حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جدیدترین محصول پوکو زیرمجموعه ی شیائومی، Poco X3

نوشته

3 سال قبل | 16 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

کمپانی شیائومی در تاریخ ۷سپتامبر از از عضو جدید خانواده ی خود که مجهز به سیستم خنک کننده و یک باطری قدرتمند است رونمایی کرد . گوشی های سری پوکو شیائومی هم مانند سایر محصولات این کمپانی در حال پیشرفت و قدرت نمایی هستند. پوکو X3 جدیدترین گوشی از این سری است که برای اولین بار در جهان از تراشه ی اسنپدراگون 733G در آن استفاده شده است. شیائومی در حال گسترش دسته های محصولات خود در حوزه اسمارتفون هاست و تا کنون سری های ردمی، نوت ، پوکو و البته Mi منتشر کرده است.

در این که گوشی شیائومی Poco X3 NFC جانشین گوشی شیائومی Poco X2 است، شکی نیست اما در واقعیت، این گوشی تازه نفس دنباله‌ رو هیچ یک از خانواده موبایل های هوشمند شیائومی نیست. گوشی Poco X3 گلچینی از مشخصات فنی میان ‌رده‌ای است که برای اولین بار، پای پردازنده Snapdragon 732G را به دنیای هوشمند موبایل‌ها باز کرده است.

طراحی گوشی شیائومی Poco X3

گوشی شیائومی Poco X3، بنیانگذار یک سبک طراحی جدید است که آغاز حکومت گوشی های پوکو بر بازار جهانی را نشان می‌دهد. اگر از طراحی منحصر بفرد ماژول دوربین فاکتور بگیریم، با ساختار پلی کربناتی چند لایه از بافت و رنگ مختلف روبرو می‌شویم که طی فرآیندی، قاب پلاستیکی گوشی شیائومی Poco X3 NFC را تشکیل می‌دهند. این قاب، به روش خود نور را منعکس کرده و نمای هیجان انگیزی از بازی نورها به راه می‌اندازد.
همانطور که گفتیم، قاب پشتی پلاستیکی بوده و توسط فریم فلزی در برگرفته شده است. در حقیقت، از یک گوشی میان‌رده، انتظاری بیش از این نیز نداشتیم.
دوربین اصلی، متشکل از ۴ سنسور داخل ماژولی دایره‌ای بوده که چینش آن‌ها، از الگوی X تبعیت می ‌کند. شیائومی از این ماژول دایره ‌ای به عنوان «جزیره» یاد کرده که علاوه بر سنسورها، یک فلش LED نیز داخل آن قرار دارد. این جزیره، هم سطح قاب پشتی نیست. در واقع یک میلی متر برجسته ‌تر از سطح قاب است ولی برای ضخامت آن مشکل ساز نیست.
بدنه ضخامت ۹.۴ میلی متری دارد؛ یعنی در قیاس با اسمارتفون ‌های کم ضخامت حرفی برای گفتن ندارد ولی با وجود فریم فلزی، بهتر است این کم کاری شیائومی در گوشی Poco X3 میانرده را نادیده بگیریم.

نمایشگر گوشی شیائومی  Poco X3

یکی از نقاط مثبت این گوشی شیائومی بدون شک نمایشگر آن است. گرچه پنل آن از جنس IPS LCD است؛ اما برخورداری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را در کمتر میان‌ رده‌ای می‌توان دید که برای پوکو ایکس ۳ NFC یک امتیاز محسوب می‌شود. دومین ویژگی که این گوشی را از نظر نمایشگر برجسته نشان می‌دهد تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر‌اینچ است که نمایش جزئیات عالی را در این گوشی تضمین می‌کند. اندازه آن هم ۶.۶۷ اینچ بوده و با طراحی هول پانچ یک پنل تمام صفحه را در اختیار شما قرار می دهد. بد نیست بدانید که کیفیت تصویر هم FullHD است.

 دوربین چهارگانه شیائومی  Poco X3

دوربین یکی از مهمترین نکاتی است که کاربر هنگام خرید گوشی به آن توجه می‌ کند. ماژول دوربین چهارگانه از ترکیب لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۹ درجه‌، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین گوشی poco x3 از فیلمبرداری اسلوموشن با کیفیت فول اچ دی با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری با کیفیت ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نیز از طراحی هول-پانچ بهره برده و از قابلیت عکس‌برداری پانوراما، HDR و فیلم ‌برداری با کیفیت فول اچ دی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز برخوردارست.سنسور لنز اصلی  64 مگاپیکسلی  از نوع Sony IMX682 بوده که مطلوب‌تر از سنسور Samsung GM1 است که در برخی از گوشی‌های مقرون به صرفه مانند Samsung Galaxy M31 وجود دارد؛ در واقع سنسورهای سونی اغلب بهتر هستند. تصاویری که در روز با  پوکو ایکس ۳ ان اف سی  ثبت می‌شوند کنتراست و وضوح خوبی دارند و همچنین نکات برجسته را به خوبی به نمایش می‌گذارند. دوربین  گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC از قابلیت لرزش گیر بی بهره است، اما به حالت نایت مود مجهز شده است. بنابراین تصاویری که در شب یا محیط کم نور ثبت می‌شوند گستره‌ی دینامیکی، جزئیات و وضوح مطلوبی دارند.به طور کلی  در عکسبرداری با گوشی Poco X3 NFC میزان نور، رنگ و گستره‌ی دینامیکی و همچنین کیفیت تصاویر به عنوان محصول نهایی بسیار خوب هستند. برخورداری از فیلمبرداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه یک مزیت برای این نسخه محسوب می‌شود که از تثبیت کننده  الکترونیکی تصویر هم برخوردارست. لنزهای ۶۴ مگاپیکسلی تاکنون در مدل‌های زیادی از برندهای مختلف بکار رفته است. مدل‌های متعددی از گوشی آنر، گوشی شیائومی، سامسونگ و… تاکنون از این لنزها استفاده کرده‌اند؛ اما بدون شک استفاده از این لنز در پوکو ایکس ۳ در کنار تراشه استفاده شده عملکرد بی ‌نظیری را ارائه خواهد داد.

نرم افزار و سخت افزار گوشی شیائومی Poco X3

مهمترین برگ برنده این میان‌ رده، بعد از سیستم عامل اندروید ۱۰، رابط کاربری MIUI 12 است. این گوشی، دومین موبایل هوشمندی است که به صورت پیشفرض به این رابط کاربری مجهز شده و در دسترس قرار گرفته است. در این رابط کاربری شاهد انیمیشن های جدید، روش حفظ حریم خصوصی، تصاویر پس زمینه فوق العاده و منوی برنامه کاملاً جدید هستیم. البته تفاوت اساسی بین MIUI 12 و MIUI 11 دیده نمی‌ شود؛ بیشتر تغییرات، به تغییرات ظاهری محدوده شده و بس!
این گوشی، به پردازندهSnapdragon 732G مجهز شده که پوکو دوست دارد آن را قدرتمندترین پردازنده 4G در سری ۷۰۰ بنامد. Adreno 618 پردازنده گرافیکی گوشی پوکو ایکس ۳ بوده که در کنار پردازنده مرکزی، می ‌توانیم ادعا کنیم این گوشی، یکی از قوی ترین میان رده ها از لحاظ بازده فنی است.
این گوشی در دو نسخه با رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۴ و ۱۲۸ گیگابابت ارائه شده که پیرو استاندارد UFS 2.1 است.

باتری گوشی شیائومی Poco X3

باتری استفاده شده در این گوشی Xiaomi نیز بهترین منبع انرژی برای اجرای بازی به مدت طولانیست. این باتری ظرفیتی برابر با ۵۱۶۰ میلی‌آمپر داشته و فست شارژ ۳۳ واتی را نیز به خدمت گرفته است. این دستگاه با کمک این نسخه فست شارژ می‌تواند طی مدت ۳۰ دقیقه ۶۲ درصد شارژ شود.Poco X3 NFC همچنین دارای شارژ سریع ۳۳ واتی است. شرکت پوکو ادعا می‌کند که این تلفن در مدت زمان ۶۵ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد برسد!

 

در رابطه باقیمت poco x3 نسخه NFC و اینکه آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر؟ می ‌بایست گفت که با امکاناتی که دارد در قبال قیمت مقرون به صرفه، می‌توان آن را مدلی بیش از یک گوشی میان رده در نظر گرفت. نمایشگر عالی و قدرت سخت افزاری فوق العاده، این مدل را به یکی از گوشی های میان رده عالی بازار جهت بازی تبدیل کرده است.

شرکت کارن تجارت آریامنش وارد کننده رسمی انواع برند های گوشی موبایل و قطعات کامپیوتر است که در آخرین طرح فروش فوق العاده خود این گوشی را در کنار سایر مدل های گوشی موبایل شیائومی برای کاربران موجود کرده است. برای خرید آنلاین گوشی شیائومی می توانید به فروشگاه اینترنتی کارن تجارت مراجعه کنید.

در جدید ترین اقدام صورت گرفته در این شرکت امکان خرید قسطی گوشی موبایل از طریق کسب اعتبار کارماپی فراهم گردیده است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات این طرح، می توانید به صفحه ی خرید قسطی گوشی موبایل در وب سایت این شرکت مراجعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

11 میل ارزش نداره! با 9 میل میشه nova5t گرفت با کایرین 980 و 8 گیگ رم با دوربین و متریال بهتر.

pooria

نمایشگر 120 هرتز یه دنیای دیگس 😀
اون هم نسبتا قدیمیه دیگه اندروید 9 پیش فرض بدرد نمخوره

AŁɪ

۱۲۰ هرتز اونم با این چیپ 🙂 گیرپاچ می‌کنه مثل ردمی کی ۳۰ .

