حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وبینار چیست؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

وبینار کنفرانسی است که به صورت آنلاین و در بستر وب برگزار می‌شود. شرکت کنندگان وبینار از راه دور در این سمینار شرکت می‌کنند و می‌توانند با برگزارکنندگان، سخنرانان و سایر شرکت کنندگان تعامل برقرار کنند. در عصر فناوری که هر روز اهمیت گسترش ارتباطات و پشت سر گذاشتن محدودیت مرزها مطرح می‌شود، وبینار ابزار مناسبی است که به برقراری ارتباطات تازه و دستیابی به بازارهای جدید برای فروش بیشتر کالا و خدمات کمک می‌کند. در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی برگزاری یک وبینار خوب و موثر آشنا کنیم.

کاربردهای وبینار کدام است؟

 

وبینار را می‌توان برای منظورهای مختلفی مورد استفاده قرار داد، متداول‌ترین کاربرد آن آموزش از راه دور است، افرادیکه تخصص و توانایی خاصی دارند در قالب برگزاری وبینارهای رایگان و پولی به انتقال دانش و تجربه خود می‌پردازند و از این طریق یک منبع درآمد پایدار کسب می‌کنند.

محتواهای وبینار قابل ضبط کردن است و به همین دلیل مدرس با یک بار آموزش می‌تواند محتوای خود را بارها به فروش رسانده و کسب درآمد کند. همچنین برگزار کننده این وبینارها خود را به عنوان یک متخصص معرفی می‌کند و می‌تواند ضمن برندسازی شخصی به صورت غیر مستقیم درآمدش را افزایش دهد.

کاربرد دیگر وبینار مارکتینگ است که کسب‌وکارها از طریق آن به معرفی برند یا محصولات خود می‌پردازند تا از این طریق بتوانند به لیدهای تازه دسترسی پیدا کرده و در دراز مدت فروش خود را افزایش دهند.

وبینار یکی از روش‌های بازاریابی غیر مستقیم است و در دوران معاصر که مردم از بمباران پیام‌های تبلیغاتی خسته شده‌اند و به آن اعتمادی ندارند، ابزار مناسبی برای جلب اعتماد مشتری و فروش بیشتر است.

مخاطب با برگزار کنندگان وبینار تعامل برقرار می‌کند و به سبب اهمیتی که برند به آگاه سازی مشتری داده در طولانی مدت به شما اعتماد کرده و به یک مشتری وفادار تبدیل می‌شود.

 

ابزارهای مورد نیاز برای برگزاری وبینار کدام است؟

برای برگزاری کنفرانس آنلاین به یک سری سخت افزار و نرم افزار نیاز دارید. نخست در اختیار داشتن یک خط اینترنت پر سرعت یک امر ضروری است تا بتوانید با مخاطبان خودتان به بهترین شکل ارتباط برقرار کنید. در عین حال ابزارهایی مثل میکروفن، دوربین فیلم برداری و کامپیوتر یا لپ تاپ هم از دیگر ابزارهایی است که به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. تا این لحظه نرم افزارها و ابزارهای مختلفی برای برگزاری یک وبینار حرفه‌ای طراحی شده و در اختیار مشتریان قرار گرفته است. اشکال کار این نرم افزارها این است که باید آن‌ها را نصب کرده و هر چند وقت یک‌بار آن‌ها را به‌روزرسانی کنید.

از سوی دیگر این نرم افزارها بیشتر برای کاربر انگلیسی زبان طراحی شده و ضمن اینکه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند استفاده از آن هم دشوار است. در نهایت به دلیل وجود تحریم‌ها امکان نصب بسیاری از این نرم افزارها به روی کاربران ایرانی بسته شده یا نمی‌توان نرم افزارهای موجود را به‌روز رسانی کرد. برای حل این مشکل در ایران سامانه‌های مختلف برگزاری وبینار طراحی و پیاده سازی شده که در آن به راحتی می‌توانید وبینار برگزار کرده و با مخاطبان ارتباط طولانی مدت داشته باشید.

 

چرا شرکت در وبینار برای افراد جذاب است؟

معمولا یک کنفرانس آنلاین بهترین مکانی است که در آن می‌توانید با جدیدترین اتفاقاتی که در حوزه کاری شما رخ داده آشنا شوید و اطلاعات ارزشمندی از کسب‌وکار خود به دست آورید. همچنین می‌توانید با متخصصان، کارشناسان و افرادیکه در حوزه کاری شما توانمند هستند آشنا شوید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. برای شرکت در وبینار لازم نیست از خانه خارج شوید و هزینه رفت و آمد شما به صفر می‌رسد، بسیاری از افراد به دلیل رفع محدودیت مکانی و کاهش هزینه‌ها طرفدار شرکت در وبینارهای مختلف هستند. در نهایت وبینارها بستری را فراهم می‌کند که شرکت کنندگان دید واقع بینانه‌تری نسبت به موضوع پیدا کنند و از نظرات سایر فعالان حوزه کاری خود مطلع شوند.

 

بهترین سامانه برگزاری وبینار کدام است؟

سایت‌های زیادی مانند zoom، Demio ، Get Response و… در دنیا هستند که امکانات فوق‌العاده‌ای برای برگزاری یک وبینار موثر در اختیار شما قرار می‌دهند. در ایران هم پلتفرم‌های خوب وجود دارند که خدمات مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهند و تا حدود زیادی پاسخگوی نیاز مخاطبان هستند.

ویدومیت یکی از این سامانه‌ها است که در کنار امکانات بدیهی برگزاری یک وبینار، امکانات لازم برای بازاریابی موفق و تبدیل مخاطب به مشتری را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما از طریق این سامانه می‌توانید برای شرکت کنندگان پیامک و ایمیل ارسال کنید و به کمک صفحه اختصاصی برگزاری رویداد که به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی طراحی شده در موتورهای جستجو بیشتر دیده شده و فروش خود را افزایش دهید.

یک URL اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد که به کمک آن می‌توانید زمان برگزاری وبینار خود را به اطلاع تمامی مشتریان، علاقه‌مندان و مخاطبان برسانید.

این سامانه این امکان را فراهم آورده که شما به صورت مستمر با مشتریان خود در ارتباط باشید و آن‌ها را در جریان رویدادهای آتی‌ای که برگزار می‌کنید قرار دهید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ویدومیت به نشانی www.wedomeet.ir از تمامی امکانات این مجموعه برای برگزاری یک وبینار موفق باخبر شوید.

 

کلام آخر

وبینار یک ابزار جدیدی ارتباطی است که افراد و کسب‌وکارها از آن برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی و افزایش فروش خود استفاده می‌کنند.

در دنیایی که کمپین‌های تبلیغاتی پر هزینه دیگر چندان اثر بخش نیستند، وبینار ابزاری است که به کمک آن می‌توانید ضمن معرفی هر چه بهتر خدمات و محصولات خود به بازارهای تازه‌ای دست پیدا کنید.

وبینار را می‌توان در بسترهای مختلفی مثل اپلیکیشن موبایل، نرم افزار و سامانه‌های آنلاین برگزار کرد. ویدومیت یک سامانه آنلاین است که هر آنچه برای برگزاری یک وبینار موفق نیاز دارید در بستر اینترنت و بدون نیاز به نصب نرم افزار خاصی در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما تنها کافی است روی انتخاب یک موضوع مناسب برای برگزاری وبینار و محتوایی که قصد ارائه آن را دارید تمرکز کنید هر چیز دیگری که نیاز داشته باشید در ویدومیت برای شما فراهم شده تا برای وبینارهای خود بازاریابی کنید و افراد بیشتری را به شرکت در رویداد خود ترغیب کنید.

برگزاری وبینار در مقایسه با انواع راهکارهای تبلیغاتی بسیار ارزان‌تر است و از آنجا که ماهیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دارد معمولا با استقبال خوب شرکت کننده‌ها مواجه می‌شود.

اگر قصد برگزاری یک وبینار حرفه‌ای را دارید و ابزارهای لازم برای برگزاری این کنفرانس آنلاین را در اختیار ندارید همین الان در سایت ویدومیت ثبت نام کنید و از امکاناتی که در اختیار کاربران قرار داده استفاده کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تا الان اسمش را نشنیده بودم!مرسی….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات