حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سایت سوالات، مرجعی برای پاسخ به مشکلات رایج کامپیوتری

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

امروزه همه افراد از کامپیوترها استفاده می کنند. کامپیوتر برای انجام کارهای روزمره، انجام پروژه های کاری و دانشگاهی، گشت و گذار در اینترنت، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و… استفاده می شود. با جایگاهی که امروزه کامپیوتر در زندگی های ما پیدا کرده است، سخت است بتوان زندگی را بدون کامپیوتر تصور کرد.

مانند هر وسیله دیگری، کامپیوترها هم ممکن است دچار اشکالات و اختلالاتی بشوند. با توجه به این که کامپیوتر تا چه حد در انجام کارهای ما اهمیت دارد، مشکلاتی که برای کامپیوتر به وجود می آیند ممکن است به معضل هایی بزرگ تبدیل بشوند. داشتن دانش و آگاهی درباره مشکلات مختلف کامپیوتری و روش های رفع کردن آن ها می تواند بسیار گره گشا باشد.

برای یک کامپیوتر ممکن است مشکلات مختلفی پیش بیاید؛ مشکلاتی که برخی مربوط به سخت افزار رایانه هستند و برخی دیگر مشکلات نرم افزاری اند. گاهی هم کامپیوتر دچار ویروس می شود که بسته به نوع ویروس و آسیبی که می زند می تواند کم خطر یا بسیار خطرناک باشد.

در چنین شرایطی، همیشه برای رفع مشکل، نیاز به کسب راهنمایی از افراد خبره و با تجربه است. می توان با مطرح کردن سوالاتی که در رابطه با مشکل به وجود آمده هستند، به رفع آن مشکل کمک کرد. تقریبا هر مشکلی که یک کاربرد در کار با کامپیوتر تجربه می کند، چه سخت افزاری و چه نرم افزاری، افراد دیگری هم هستند که آن مشکل را تجربه کرده باشند. بنابراین پرسیدن سوال در باره مشکلات کامپیوتر و مشاوره گرفتن از دیگران تقریبا همیشه جواب می دهد.

با وجود آن که مشکلات کامپیوتری بسیار متنوع و فراوان هستند، برخی مشکلات رواج بیشتری دارند. کاربران زیادی این مشکلات را تجربه کرده و با آن ها آشنا هستند. پیدا کردن راه حل برای این مشکلات رایج کامپیوتری نسبتا راحت است زیرا افراد زیادی می دانند راه حل آن ها چیست.

مواردی که ذکر شد، مهم ترین مشکلات رایج کامپیوتری بودند. اما مشکلات کامپیوتری به همین جا محدود نمی شوند. به همین دلیل، لازم است منبعی باشد تا بتوان با مراجعه به آن سوال خود را در رابطه با مشکلات ویندوز و کامپیوتر مطرح کرد.

بهترین راه برای پیدا کردن پاسخ به سوالات ویندوز و کاربری کامپیوتر، سایت سوالات است. سایت سوالات یک مرجع فارسی تخصصی است که به پرسش و پاسخ های مربوط به کامپیوتر اختصاص یافته است. شما می توانید در سایت سوالات عضو شده و سوالات ویندوز، سوالات مربوط به سخت افزار کامپیوتر و حتی سوالات تخصصی تر مانند سوالات اندروید، سوالات برنامه نویسی و… را مطرح کنید.

سایت سوالات محیطی جامع دارد که در آن می توان پاسخ تمامی سوالات مختلف را پیدا کرد. در صورتی که به مشکلی کامپیوتری برخورد کردید، می توانید با کاربران دیگر سایت سوالات در ارتباط بوده و مشکل خود را برطرف نمایید.

در ادامه به بررسی مهم ترین مشکلات رایج کامپیوتری پرداخته و راه حل آن ها را هم بررسی خواهیم کرد:

صدای زیاد از کامپیوتر یا لپ تاپ

یکی از مشکلات رایجی که هنگام کار کردن با کامپیوتر ممکن است پیش آید، سر و صدای زیاد کامپیوتر یا لپ تاپ است. این مشکل به سادگی قابل تشخیص است و همه افراد می توانند تشخیص بدهند که صدای کامپیوتر از حالت عادی بیشتر است.