Mohammadr

کسی که نمایشگر و آپدیت دهی و به هصوی باتری براش مهم باشه، میره سمت پوکو…
ولی پردازنده براش مهم باشه میره طرف نوا (متریال هم قبول دارم، فریم هر دو آلومینیم اما پشت پوکو پلاستیکه)
دوربین نمیدونم کجا گفته نوا بهتره…! فکر کنم برابر باشن

Mohammadr

هصوی=خصوص
البته قبول دارم قیمتش خیلی بالاس تو ایران… گمونم نوا 5تی حدود 100 دلار گرونتره! ولی تو ایران پوکو قیمتش بیشتره… اینجا ایران است:/

Taha

علی ریلمی ۶ پرو(اگه اشتباه نکنم)هم لگ میزد؟

AŁɪ

طاها
نه کی گفته؟؟ اون ۹۰ هرتز بود نه ۱۲۰ هرتز

Taha

آها .
ممنون🌺🌹⁦♥️

AŁɪ

ازون آب هویجا که میدی به ملت خودت هم استعمال کن😅🙁🤣
بالاخره تو بد بازه سنی هستی هرچی باشه انسانه دیگه دلش میخواد 😅+۱۸

Taha

😂😂😂
شیطون بلا نا سلامتی تو جزو vip هستی . اصلا پیدا نیستی!!! بیا بهت یدونه آب هویج علی ادیشن بدم حالشو ببر😂

SHREK

پوکو کاملا پلاستیک. دوربین هم شک نکن نوا بهتره همین پردازندش کلی توی عکساش تاثیر داره. آپدیت هم که داره میگیره پوکو فقط باتریش بهتره. صفحش هم 120 هرتزه ولی آخرین باری که برسی دیدم ازش لگ داشت نمیدونم الان درست شده یا نه. اگر پوکو حدود 7 تومن بود اون موقع ارزش داشت مثل moto g9+.

Mohammadr

همه جا ذکر شده فریمش آلومینیمه! فقط قاب پشتیش پلاستیکه…
آپدیت اندروید 11 معلوم نیست نوا بگیره(امیدوارم بگیره) در صورتی که پوکو با میوآی 12 و اندروید 10 معرفی شده و هنوز جا داره برای آپدیت گرفتن…
باتریش که خیلی بهتره
صفحه نمایشم میوآی 12 برا اکثر گوشی ها اولش لگ زده و بعد با یادگیری ماشینی اوکی شده(یکیش گوشی خودم)
چیپست هم که برتری کامل با نوا هست
فقط بحث دوربین میمونه که بنظر شخصی من تفاوتی ندارن. این بحث چیپست بالاتر، پردازش تصویر بهتر رو قبول دارم، اما همیشه اینجوری نیست و خلافش ثابت شده… نمونه ش می نوت 10 پرو (mi cc9 pro Premium) با چیپست 730 جی…
اما اگر من فردی باشم که نیاز به پردازنده قویتر دارم… این حرف ها الکیه و سمت نوا میرم. بستگی به خریدار داره…
اینو برای کسایی که قصد خرید گوشی با چیپست میانرده دارن میگم:
من با اسنپ 730جی،کالاف رو روی گرافیک و فریم very high می تونم پلی کنم (اکثرا روی فریم max و گرافیک high یا medium بازی می‌کنم) بعد از شاید 40 دقیقه ی خورده شروع میکنه به لگ داشتن، و اون موقع گرافیک رو میارم پایین(چون تو بازی فریم خیلی مهمتر از گرافیکه😉) به هر حال جوابگوعه اگه خیلی توقعاتتون بالا نیست…

SHREK

همجا نوشته آلومینیوم ولی بعضی ها میگن پلاستیکه(The Indian version has a plastic frame) یا توی بعضی از برسی ها گفتن پلاستیکه! منم گیج شدم ولی چیزی که از کاربرا دیدم که اکثرا هندی بودن گفتن پلاستیک شاید یه نسخه دیگه داره که آلومینیوم.

AŁɪ

عزیز اون لگی که ازش صحبت میکنیم غیر از رابط هست ، تو باغ نیستی کلا …
چیپست توان اینو نداره بصورت کامل ۱۲۰ هرتز رو بدوش بکشه برای همین بعضی اوقات لگای ریز و درشت میزنه…

Taha

علی ریلمی ۶ پرو(اگه اشتباه نکنم)هم لگ میزد؟
کامنتم اشتباه ریپ شد😅

Mahdi

دمتون گرم جناب عط۱یی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات