی کنید. این بار به لطف داستان دزدان دریایی شاهد بهبود بیشتر سیستم مبارزات دریایی هستیم. همچنین داستان بازی مثل نسخه های قبل جنبه دراماتیک و انتقام جویی ندارد. به همین دلیل ممکن است حتی برای افرادی که علاقه ای به سری Assassins Creed ندارند، جالب باشد.
سیر تکامل بازی Assassin's Creed از اولین نسخه تا Valhalla

2014 – Assassin’s Creed: Rogue

یک بازی اکشن ماجراجویی که برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 در 11 نوامبر 2014 و برای رایانه های شخصی در 10 مارس 2015 منتشر شده است. Rogue داستان Assassin را که در طول جنگ هفت ساله بین سالهای 1752 و 1760 است را دنبال می کند و فصل پایانی حماسه Kenway است.
مکان های اصلی بازی نیویورک، دره رودخانه هادسون و اقیانوس اطلس شمالی، به ویژه مناطق اطراف نیوفاندلند است. اقیانوس اطلس شمالی یک منطقه مبتنی بر آب و یخ است، که در آن می توان از کوه های یخ به عنوان پوشش هنگام نبرد دریایی استفاده کرد. با کمک یک یخ شکن، ناوبری تکمیل می شود و می توان به مناطق مخفی بازی نیز مطلع شد.
گیم پلی بازی نیز به دلیل بهینه سازی در برنامه نویسی نسبت به نسخه های قبلی کاملاً بهبود یافته است. برخی از مکانیک های چند نفره بازی مثل نسخه های قبلی به کار رفته است.
 شنا در آبهای یخ زده اقیانوس اطلس شمالی به سلامتی شای آسیب می رساند و بخش های زیر آب بازی بلعکس Assassin’s Creed IV کاملاً برداشته شده اند. سیستم مبارزات دریایی نیز با قبل کاملا متفاوت بوده و می توانید از جهت های مختلف به سمت کشتی دشن توپ شلیک کنید.
سیر تکامل بازی Assassin's Creed از اولین نسخه تا Valhalla

2014 – Assassin’s Creed: Unity

Assassin’s Creed Unity بازی اکشن ماجراجویی است و دنباله ای برای Assassin’s Creed IV Black Flag 2013 است. این بازی در 11 نوامبر 2014 در آمریکای شمالی ، 13 نوامبر در اروپا منتشر شد. و اولین نسخه از Assassins creed است که پشتیبانی از نسل هفتم کنسول ها را رها کرد و فقط برای نسل هشتم و کامپیوتر های شخصی منتشر شد.
Assassin’s Creed Unity اساساً در پاریس در جریان انقلاب فرانسه در اواخر قرن 18 با دو منطقه دیگر در Versailles و Saint Denis تنظیم شده است.
از آنجایی که بازی منحصر به فرد کنسول های نسل هشتم و رایانه های شخصی است، امکان رندر پاریس را به مقیاس 1در1 و تعداد جمعیت هزاران نفر را فراهم می کند. بازیکنان می توانند در کل شهر، از جمله فضای داخلی با بناهای تاریخی بدون نیاز به لودینگ، کاوش کنند. حتی در ساختمانهای خالی نیز ممکن است اتاقهایی با قابلیت گشودن در وجود داشته باشد. به طور کلی جزئیات بازی بسیار افزایش یافته است.
برای مراحل، به جای اینکه یک سری اهداف به بازیکن تعلق بگیرد، Ubisoft مکانیک Adaptive Mission را ایجاد کرده است که به بازیکنان چندین مسیر بالقوه برای انجام یک ماموریت را می دهد.
سیر تکامل بازی Assassin's Creed از اولین نسخه تا Valhalla

2015 – Assassin’s Creed: Syndicate

این نهمین قسمت اصلی از سری Assassin’s Creed است. عنوان مفهومی و تصاویر صفحه بازی برای اولین بار در تاریخ 2 دسامبر 2014 به بیرون درز کرد. به دنبال آن یوبیسافت دارایی های درز شده را به عنوان اصل تصدیق کرد.
Assassin’s Creed Syndicate داستان قهرمانان دوقلو، Jacob و Evie را که هر دو قابل بازی هستند را دنبال می کند. این دو نفر در سال 1868 به لندن می رسند. زمانی که انقلاب صنعتی به اوج خود رسیده، نابرابری و فقر بسیاری را در شهری تحت کنترل معبد به ارمغان می آورد. برای جلوگیری از این نا عدالتی باید برای جمع آوری ارتش و آزاد کردن لندن، توطئه سازمان یافته ای را کنترل کنید.
مپ Syndicate از Assassin’s Creed Unity  سی درصد بزرگتر است و از هفت بخش Westminster، Strand، City of London، Thames، Whitechapel، Southwark و Lambeth تشکیل شده است. برای ایجاد تضاد هرچه بیشتر بین این مناطق، سبکهای خاص معماری در بخشهای مختلف شهر ایجاد شده اند.
هر دو شخصیت قابل بازی دارای مهارت های متفاوتی هستند و سبک بازی دوقلوها نشان دهنده شخصیت متفاوت آنها خواهد بود. این امکان وجود دارد که به دلخواه بین کاراکترها در ماموریت های مختلف جابجا شوید.
سیر تکامل بازی Assassin's Creed از اولین نسخه تا Valhalla

 Assassin’s Creed: Origins – 2017

این دهمین قسمت اصلی از سری Assassin’s Creed است که توسط Ubisoft ساخته شده است. برای اکران در 27 اکتبر 2017 در نظر گرفته شد.

داستان در هنگام رسیدن کلئوپاترا به تاج و تخت در سال 49 قبل از میلاد و در حوالی بایک، پس از ترک روستای زادگاه خود برای دنبال کردن یک رمز و راز خاص اتفاق می افتد. این سفر او را به سراسر مصر باستان رهنمون خواهد ساخت زیرا این کشور تغییر قدرت را تجربه کرده و در ایجاد انجمن برادران قاتل نقش دارد.

نیروی جدیدی به نام نظم باستان از طریق حکومت بطلمیوس سیزدهم در حال کنترل مصر است. بطلمیوس سیزدهم برادر کوچکتر کلئوپاترا است و از او به عنوان ‘The Boy-King’ یاد می شود. کلئوپاترا و بایک لازم است که جلوی حکومت او را بگیرند که با کمک جولیوس سزار انجام می شود.
نقشه Origins شامل مصر و شرق لیبی است که می توان بدون مواجهه با صفحه های لودینگ، یکپارچه آنها را کاوش کرد. بازیکنان می توانند از شهرهای بزرگ مانند جیزه، ممفیس، سیرنه و اسکندریه و همچنین دهکده ها و شهرک های مختلف کوچکتر در فیوم و دلتای نیل دیدن کنند.
برخلاف بازی های قبلی Assassin’s Creed، Origins هیچ نقشه کوچکی نخواهد داشت، در عوض از یک نوار قطب نما مانند بازی Elder Scrolls استفاده می کند که بازیکن را به سمت مراحل و اشیا مورد علاقه هدایت می کند. عقاب همراه Bayek، به عنوان “Eagle Vision” بازی عمل می کند، که برای شناسایی و علامت گذاری دشمنان استفاده می شود. دیدگاه هوایی که وی به ارمغان می آورد همچنین به بازیکنان امکان می دهد صندوق های گنج، منابع و معابر مخفی را پیدا کنند. علاوه بر این، عقاب می تواند برای حواس پرتی یا حمله به دشمنان استفاده شود.
سیر تکامل بازی Assassin's Creed از اولین نسخه تا Valhalla

2018 – Assassin’s Creed Odyssey

این یازدهمین قسمت مهم از سری Assassin’s Creed و جانشین Assassin’s Creed Origins در سال 2017 است. این بازی در سالهای 431–422 قبل از میلاد تنظیم شده است، تاریخ افسانه ای جنگ پلوپونز بین آتن و اسپارتا را روایت می کند. بازیکنان یک مزدور زن یا مرد را کنترل می کنند که در هر دو طرف جنگ می جنگد.
سفری حماسی را آغاز کنید که شما را از یک مزدور اسپارتایی رانده شده به یک قهرمان افسانه ای یونانی تبدیل می کند و حقیقت گذشته مرموز خود را به عنوان الکسیوس یا کاساندرا کشف کنید. با قایقرانی در دورترین نقاط دریای اژه، اتحاد ایجاد کرده و دشمنانی بسازید. در طول مسیر، با شخصیت های تاریخی، شخصیت های اسطوره ای روبرو خواهید شد که سفر شما را تحت تأثیر قرار می دهند.
در این نسخه گیم پلی نسبت به قبل بهبود یافته و سیستم مبارزات هیجانی تر شده اند.
سیر تکامل بازی Assassin's Creed از اولین نسخه تا Valhalla

Assassin’s Creed Valhalla – 2020

این بازی دوازدهمین قسمت اصلی و بیست و دومین نسخه از سری Assassin’s Creed و جانشین Assassin’s Creed Odyssey در سال 2018 است. این بازی که در سال 873 میلادی تنظیم شده است، داستانی خیالی را هنگام حمله وایکینگ ها به انگلیس بازگو می کند.

نقش Eivor را بازی کنید، یک مهاجم وایکینگ که به عنوان یک جنگجوی نترس بزرگ شده و قبیله خود را از ویرانه های یخی در نروژ به یک خانه جدید در میان زمین های کشاورزی سرسبز انگلستان قرن نهم هدایت کنید. محل زندگی خود را پیدا کنید و به هر طریقی این سرزمین خصمانه را فتح کنید.

انگلیس در عصر وایکینگ ها کشوری پر از اربابان ستمگر و پادشاهی های متخاصم است. این سرزمین ثروتمند و رام نشده در انتظار یک فاتح جدید است. آیا آن شخص شما هستید؟

نظرات و پیشنهادات شما

شما کدام Assassins creed را بیشتر از بقیه دوست داشتید؟ می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.
اشتراک در
اطلاع از
31 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

اساسین فقط ۱،۲،۳ و Unity دیگه بقیش کشکه 🙂

pooria

این مجموعه که اصلا بعد از سیندیکیت مرد شد وایکینگ ها و دلال ها و مزدور ها 😂 دیگه چیزی از اساسینز کرید نموند ولی من سه گانه اتزیو رو از همه بیشتر دوست داشتم و نسخه رولیشن (revelation) رو یه 20 باری تموم کردم 😂

pooria

دوستان گرامی یه مشکل جنسیتی تو کامنتم ایجاد شد
مرد نشد! میخواسام بگم مرد 😂

TheFreeCritic

دوستان تو کامنتا بی زحمت اگر اسپویلی بود قبلش بزنید خطر اسپویل و مارا تا ناموس اسویل نکنید .
با تشکر

AŁɪ

اسپویله چی کشک چی ، برو کشکتو بساب 😅

Auroro

بابا تو هم زیادی حساسی
ول کن دیگه
اسپویل شد بدرک، بالاخره قرار هست که تجربه بشه، اینقدر دنبال هیجان احساسیش نباش، باز تا ی چیزی میشه هی میگی اسپویل فلان است بهمان است.

TheFreeCritic

هیچکس حق نداره تجربه بازی رو برای دیگران زهر مار کنه ☺😋😋

SHREK

فقط 1 و 2 و 3 و بلک فلگ😍😍😍

TheFreeCritic

داداش 1 و 2 تخفیف خورده شده 300 پزو
ارزش داره بخرم ؟

SHREK

من که کرکی میزنم ولی اگه میخوای قانونی باشه راه دیگه ای نیست.

TheFreeCritic

اوکی .
حالا فعلا با جاست کاز 2 سرگرمم

pooria

برو بابا خدا پدرتو بیامرزه یه کرکی بزن تموم شه بره 😑🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

TheFreeCritic

بابا خودمم کرکی برم راحت تره ولی یه حس عذاب وجدانی میاد بهم شب نمیتونم راحت بخوابم همش حس میکنم حق یکیو خوردم 😂

pooria

یه لیوان اب روش بخور تو گلوت گیر نکنه 😑🤦‍♂️

SHREK

کرک بزن اون حسم امد بگو دلار شده 25 تومن یه حسی میره سراغ همون حسه. 😅 حس تو حس شد😂

Taha

کرک را بزن مگو چیست کرک.
عذاب وجدان را بفرست به درک.

TheFreeCritic

نمیتونم ..

TheFreeCritic

راست یاد نسخه 3 بخیر ..

(وی بازی را فراموش کرده و تنها منوی ستینگ را به خاطر میاورد )

TheFreeCritic

ادیسی و اورجینز هم مضخرف ترینشون بودن

SHREK

اوریجینز بد نبود ولی میتونست خیلی بهتر بشه اگر روش بیشتر کار میکردن خیلی خوب میشد. سیندیکیت اصلا خوشم نیومد.

TheFreeCritic

راستش از سیندیکیت با متای 73 حس بهتری میگیرم تا ادیسی با 83 🙂

ادیسی و اورجینز انگار اسیسن نبودن و هیچ وقت هم سمتش نمیرم

pooria

اونا عملا اساسین نبودن رسما رسیدیم به شیر دوشی یوبی شابلون از اساسینز کرید 😑

TheFreeCritic

اساسینز کرید باید اساسینز کرید باشد .
اساسینز کریدی که اساسینز کرید نباشد اساسینز نیست

TheFreeCritic

جاست شوخی

TheFreeCritic

چون مربوط به یوبسافته

آقا رضا خبر اضافه شدن سرویس یوبیسافت پلاس به گیمپس رو پوشش بدید

https://www.dualshockers.com/xbox-game-pass-ubisoft-joining-subscription-service-next-year-rumor/

TheFreeCritic

آقا رضــــــا خبر اضافه شدن سرویس یوبیسافت پلاس به گیمپس رو پوشش بدید

https://www.dualshockers.com/xbox-game-pass-ubisoft-joining-subscription-service-next-year-rumor/

TheFreeCritic

ممنون

Mahdi

بازی نکردم و اصلا هم خوشم نمیاد

Milad7

فیلمش هم قشنگ بود دوستش داشتم 🙂

Soheylz

من که ۱و ۲ و برادرهود و رولوشن بازی کردم دیگه بقیه شو در حد تست بازی کردم و خوشم نیومد تا اودیسه.اودیسه اصلا نمیشه بهش گفت اساسینز ولی از حق نگذریم خیلی زیبا و هیجانی بود من که خیلی باهاش حال کردم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رضا بهرامی نیا