البته که سر و صدای کامپیوتر یا لپ تاپ می تواند دلیل های مختلفی داشته باشد. برخلاف تشخیص صدای غیرعادی کامپیوتر که کاری نسبتا راحت است، تشخیص این که کدام قطعه می تواند در چنین مشکلی موثر باشد، نیاز به داشتن آگاهی و دانش کافی دارد.

با این حال معمولا مشکل سر و صدای زیاد کامپیوتر به دلیل مشکلی در فن دستگاه به وجود می آید. هنگامی که فن کامپیوتر یا لپ تاپ با گرد و غبار پوشیده می شود، کارایی خود را تا حد زیادی از دست می دهد. هم چنین اگر فن به هر دلیلی از جای خود تکان خورده باشد، هنگام حرکت سر و صدا ایجاد می کند. در این شرایط می توان با دستمال یا دستگاه مخصوص غبارزدایی فن، آن را پاکیزه کرد و یا اگر لق شده باشد، آن را در سر جایش فیکس کرد.

پایین آمدن سرعت کامپیوتر

یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند بسیار آزاردهنده باشد، پایین آمدن سرعت رایانه است. کاهش سرعت رایانه می تواند به دلایل مختلف سخت افزاری و نرم افزاری باشد. عمدتا مشکلات و معایب نرم افزاری هستند که موجب می شوند سرعت کامپیوتر پایین بیاید. به عنوان مثال نصب تعداد زیادی برنامه، نصب کردن برنامه هایی که قسمت زیادی از رم یا CPU را به خود اختصاص می دهند، بیش از حد سنگین کردن سیستم، ویروسی شدن و استفاده از ویندوزهای غیر اورجینال می توانند مهم ترین دلایل نرم افزاری برای کاهس سرعت رایانه باشند.

کند شدن سرعت کامپیوتر می تواند به دلیل بیش از حد داغ شدن قطعات یا آسیب هایی مانند نیم سوز شدن برخی قطعه ها هم باشد. این مشکلات سخت افزاری کمتر رواج دارند.

صفحه آبی ویندوز

یکی از صحنه هایی که هیچ کاربری دوست ندارد هنگام کار کردن با کامپیوتر ببیند، صفحه آبی ویندوز است. این صفحه نشان دهنده آن است که مشکلی جدی در کار سیستم به وجود آمده است. دلایل متعددی برای به نمایش درآمدن صفحه آبی وجود دارند. برخی از این دلایل مربوط به سخت افزار سیستم هستند. به عنوان مثال خراب شدن یا بد سکتور گرفتن هارد کامپیوتر، خرابی در رم و یا فشار بیش از حد به CPU از جمله دلایل سخت افزاری هستندکه موجب به نمایش درآمدن صفحه آبی یا همان صفحه مرگ می شوند.

بسیاری از اوقات نصب کردن ویندوزی معیوب و غیر اورجینال و یا ویروسی شدن کامپیوتر است که بروز این چنین مشکلی را ممکن می سازد. رفع این مشکلات نرم افزاری نسبتا آسان است. اما اگر مشکل از سخت افزار سیستم باشد، باید قطعات آسیب دیده را تعویض کرد.

خاموشی ناگهانی کامپیوتر یا لپ تاپ

یکی از مشکلات کامپیوتری رایج دیگر، خاموش شدن ناگهانی سیستم است. در این شرایط ممکن است تمامی پروژه ها و فایل هایی که سیو نکرده اید از بین بروند.خاموشی ناگهانی کامپیوتر یا لپ تام عمدتا به دلایل سخت افزاری صورت می گیرد. اگر منبع تغذیه سیستم آسیب دیده باشد، ممکن است کامپیوتر ناگهانی خاموش بشود. هم چنین بیش از حد داغ شدن سیستم و کثیف بودن فن هم موجب می شود تا احتمال بیشتری برای بروز این مشکل وجود داشته باشد.

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

comment image
بالاخره بعد از 8 سال😍😍

Milad7

تشکرااات 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات