حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برای طراحی سایت فروشگاهی پر سود از کجا شروع کنیم ؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

قبل از اینکه بپردازیم به این موضوع مهم ابتدا باید کمی توضیحاتی ممباب آشنایی درباره وب سایت برای شما بیان کنیم. تعاریف مختلفی برای سایت شده است که بر اساس تجربه شخصی میتوان سایت را اینگونه تعریف کرد :

به اسناد و فایلها ، تصاویر و … که در شبکه به صورت صفحاتی قرار میگیرد تا کاربران در سراسر دنیا از خدمات یا توضیحات آنها بهره ببرند سایت میگویند.

تمامی وب سایتها دارای آدرس مشخص ( دامنه ) هستند که توسط آنها شما میتوانید به سایت ها دسترسی پیدا بکنید به عنوان مثال : دامنه مرکز طراحی سایت در تبریز https://datacss.ir  میباشد. که datacss  را ادرس سایت و .ir را دامنه سایت مینامیم و https را نیز پروتکل استاندارد Hyper Text Transfer Protocol برای آن سایت میگویند. اما اینکه چرا از نام datacss  استفاده شده و کلماتی نظیر web یا site در داخل نام استفاده نشده است ؟ در جواب باید عرض کنیم زیاد مهم نیست انتخاب نام دامنه بیشتر سلیقه ای میباشد. اما اگر با چارچوب های دقیق فعالیت شما و معنی دار همچنین کوتاه انتخاب شوند بهتر است.

حال بریم سراغ اصل مطلب …

هر وب سایت فروشگاهی از چند بخش تقسیم شده است که در زیر به هر کدام اشاره کرده و راجب هرکدام توضیحاتی را برای شما بیان خواهیم کرد .

1 . دامنه

2 . هاست

3 . سیستم مدیریت محتوا

1 . دامنه چیست و در فروشگاه من به چه دردی میخورد ؟

هر سایتی در شبکه یک آدرسی دارد و دامنه نیز آدرس همان سایت میباشد تا به ما کمک بکند توسط آن به سایت مورد نظر خود دسترسی پیدا بکنیم . دامنه ها انواع مختلفی دارند که میتوان دامنه های ایرانی .ir و دامنه های بین الملی .com  ، .net و … اشاره کرد . دامنه های ایرانی به خاطر هزینه پایینشان بیشتر مورد توجه کسانی است که میخواهند دامنه سایتشان را با هزینه پایین راه اندازی نمایند مناسب است . برای ثبت دامنه های آی آر نیاز به ایجاد اکانت در ایرنیک میباشد که توسط این سایت میتوانید شناسه ثبت برای دامنه خود دریافت نمایید. اما دامنه های بین الملی نیازی به ایجاد اکانت در ایرنیک ندارند و تنها با ایجاد اکانت در شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه قابل ثبت میباشند.

2 . هاست چیست و چقدر فضا برای یک سایت فروشگاهی نیاز دارم ؟

هاست انواع مختلفی دارد که میتوان به هاست لینوکس و هاست ویندوز اشاره کرد ما در اینجا از توضیح هاست ویندوز صرف نظر میکنیم اگر میخواهید بیشتر راجب هاست لینوکس اطلاعاتی را بدانید حتما در گوگل جستجو نمایید .

هاست لینوکس خودش چند نوع میباشد که میتوان هاست لینوکس داخلی یا خارجی اشاره کرد . اگر سایت شما در داخل کشور میباشد و کاربران شما در داخل کشور هستند هاست ایرانی را برای شما پیشنهاد میکنیم . اما اگر کاربران شما خارج از کشور قرار دارند پیشنهاد میکنیم از هاست خارجی استفاده نمایید.

برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای 2 گیگ فضای هاست لینوکس کافی میباشد، بعدا نیز میتوانید در صورت نیاز آن را ارتقاء دهید. بهتر است هاست را از شرکت های معتبر و شرکت هاییکه بیشترین رضایت را دارند خریداری نمایید، پشتیبانی در امر هاست یکی از مهمترین ملاک ها باید باشد.

3 . سیستم مدیریت محتوا چیست و چرا وردپرس را باید انتخاب کنیم ؟

سیستم های مدیریت محتوای زیادی در دنیا وجود دارد که از نظر سرعت و کارایی همچنین راحتی استفاده تقسیم بندی میشوند . سعی بکنید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ( wordpress ) برای ساخت سایتتان استفاده نمایید.

چرا وردپرس بهتر است ؟!

وردپرس با داشتن توسعه دهندگان زیاد در سراسر دنیا و راحتی در استفاده بهترین گزینه برای شما میباشد که سایت خودتان را روی وردپرس پیاده سازی نمایید . وجود توسعه دهندگان مختلف در سراسر دنیا باعث شده تا هر روز افزونه ها و کدنویسی های مورد نیاز بروز رسانی شده و باگ های امنیتی سایت برطرف شود و این امر در افزایش کیفیت و امنیت و سرعت سایت تاثیر مستقیمی دارد.

همچنین استفاده از وردپرس تا حدودی شبیه یک سیستم وبلاگ میباشد و تمامی پنل مدیریتی را در هر علم و دانشی باشید میتوانید در عرض 1 روز یاد بگیرید.

سئو چقدر در سایت فروشگاهی مهم است

همانطور که میدانید اگر بعد از پایان طراحی و راه اندازی سایت بهینه سازی ( سئو ) روی سایت شما صورت نگیرد هیچ تفاوتی با یک کارت ویزیت ساده نخواهد داشت !

دلیل اینکه سئو اینقدر مهم است این است که کاربران شما حتی خود شما همیشه در جستجو موتور های جستجوگر از سایتهایی بازدید میکنید که در صفحه 1 گوگل باشند خیلی کم پیش می آید به خاطر کمیاب بودن محصولی یا خدماتی به صفحات دوم گوگل سر بزنید ! پس در اینجا ارزش واقعی سئو به چشم میخورد.

برای اینکه یک سایت در صدر موتور های جستجوگر قرار بگیرد باید سایت بهینه سازی یا سئو شود.

سئو چیست ؟ و یک تیم خوب برای مشاوره در اینکار معرفی نمایید

سئو به طور خلاصه : به کارهایی گفته میشود که توسط افراد متخصص در این زمینه یا همان سئوکار انجام میشود تا سایت ما به صفحه اول گوگل منتقل شود . یادتان باشد سئو همانند یک ساختمان میباشد اگر شما از اول ساختمان را خوب بسازید تا آخر قدرتمند تر و دقیق تر و محکم تر پیش میرود اما اگر در مصالح ساختمان چیزی را فراموش بکنید یا کم یا بیشتر استفاده بکنید و یا حتی در دقیق بودن ستون ها کوتاهی بکنید هر چقدر پیشرفت داشته باشید در آخر به مشکل میخورید! بنابراین نیاز دارید به یک نفر یا تیم متخصص در این زمینه تا شما را خوب راهنمایی و هدایت کنند . ما برای شما مجموعه سئو سایت در تبریز  datacss.ir/seo-site را پیشنهاد میکنیم . این مجموعه با داشتن متخصصان خوب و پروژه های فعال کشوری و استانی میتوانند بهترین گزینه برای شروع کار سئو سایت شما باشند .

چه محصولی را در فروشگاه آنلاین خود بفروشیم بهتر است

همیشه سعی بکنید محصولی را در فروشگاه خود عرضه بکنید که کم و بیش اطلاعاتی را راجب محصول دارید. اگر دنبال یک محصول خاص بروید بهتر از این است که تنوع محصول بیشتری را در فروشگاه خود قرار دهید . شاید بپرسید چرا ؟ پاسخ معلوم است شما اگر روی یک موضوع خاص وقت بیشتری بگذارید سریع تر پیشرفت خواهد کرد و در گوگل google.com  نیز سریع تر به صفحه اول خواهد آمد . سعی بکنید همیشه محصولاتی را در فروشگاه خود درج نمایید که علاوه بر آشنایی با محصول مورد نظر دسترسی سریع تری برای آماده سازی و ارسال محصول داشته باشید.

سوالات متداول 

سوال اول : اگر بخواهیم یک سایت فروشگاهی خوب راه اندازی بکنیم چقدر هزینه نیاز است ؟

جواب : هزینه راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی متناسب با امکاناتیکه میخواهید متفاوت میباشد. اگر با سیستم مدیریت محتوای وردپرس باشد بازه 5 الی 10 میلیون پیشنهاد خوبی میباشد.

سوال دوم : اگر بخواهیم خودمان فروشگاه اینترنتی خود را طراحی بکنیم آیا امکان پذیر است ؟

جواب : بله – شما به راحتی میتوانید با شرکت در دوره آموزش طراحی سایت در تبریز که به صورت خصوصی میباشد  به راحتی سایت دلخواه خود را طراحی  و مدیریت نمایید، همچنین اگر مسیر شما دور باشد میتوانید به صورت آنلاین یا توسط پک های آموزشی که مختص طراحان وب تبریز میباشد استفاده نمایید.

سوال سوم : برای یک سایت فروشگاهی به تعداد 1000 عدد محصول چقدر فضای هاست نیاز داریم ؟

جواب : 2 الی 5 گیگ فضا برای اینکار کافی میباشد به شرط اینکه تصاویر خودتان را سئو شده درج کنید.

در پایان …

سایت فروشگاهی بهتر از که ویژگی های زیر را داشته باشد :

1 . گرافیک مشتری پسند

2 . سرعت لود سریع سایت

3 . پشتیبانی حرفه ای و 24 ساعته

4 . سئو بالا و هدفمند

1 . گرافیک مشتری پسند بودن سایت

اگر سایت شما دارای گرافیک و بنر های زیبا و متناسب با نوع کالا و محصولات شما باشد مطئمنا بازخورد و بازدهی بالایی نسبت به یک فروشگاه دارای تصاویر بی کیفیت و بی نظم است. با گرافیک مشتری پسند کردن فروشگاهتان به مشتریانتان احترام بگذارید تا آن ها نیز به شما در فروش بیشتر کمک کنند.

2 . سرعت لود سریع سایت

هر چقدر سایت شما سریع لود شود و کاربر را در پشت دیوار های ورودی سایت شما نگه ندارد موتور جستجوگر گوگل نیز به شما رتبه خوبی خواهد داد و کاربرانتان نیز راضی از فروشگاه شما خواهند شد.

3 . پشتیبانی حرفه ای و 24 ساعته

پشتیبانی حرفه ای بدون شک از همه مواردیکه گفته شد مهم تر است اگر مشتری شما پشتیبانی خوبی را از شما دریافت بکند مطمئنا فروشگاه اینترنتی شما را فراموش نخواهد کرد و این امر به نهایی کردن خرید کاربران از فروشگاه شما خواهد شد.

4 . سئو بالای سایت فروشگاهی

در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم سئو سایت فروشگاهی هر چقدر دقیق و اصولی کار شود رفته رفته باعث افزایش بازدهی و کارایی فروشگاه شما در نتیجه محبوبیت آن پیش موتور های جستجوگر خواهد شد.

در پایان خدمتتان عرض بکنیم اگر بخواهیم راجب هر کدام توضیحاتی را بگیم مطمئنا بیش از چندین صفحه و حتی کتاب باید توضیح بنویسیم اما به طور خلاصه 4 متد در آخر بحث برایتان گفته شد را حتما در فروشگاه اینترنتی خود رعایت نمایید تا پروژه شما به یکی از پروژه های موفق تبدیل شود.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مهمترین چیز دریافت نماد اعتماد هستش! ترجیحا 2 ستاره که مشتری با خیالت راحت خرید انجام بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)