حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آشنایی با معروفترین رمز ارز دنیا، بیت کوین

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که در ژانویه 2009 پس از سقوط  بازار مسکن ایجاد شد. این ارز دیجیتال ایده های بیان شده در یک گزارش رسمی توسط Satoshi Nakamoto، فردی با هویت ناشناخته، را دنبال می کند.

هویت شخص یا اشخاص پدیدآورنده این فناوری همچنان یک راز است. بیت کوین از هزینه های کمتر در معاملات نسبت به سازوکارهای پرداخت آنلاین به صورت سنتی خبر می دهد و برخلاف ارزهای صادرشده توسط دولت، توسط یک مرجع غیرمتمرکز اداره می شود.

بیت کوین به شکل فیزیکی در دسترس نیست، تنها ترازهای آن در یک دفتر کل موجود است که همه به آن دسترسی شفاف و بدون شبهه دارند و همراه با تمام معاملات بیت کوین از طریق قدرت محاسباتی فوق العاده عظیمی مورد تأیید قرار می گیرد.

بیت کوین فاقد قابلیت صدور و یا پشتیبانی توسط هرگونه بانک یا دولتی است و بیت کوین ها به خودی خود به عنوان یک کالا نیز فاقد ارزش هستند. علی رغم این که بیت کوین پول رایج و یا قانونی هیچ کشوری نیست، دارای محبوبیت بالایی می باشد و باعث ظهور صدها ارز مجازی دیگر شده است که به طور کلی به آنها آلت ‌کوین گفته می شود.

نکات قابل توجه

بیت کوین به عنوان بزرگ ترین رمز ارز موجود در بازار در سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرد. برخلاف پول یا ارز بی ‌پشتوانه، بیت کوین با استفاده از سیستم دفتر کل غیرمتمرکز معروف به زنجیره بلاک یا همان بلاکچین ایجاد، توزیع، معامله و ذخیره می شود.

بیت کوین به عنوان یک منبع ارزش دارای تاریخچه متلاطمی بوده است. این رمز ارز در سال 2017 تا حدود 20 هزار دلار افزایش یافت، اما دو سال بعد از آن، معاملات این ارز با کمتر از نیمی از آن میزان انجام شد.

بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز محبوب، پرطرفدار و موفق، پروژه های فراوان دیگری در فضای بلاکچین را الگو قرار داده و از آن ها الهام گرفته است.

مفهوم بیت کوین

بیت کوین مجموعه ای از کامپیوترها یا گره هایی است که همگی کد بیت کوین را اجرا و بلاکچین آن را ذخیره می کنند. یک بلاکچین را می توان مجموعه ای از بلاک ها دانست. در هر بلاک مجموعه ای از معاملات وجود دارد.

از آنجا که همه این کامپیوترهای اجراکننده بلاکچین دارای لیست یکسانی از بلاک ها و معاملات هستند و پرشدن این بلاک های جدید با معاملات جدید بیت کوین به طور شفاف قابل مشاهده هستند، هیچ کس نمی تواند این سیستم را فریب دهد. هر کس، چه به عنوان یک “گره” به شبکه بیت کوین متصل باشد یا نباشد، می تواند این معاملات را به صورت آنلاین مشاهده کند.

یک کاربر دردسرساز به منظور دست زدن به اقدامات ناهنجار به 51 درصد از قدرت محاسباتی بیت کوین نیاز دارد. از ماه مه 2020 بیت کوین دارای تقریبا 47000 گره می باشد و این تعداد در حال رشد است و چنین حمله و اقدامات شیطانی را بعید می داند.

در صورت وقوع حمله، گره های بیت کوین یا افرادی که با کامپیوتر خود به شبکه بیت کوین متصل هستند، به احتمال زیاد با اتصال به یک بلاکچین جدید، تلاش فرد دردسرساز در جهت حمله به شبکه را ناکام می گذارند.

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است. ترازهای توکن های بیت کوین با استفاده از “کلیدهای” عمومی و خصوصی که رشته های طویلی از اعداد و حروف مرتبط با هم از طریق الگوریتم رمزگذاری ریاضی برای ایجاد آن ها هستند، حفظ و نگهداری می شوند. کلید عمومی (مشابه شماره حساب بانکی) آدرسی است که برای کل دنیا منتشر می شود و دیگران می توانند بیت کوین به آن ارسال کنند.

منظور از کلید خصوصی (مشابه پین خودپرداز) یک راز محافظت شده است و تنها به عنوان جواز انتقال بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرد. کلیدهای بیت کوین را نباید با کیف پول بیت کوین که یک دستگاه فیزیکی یا دیجیتالی برای تسهیل تجارت بیت کوین و ردیابی مالکیت سکه ها توسط کاربر است، اشتباه گرفت.

شما علاقه مندان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید و فروش انواع رمز ارز مانند خرید تتر، بیت کوین و … به پلتفرم ایکس نوین مراجعه نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مچکر 🙂 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات