حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۳ با پشتیبانی از Wi-Fi 6E و باند ۶ گیگاهرتز ارایه خواهد شد؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، شایعات

اپل به تازگی سری آیفون ۱۲ را منتشر کرده است. این بدان معناست که فاصله قابل توجهی تا آیفون ۱۳ داریم. با این حال، توسعه گوشی هوشمند در برخی موارد سالها به طول می انجامد. بنابراین، جای تعجب نیست که خیلی زود آیفون ۱۳ به بیرون نشت کند. جدیدترین گزارش ها به ما می گوید که آیا آیفون ۱۳ با پشتیبانی از Wi-Fi 6E و باند ۶ گیگاهرتز ارایه خواهد شد؟

آیفون ۱۳

با توجه به اینکه آیفون ۱۲ در حال حاضر در بازار به سر می برد و به خوبی پیش می رود، اکنون توجه داخلی به آیفون ۱۳ جلب شده است. تحلیلگران بارکلیز، بلین کرتیس، توماس اومالی، تیم لانگ با تعدادی از تأمین کنندگان اپل گفتگو کردند. از این صحبت ها آنها توانستند تعدادی از انتظارات مربوط به آیفون ۱۳ را ترسیم کنند.

تحلیلگران انتظار دارند مدل های آیفون ۱۳ از Wi-Fi 6E بهره مند شوند. Wi-Fi 6E ویژگی ها و قابلیت های Wi-Fi 6 را فراهم می کند که از جمله عملکرد بالاتر، تأخیر کم و سرعت داده بیشتر تا باند فرکانس 6GHz را شامل می شود. طیف اضافی فضای بیشتری را نسبت به باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز فراهم می کند. این امر باعث پهنای باند بالاتر و تداخل کمتری برای دستگاه های دارای Wi-Fi 6E می شود.

ویجی ناگاراجان، مدیر شرکت تراشه ساز Broadcom پیش از این گفت:

“باند 6 گیگاهرتز شاید بهترین ترین مزیت برای کاربران Wi-Fi در 20 سال گذشته باشد.” “این طیف، همراه با Wi-Fi تجارب جدید مصرف کنندگان را در تلفن های هوشمند، دستگاه های AR / VR و پوشیدنی هایی که حتی هنوز اختراع نکرده ایم، تأمین می کند.”

در Wi Fi 6 Plus طیف 6GHZ مسیر فناوری را تغییر خواهد داد

مدیر سیسکو، Jayanthi Srinivasan گفت:

“رشد Wi-Fi 6 به طیف 6 گیگاهرتز به دو دلیل مسیر فناوری را تغییر خواهد داد، اول در دسترس بودن کانال های اضافی و دوم امکان استفاده نهایی از 160 مگاهرتز برای برنامه های پهنای باند مانند AR و VR.”

وای فای ۶ ای

وای فای ۶ ای

اوایل سال جاری، FCC ایالات متحده قانونی را تصویب كرد كه طیف 1200 مگاهرتز باند 6 گیگاهرتزی ایالات متحده را برای استفاده بدون مجوز در دسترس قرار دهد و راه را برای راه اندازی دستگاه های مجهز به Wi-Fi 6E هموار كند. هر دو سری آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ اپل از نسخه استاندارد و غیر 6 گیگاهرتزی Wi-Fi 6 پشتیبانی می کنند. این مورد در مورد iPhone SE 2 نیز وجود دارد.

این تحلیلگر همچنین معتقد است که شرکت تولیدکننده چیپ های صوتی Cirrus Logic، تراشه های جدید تبدیل انرژی برای برخی از مدل های آیفون ۱۳ را فراهم خواهد کرد. با این حال، مشخص نیست که آیا این حرکت مزایای آشکار مصرف گرایی دارد یا نه.

توجه به این نکته مهم است که iPhone 13 حداقل ۱۰ ماه دیگر فرصت دارد. این بدان معنی است که هیچ تأییدی در مورد این دستگاه ها وجود ندارد. در حقیقت ، حتی نام “آیفون ۱۳” نیز یک نام آزمایشی است. این شرکت می تواند کاری متفاوت مانند آنچه در “iPhone X” انجام داد را انتخاب کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ارتقاهای زیرساختی معنادار مانند Wi Fi 6E چقدر برای شما مهم است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

آیفون 12 که نا امیدمون کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)