حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ دقیق روز ولنتاین ۱۴۰۱ 💕 روز عشاق امسال چه روزی است؟ + ۱۵ دانستی Valentine’s day

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | تقویم

اگر نمی دانید ولنتاین چیست خیلی خلاصه باید بگویم که روز ولنتاین، که همچنین با نام روز عشق یا روز عشاق یا جشن ولنتاین نیز شناخته می‌شود، در فرهنگ مسیحیِ سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی، روز ابراز عشق است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. در این مطلب می خواهیم ببینیم که تاریخ دقیق روز ولنتاین ۱۴۰۱ 💕 کی است و ۱۵ دانستی Valentine’s day را هم برای شما آماده کرده ایم.

تاریخ دقیق روز ولنتاین ۱۴۰۱

ابتدا اجازه بدهید درباره تاریخ روز ولنتاین ۱۴۰۱ یا ولنتاین ۲۰۲۳ صحبت کنیم. سپس به ۱۵ دانستی فوق العاده جذاب پیرامون این روز خواهیم پرداخت.

بسیار خوب، تاریخ دقیق روز ولنتاین ۱۴۰۱ در ۳ تقویم رایج برای ما عبارت است از:

💑👩‍❤️‍👩👨‍❤️‍👨 تاریخ ولنتاین ۱۴۰۱ به تقویم هجری شمسی : سه شنبه، ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ یا 1401/11/26 💑👩‍❤️‍👩👨‍❤️‍👨

💌🥰💟 تاریخ ولنتاین ۱۴۴۴ به تقویم هجری قمری : 23 رجب 1444 یا 1444/07/23 💌🥰💟

💙❣💜💚🧡 تاریخ ولنتاین 2023 به تقویم میلادی : Tuesday, 14 February 2023 یا 2023/02/14 💙❣💜💚🧡

پیشنهاد ویژه ترنجی به شما: ۱۱ فیلم برای روز ولنتاین

۱۱ فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

ولنتاین من باش

ولنتاین من باش

بسیار خوب، حالا که تاریخ را خواندیم، اجازه بدهید خیلی کوتاه درباره اینکه اصلا ولنتاین چیست، صحبت کنیم.

سابقهٔ تاریخی روز والنتین به جشنی که به افتخار قدیس والنتین (Saint Valentine) در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، بازمی‌گردد. روز والنتین برگرفته از سنت های روم باستان و مسیحیت می‌باشد. این ابراز عشق معمولاً با فرستادن کارت والنتین یا خرید هدایایی مانند گل سرخ انجام می‌شود.

طبق روایات «سنت ولنتاین»، کشیش معبدی در نزدیکی رم یا پیری جد کنونی بود که در ۱۴ فوریه سال ۲۶۹ میلادی به دستور امپراتور کلادیوس دوم و به دلیل کمک به زوج‌های جوان مسیحی برای ازدواج، گردن زده شد. اما ساکنان رم کشیش ولنتاین را فراموش نکردند و حتی کلیسایی را به یاد او نام گذاری کردند. بتدریج نیز ولنتاین به قدیس حامی عاشقان تبدیل شد.

بد نیست بدانید که ولنتاین در ۵ کشور جهان شامل ایران، مالزی، عربستان سعودی، اندونزی و پاکستان ممنوع است.

۱۵ واقعیت جذاب روز ولنتاین

این جشن همیشه با شکلات و گل سرخ جشن گرفته نمی شده است. این مناسبت هر سال یکبار جشن گرفته می شود. اما روز ولنتاین چیزی فراتر از تعطیلات است و در واقع یک تاریخچه بسیار غنی دارد که قدمت آن به روم باستان برمی گردد! در سراسر ایالات متحده و سایر نقاط جهان، مردم تاریخ ۱۴ فوریه یا ۲۵ بهمن (۱۴۰۱) را با هدیه دادن همه چیز از شکلات قلبی طور و گل رز تا کارت های زیبا و هدیه های عاشقانه با عزیزان خود جشن می گیرند. اما این سنتهای شیرین دقیقاً چگونه بوجود آمده اند؟

اگر قصد دارید امسال V-Day را با یک شام عاشقانه با شمع با پارتنر خود جشن بگیرید و البته بعد از آن تعداد زیادی دسر خوشمزه V-Day 😉 داشته باشید، مطمئناً می توانید طرف مقابل خود را با این ۱۵ فکت جالب روز ولنتاین تحت تأثیر قرار دهید. این مجموعه از جمله جزئیات جذاب نحوه شروع این تعطیلات رمانتیک و حقایق جالب درباره است.

۱- ولنتاین ریشه های بسیار تیره ای دارد.

مورخان معتقدند روز ولنتاین در واقع در روم باستان به عنوان یک جشنواره باروری بت پرستانه به نام لوپرکالیا، با جشن اختصاص داده شده به فاونوس، خدای کشاورزی روم و بنیانگذاران رومی رومولوس و رموس آغاز شد. بر اساس History.com این روز با فعالیت هایی از جمله قربانی کردن حیوانات و شلاق زدن زنان با پوست حیوانات تا خونریزی آنها جشن گرفته می شد و این نشان دهنده باروری آنها بود. 😶

کاربران اندروید پارتنر عاطفی بهتری نسبت به کاربران iOS هستند!

۲- در دهه ۱۳۰۰ میلادی رسماً به تعطیلاتی مرتبط با عشق و عاشقی تبدیل شد.

تعطیلات مسیحی شد و دیگر هیچ حیوانی قربانی نمی شود. هنگامی که پاپ روم ژلاسیوس تاریخ 14 فوریه را به طور رسمی “روز ولنتاین مقدس” اعلام کرد. این روز سپس با عشق همراه شد زیرا بسیاری معتقد بودند که پرندگان فصل جفت گیری خود را از 14 فوریه آغاز کردند.

۳- سنت ولنتاین (Saint Valentine) فقط یک نفر نبود.

در واقع، ممکن است این شخصیت دو یا سه نفر بوده باشد. اما رایج ترین “بنیانگذار” روز ولنتاین، سنت ولنتاین بود که از امپراتور کلادیوس دوم سرپیچی کرد. در آن زمان، كلاوديوس ازدواج را ممنوع كرده بود، زيرا فكر مي كرد اين امر موجب سرگرم شدن سربازان جوان مي شود. ولنتاین کمی متفاوت احساس می کرد، او به طور غیرقانونی ازدواج زوجین را انجام داد تا اینکه گرفتار شد. پس از محکومیت وی به اعدام، زوج های جوان از سلول وی بازدید می کردند و به او گل و کارت می دادند. و روزی که او در حقیقت درگذشت چه روزی بود؟ بله 14 فوریه!

اما در طول تاریخ چندین سنت ولنتاین وجود داشته است، از جمله یک اسقف و یک پاپ (وی فقط 40 روز در سال 827 قمری خدمت کرد).

۴-  اولین کارت ولنتاین در قرن ۱۵ ارسال شد.

طبق گزارش History.com، قدیمی ترین سابقه ارسال کارت ولنتاین شعری بود که توسط یک دوک قرون وسطایی فرانسوی به نام چارلز برای همسرش در سال 1415 سروده شده است. چارلز این یادداشت شیرین را برای معشوق خود نوشت در حالی که در برج لندن زندانی بود فقط ۲۱ ساله بود. یکی از سطرهای شعر او را می خواهید؟

“والنتین عزیزم، من از قبل به عشق مریض شده ام.”  Swoon

۵- تا دهه 1840 اولین کارت ولنتاین های تولید انبوه وجود نداشت.

مردم در طول قرن هفدهم شروع به تبادل کارت و نامه های دست نویس به عاشقان و دوستان خود کردند، اما در دهه ۱۸۴۰ بود که اولین کارت های روز ولنتاین در ایالات متحده به تولید انبوه رسید و توسط Esther A. Howland فروخته شد. هولند که به عنوان “مادر ولنتاین آمریکایی” شناخته می شود، تجارت کارتهای روز ولنتاین در آمریکا شناخته می شود و از او بخاطر کارتهای استادانه و استادانه ساخته شده با توری و روبان یاد می شود.

۶- امروزه ولنتاین این یک تجارت بزرگ است. مردها تقریبا ۶ برابر زن ها برای این روز هزینه می کنند!

حدود ۵۵ درصد آمریکایی ها روز ولنتاین را جشن می گیرند و تخمین زده می شود که 19.6 میلیارد دلار در سال، از جمله بیش از 1.8 میلیارد دلار فقط برای آب نبات، هزینه کنند. امسال به طور خاص، مردان می گویند انتظار دارند ۳۳۸ دلار در روز ولنتاین هزینه کنند. و زنان؟ فقط ۶۴ دلار! آه این برابری زن و مرد کجاست پس؟! 😃

۷- آمریکایی ها هر سال ۱۴۵ میلیون کارت روز ولنتاین ارسال می کنند.

که بعد از کریسمس، ولنتاین به دومین عید بزرگ برای تبادل کارت تبریک تبدیل شده است! و چه شیرین، معلمان سالانه بیشترین کارتهای روز ولنتاین را دریافت می کنند و پس از آنها فرزندان، مادران و همسران قرار می گیرند. نیازی به گفتن نیست که ما از سال ۱۹۱۳، زمانی که هالمارک کارت ها اولین کارت ولنتاین خود را تولید کردند، فاصله زیادی داریم!

۸- و همچنین نزدیک به ۶۵۰ میلیون دلار برای هدایای حیوانات خانگی هزینه می شود.

سلام، دوستان پشمالو نیز به عشق احتیاج دارند! در حقیقت، بیش از ۵ میلیون خانوار آمریکایی سال گذشته به سگهای خانگی خود روز ولنتاین هدیه دادند و بیش از ۲ میلیون هدیه برای گربه های خود تحویل گرفتند. اما حتی اگر آمریکایی های بیشتری برای سگهای خود هدیه می خرند، مردم در واقع هزینه بیشتری برای بچه گربه های خانگی خود خرج می کنند. به طور متوسط ​​حدود 96 دلار برای هر خانوار، در حالی که 81 دلار برای سگ ها!

۹- جواهرات بیشترین هزینه را از بین هزینه های انجام شده در هدایایی ولنتاین دارند.

آب نبات و گل ها ممکن است رایج ترین هدیه روز ولنتاین باشد، اما طبق گفته فدراسیون ملی خرده فروشی، مقوله ای که ما برای 14 فوریه بیشترین هزینه را می کنیم جواهرات است. با رقم عظیم 4.7 میلیارد دلار! دومین هدیه پرهزینه یک عصرانه با 3.7 میلیارد دلار است و پس از آن گل، لباس و سپس آب نبات است.

۱۰- اولین جعبه شکلات به شکل قلب در سال 1861 معرفی شد.

این اثر توسط ریچارد کادبری، پسر بنیانگذار کادبری، جان کادبری ایجاد شده است که برای افزایش فروش، بسته بندی شکلات را در جعبه های فانتزی آغاز کرد. وی در سال 1861 اولین جعبه شکلات به شکل قلب را برای V-Day معرفی کرد و امروز هر ساله بیش از 36 میلیون جعبه شکلات به شکل قلب به فروش می رسد. یعنی 58 میلیون پوند شکلات!

۱۱- شکلات های قلبی شروع خود را به عنوان قرص های لوزی پزشکی آغاز کردند.

به اندازه کافی عجیب، داستان شکلات های قبلی برای اولین بار از آنجا آغاز شد که یک داروساز بوستونی به نام اولیور چیس، دستگاهی را اختراع کرد که روش ساخت قرص های دارویی که برای گلودرد و سایر بیماری ها استفاده می شود را ساده می کند. نتیجه این کار اولین دستگاه تولید آبنبات در آمریکا بود، زیرا داروساز خیلی زود شروع به تغییر تمرکز خود از تهیه قرص به آب نبات کرد! چیس شرکت شیرینی سازی نیوانگلند یا Necco را تأسیس کرد و لوزی های آب نبات خیلی زود تبدیل به همان چیزی شدند که امروزه به عنوان ویفرهای Necco می شناسیم.

۱۲- اما تنها در سال 1866 بود که ما برای اولین بار پیام های شیرین چاپ شده در قلب شکلاتی دریافت کردیم.

این برادر الیور، یعنی دانیل چیس بود که شروع به چاپ پیام های احساسی روی شکلات های قلبی کرد، گرچه این آب نبات ها از نسخه هایی که امروز داریم بزرگتر بودند و جمله ها و عبارات چاپ شده بسیار طولانی تری را در خود جای داده بودند. برخی از اولین پیام ها چه بود؟ “سفید پوش متأهل هستید و حق را انتخاب کرده اید” و “چقدر باید صبر کنیم؟ لطفا توجه کنید.”

۱۳- سالانه بیش از 8 میلیارد شکلات قلبی تولید می شود.

شرکت Necco مجبور است ساخت این شکلات ها را درست چند روز پس از 14 فوریه آغاز کند تا زمان مناسبی برای روز ولنتاین داشته باشد. این تقریبا ۵۰ تُن شکلات در روز است! هر جعبه تقریبا 45 جمله دارد – از جمله “عشق واقعی” ، “مرا بغل کن” و “تو راک می کنی” – اما می توانی متن های خود را نیز شخصی سازی کنی. اما اگر هنوز جعبه سال گذشته دارید نگران نباشید – ماندگاری آنها پنج سال است.

۱۴- نزدیک به ۶ میلیون زوج در روز ولنتاین نامزد می شوند.

منظور این است که چه روزی برای پیشنهاد ازدواج بهتر از روزی است که به معنای واقعی کلمه به عشق و عاشقی اختصاص یابد؟ روز ولنتاین یکی از روزهای محبوب برای طرح این سوال است، در 14 فوریه 6 میلیون زوج نامزد کرده اند. و طبق نتایج این نظرسنجی، روز ولنتاین بهترین روز سال برای پیشنهاد ازدواج است و از کسانی که رأی دادند 40٪ مرد بودند!

۱۵- در سراسر دنیا به گونه ای متفاوت جشن گرفته می شود.

بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین تعطیلات را با نام el día de los enamorados (روز عاشقان) یا día del amor y la amistad (روز عشق و دوستی) می دانند. اگرچه در این روز زوجین با هم تبادل گل و شکلات می کنند، اما تمرکز تعطیلات نیز نشان دادن قدردانی از دوستان است!

نظر شما چیست؟ روز ولنتاین را جشن می گیرید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

💘💝💖💗💌💋

BeFair

فکت ۱۳ کمرمو شکست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)