حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرعت 5G ایرانسل از ۲.۵ گیگابیت برثانیه عبور کرد

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

می دانیم که اپراتوز ایرانسل در حال تست شبکه 5G در نقاط خاص و محدود است. پیش از این درباره تست های شبکه 5G ایرانسل در کشور صحبت کرده بودیم. امروز اما می بینیم که سرعت 5G ایرانسل از ۲.۵ گیگابیت برثانیه عبور کرده است. این رکورد قابل توجهی است اما اینکه چه زمانی به دست کاربر می رسد و آن زمان چه سرعتی دارد هم اهمیت بالای خواهد داشت.

سرعت 5G ایرانسل

در تصویری که مدیر عامل ایرانسل در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت، شاهد ثبت سرعت دانلود ۲۵۴۸ مگابیت برثانیه یا تقریبا ۲.۵ گیگابیت برثانیه هستیم. روی نشانگر شبکه گوشی علامت 5G را می بینیم اما قدرت سیگنال تقریبا صفر دیده می شود. این تصویر شاید در نقطه دیگری ثبت شده باشد که پوشش شبکه ضعیف تر بوده است.

اما دستگاه مورد تست چه بوده است؟ با در نظر گرفتن آیکون مرورگر در استاتوس بار که شبیه به آیکون مروگر هواوی است و البته آیکون باتری و لوکیشن که تایید دیگری بر رابط کاربری EMUI  هواوی است، می توان حدس زد که دستگاه باید از این شرکت باشد. همچنین با توجه به خمیده بودن لبه های دستگاه گزینه های ما محدودتر شده و در نهایت با بریدگی قرصی شکل گوشه بالا سمت چپ، به هواوی پی ۴۰ پرو می رسیم. حدس شما چیست؟

 

سرعت 5G ایرانسل

سرعت 5G ایرانسل

از آن جا که ادوات مخابراتی ایرانسل عموما هواوی است، استفاده از یک موبایل از این برند اصلا عجیب نیست. مدیر عامل ایرانسل در پست اینستاگرام خود گفت:

💛
با تلاش بی‌وقفۀ همکارانم در توسعۀ شبکۀ نسل پنجم تلفن‌همراه در ایران، موفق شدیم همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با ثبت سرعت بیش از ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه، رکورد تازه‌ای از تست سرعت 5G را به ثبت برسانیم‌.

این روند افزایش سرعت شبکۀ نسل پنجم تلفن ‌همراه ایرانسل در حالی از مرداد ماه امسال پیشرفت کرده است که تا پیش از این و در حضور خبرنگاران، سرعت‌ ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه، در ساختمان مرکزی ایرانسل به ثبت رسیده بود.

ایرانسل اولین و تنها اپراتوری است که موفق به راه‌اندازی سایت‌های نسل پنجم تلفن‌همراه در کشور شده است و توسعۀ فناوری 5G را به‌عنوان سنگ بنای اقتصاد دیجیتال در دستورکار قرار داده است.

پیش از این، روز چهارشنبه، اول مرداد ماه ۱۳۹۹، نخستین سایت 5G ایران توسط ایرانسل و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران راه‌اندازی شده بود.

همچنین سه‌شنبه هفتم مرداد ماه ۱۳۹۹ نیز، با حضور و انجام تست سرعت توسط خبرنگاران، دومین سایت 5G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل افتتاح شده بود.

راه‌اندازی سومین سایت 5G ایران و ایرانسل نیز در روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹، در محل دانشکدۀ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌مدرس انجام شد که برخلاف دو سایت داخل ساختمانِ (Indoor) قبلی، نخستین سایت خارج از ساختمان (Outdoor) نسل پنج ایرانسل است و امکان استفادۀ عموم مشترکان ایرانسل، به وسیلۀ گوشی‌های موجود در بازار ایران با قابلیت پشتیبانی از 5G و به علاوه، استفادۀ دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه از آخرین نسل فناوری تلفن‌همراه، در آزمایشگاه 5G این دانشگاه را فراهم می‌کند.

به زودی سایت‌های جدید نسل پنجم تلفن‌همراه را در نقاط دیگر تهران و همچنین شهرهای دیگر راه‌اندازی خواهیم کرد تا با تجربۀ سرعت‌های بالاتر در شبکۀ 5G، همگام با جهان در پیشرفت‌های دنیای دیجیتال باشیم.

از تمامی سهامداران و اعضای محترم هیأت‌مدیره ایرانسل، همراهی‌های وزیر محترم ارتباطات و همکاری رگولاتوری در پیشبرد این اهداف توسعۀ ارتباطی کمال تشکر را دارم.

متاسفانه هنوز مشخص نیست که دقیقا چه زمانی شاهد تجاری شدن این فناوری خواهیم بود و به دست مصرف کننده نهایی، یعنی من و شما خواهد رسید اما امیدواریم که در نهایت شاهد اجرا هر چه سریع تر این زیرساخت حیاتی برای کشورمان باشیم.

شما منتظر 5G هستید؟ نظر شما درباره این تست سرعت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

گوشی هواوی
همراه اول هم برای تست lte از هواوی استفاده کرد
ولی این سرعت اپلودش خیلی کمه

Mahdi

خب که چی ، مطمئنا فایوجی که به همه مناطق برسه سرعتش به ۲۰ مگ میرسه

اقای عطایی همراه با سری نوا 8 میت بوک d15 2021 هم معرفی شد…لطفا توضیحاتش رو بزارید…

نیما عرفانی

“اما دستگاه مورد تست چه بوده است؟ با در نظر گرفتن آیکون مرورگر در استاتوس بار که شبیه به آیکون مروگر هواوی است و البته آیکون باتری و لوکیشن که تایید دیگری بر رابط کاربری EMUI هواوی است، می توان حدس زد که دستگاه باید از این شرکت باشد. همچنین با توجه به خمیده بودن لبه های دستگاه گزینه های ما محدودتر شده و در نهایت با بریدگی قرصی شکل گوشه بالا سمت چپ، به هواوی پی ۴۰ پرو می رسیم. حدس شما چیست؟”
قطعاً همینطوره… بین گوشی های هواوی , فقط پی ۴۰ پرو هست که با این نوع طراحی و پشتیبانی از شبکه ی ۵جی وارد بازار کشور شده.
اختلاف عدد سرعت دانلود با آپلود به شدت چشمگیر و غیر عادیه ، یعنی سرعت دانلود میشه ۳۱۸ مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود ؛ ۶ مگابایت بر ثانیه و به عبارتی یعنی ۵۲۰۰ درصد و ۵۳ برابر اختلاف!!!
پی نوشت : کلاً اپراتورها و مخابرات ایران با تجهیزات ارتباطی هواوی سازگاری خوبی دارن.

Mr.Sediq

امیدواریم در عمل موفق بشه،ولی چشمم آب نمیخوره

SHREK

تا به ما برسه 6G معرفی شده☺️

ali_s

نگران قیمت بسته هام یعنی گیگی چن میکنن تو پاچمون؟

Monarch

هر گیگی کمی بیشتر از قیمت یک لیوان خون پدرشون :؟

Milad7

آقا همون 4g را سراسری کنید 5g پیشکش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)