حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۱ فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | حتما بخوانید، سینما، فیلم

باورش سخته! اما روز ولنتاین از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک تر است. نمی دانید روز ولنتاین خود را چگونه سپری کنید؟ پیشنهاد می کنیم که امسال را با توجه به شرایط کرونا سخت نگیرید. بعد از اینکه هدیه های روز ولنتاین را رد و بدل کردید، یکی از این فیلم های عاشقانه را انتخاب و تماشا کنید و برای خندیدن و گریه کردن آماده باشید.

منتخب های ترنجی: فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

Atonement  -1| تاوان (2007)

فیلم عاشقانه تاوان

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

تاوان فیلمی درام ساخته جو رایت و با بازی کرا نایتلی است. فیلم‌نامه این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر ایان مک‌ یوون به رشته تحریر درآمده است. تاوان از تحسین شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۷ می‌باشد که نامزد و برنده جوایز زیادی مثل جایزه گلدن گلوب و جایزه بفتا شد. این فیلم نامزد هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای سورشا رونان بود.

بریونی تالیس، دختر ۱۳ ساله ای که عاشق نویسندگی است، هنگامی که معشوق خواهر بزرگ تر خود را به گناهی که مرتکب نشده است، متهم می کند، مسیر زندگی این دو عاشق را تغییر می دهد.

دیالوگ منتخب:

روبی: «چند سال لازم است تا تفاوت بین درست و غلط را بدانید؟ حتما باید هجده ساله شوید؟ حتما باید هجده ساله شوید تا مسئولیت یک دروغ بزرگ را به گردن بگیرید؟ آیا سربازان در هجده سالگی به اندازه کافی بزرگ شده اند که در کنار جاده رها شوند تا بمیرند؟»

Eternal Sunshine of the Spotless Mind -2 | درخشش ابدی یک ذهن پاک (2004)

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

درخشش ابدی یک ذهن پاک، فیلمی درام و علمی-تخیلی می‌باشد. این فیلم، داستان پیچیده‌ای دارد و روایت فیلم دائماً از ذهن شخصیت اصلی به جهان بیرون جابه‌جا می‌شود.

دکتر هاوارد سرپرست یک کلینیک است که آن دسته از خاطراتی که افراد دوست ندارند آن‌ها را در ذهن خود داشته باشند، پاک می کند. کلینیکی که اغلب زوج ها خصوصاً در روزهای نزدیک به ولنتاین به آن مراجعه می‌کنند تا خاطرات بدی را که از هم دارند، پاک کنند. ابتدا کلمنتاین و سپس جول آگاهانه تصمیم به پاک کردن خاطرات مشترکشان می‌گیرند، اما آیا آن ها همدیگر را فراموش می کنند یا باز هم عاشق هم می شوند؟

دیالوگ منتخب:

جول: «کاش می تونستم با شخص جدیدی آشنا بشم. حدس می زنم که احتمالش خیلی کمه. چون حتی نمی تونم تو چشمای هیچ زنی نگاه کنم.»

Valentine’s Day -3 | روز ولنتاین (2010)

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

داستان فیلم در مورد روابط دوستانه و عاشقانه چند آمریکایی در روز ولنتاین سال ۲۰۱۰ می‌باشد که در فیلم به طور موازی روایت می شود. داستان فیلم از صبح روز ولنتاین شروع شده و تا شب ادامه می‌یابد. ستاره هایی مانند جولیا رابرتز، بردلی کوپر و جسیکا آلبا این فیلم را به یک فیلم ایده آل برای روز ولنتاین بدل کرده اند.

اگرچه این فیلم در سال 2010 ساخته شده است، اما یک کمدی عاشقانه برای تمام سنین در همه دوران هاست.

دیالوگ منتخب:

بنت: «وقتی بچه بودم بیشتر نصیحتایی که پدرم میکرد بدرد نخور بود. اما یکی از نصیحتاش معرکه بود. گفتش که اگه دختری رو پیدا کردی که خیلی از تو سرتر بود، باهاش ازدواج کن».

کاربران اندروید پارتنر عاطفی بهتری نسبت به کاربران iOS هستند!

If Beale Street Could Talk -4 | اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند (2018)

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

این فیلم روایت دختر (تیش) و پسر (فونی) جوانی است که عاشق یکدیگر شده اند. همه چیز خوب پیش می رود تا اینکه فونی را به اتهام تجاوز به یک زن زندانی می کنند. تیش که باردار است تمام تلاش خود را می کند تا قبل از به دنیا آمدن بچه، بی گناهی فونی را ثابت کند. این فیلم اقتباسی است از رمان جیمز بالدوین با عنوان اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند.

دیالوگ منتخب:

مادر تیش: «یادت باشه که عشق همون چیزیه که تورو به اینجا رسونده. اگر تا اینجا به عشق اعتماد کردی، پس الان دیگه نترس. تا آخر راه به عشق اعتماد کن».

Pride & Prejudice -5 | غرور و تعصب (2005)

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

هرکسی اقتباس ویژه خودش را از رمان محبوب جین آستین دارد، اما انتخاب ما در اینجا نسخه ای است که در سال ۲۰۰۵، متیو مک فادین ( در نقش آقای دارسی) و کرا نایتلی ( در نقش الیزابت بنت) نقش آفرینی کردند.

دیالوگ منتخب:

آقای دارسی: «تو روح و جسم مرا تسخیر کرده ای. و من… تو را دوستت دارم…دوستت دارم…دوستت دارم. هیچ وقت آرزو نکردم که لحظه ای از تو جدا باشم».

The Notebook -6 | دفترچه خاطرات (2004)

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

دفترچه خاطرات فیلمی از نیک کاساوتیس است که از روی رمانی به همین نام نوشتهٔ نیکلاس اسپارکس ساخته شده است. این فیلم یکی از کلاسیک ترین داستان های عاشقانه را روایت می کند که در آن آلی و نوآ به دلیل اختلاف طبقاتی و جنگ از هم دور افتاده اند.

دیالوگ منتخب:

نوآ: «این عشق آسان نخواهد بود. همه چیز سخت می شود. باید هر روز برای این عشق تلاش کنیم. اما من به خاطر تو و به خاطر داشتن تو این عشق را می خواهم. چون من تو را تا بی نهایت دوست می دارم. من تو را هرروز و تا ابد می خواهم. تو و من… هر روز و همیشه».

The Big Sick -7 | بیمار بزرگ (۲۰۱۷)

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

این فیلم کمدی درام به کارگردانی مایکل شوالتر برگرفته از یک داستان واقعی است. داستان فیلم روایت یک استندآپ کمدین به نام کمیل است که اصالتا پاکستانی می باشد ولی در آمریکا بزرگ شده است. او عاشق دختری به نام امیلی می شود. اما پدر و مادر سنتی کمیل سر راه این عشق قرار می گیرند. امیلی گرفتار یک بیماری مرموز می شود و کمیل به همراه پدر و مادر امیلی، او را در مسیر این بیماری همراهی می کند. این در حالی ست که کمیل در کشمکش احساسات قلبی خود و خانواده اش درمانده است.

دایالوگ منتخب

امیلی: «میتونی دنیایی رو تصور کنی که ما اونجا به هم برسیم؟»

About Time -8 | درباره زمان (2013)

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

این فیلم کمدی درام روایتی زیبا و در عین حال دردناک از زندگی، عشق و از دست دادن است. قهرمان داستان مردی است که قدرت سفر به گذشته دارد و می تواند همه چیز را عالی پیش ببرد و از این قدرت برای جلب نظر زن مورد علاقه اش استفاده می کند. اما به تدریج می فهمد که زندگی با همه ناملایماتش زیباست.

دیالوگ منتخب:

تیم: « من فقط تلاش می کنم که هر روز را زندگی کنم، گویی که از قصد به این روز برگشته ام تا از آن لذت ببرم… گویی که آخرین روز زندگی من است».

When We First Met -9 | وقتی برای اولین بار ملاقات کردیم (2018)

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

این فیلم کمدی درام روایت مردی است که از طریق یک باجه عکاسی بارها و بارها فرصت زندگی دوباره و سفر در زمان را پیدا می کند. او از این طریق می خواهد زن رویاهایش را به دست آورد. آیا او موفق می شود؟

دیالوگ منتخب:

نوآ: «اگر فقط می تونستم برگردم و اوضاع رو عوض کنم، همه چیز عوض می شد. می تونستم همون مردی بشم که اون می خواست.»

The Fault in Our Stars -10 | بخت پریشان (2014)

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

بخت پریشان درامی آمریکایی به کارگردانی جاش بون برگرفته از رمانی پرفروش به همین نام به قلم جان گرین است. این فیلم داستان دو نوجوان مبتلا به سرطان است که عاشق یکدیگر شدند و از یکدیگر حمایت می کنند.

دیالوگ منتخب:

هزل: «من دیوونه ام! آره من دیوونه ام! چون فکر می کنم تو خیلی خاصی. این کافی نیست؟»

Before Sunrise -11 | پیش از طلوع (1995)

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

دختری به نام سلین از مجارستان به پاریس می رود و در قطار با پسری به نام جسی که برای تفریح به اروپا آمده است، آشنا می شود. این دو در قطار شروع به گفتگو می کنند و جسی به سلین پیشنهاد می دهد برای صحبت بیشتر با یکدیگر در میان راه در وین پیاده شوند. بیشتر فیلم به صحبت این دو در خیابان‌های وین می‌انجامد تا اینکه زمان جدایی سلین و جسی فرا می‌رسد…

قسمت های دوم و سوم این فیلم به ترتیب در سال های 2004 و 2013 به نام های پیش از غروب و پیش از نیمه شب ساخته شدند.

دیالوگ منتخب:

سلین: «آیا همه کارهایی که در زندگی می کنیم برای این نیست که کمی بیشتر دوستمان داشته باشند؟»

سری جدید سریال فرندز (Friends) در حال فیلم برداری است

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

The Notebook؟!
مرسی!…😅

Mahdi

ولنتاین 🤔🤔

Milad7

ول کن باو ولنتاین به ما چه ارتباطی داره مردم ایرانم شورش را درآوردن 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی