حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاثیر کرونا بر پروسه اخذ ویزای کانادا در سفارت کانادا

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

محدودیت‌های اعمال شده توسط مقامات سیاسی و بهداشتی دولت کانادا باعث شده تا وزارت امور خارجه کانادا با محدودیت‌هایی در دریافت و بررسی درخواست‌های اخذ ویزای کانادا مواجه شود. در این مطلب تاثیر این محدودیت‌ها بر فرآیند اخذ ویزای کانادا، از مراحل درخواست گرفته تا گرفتن وقت سفارت کانادا و انجام امور انگشت نگاری کانادا و نیز مدت زمان بررسی پرونده ویزای کانادا را بررسی خواهیم کرد. این محدودیت‌های کرونایی شامل موارد زیر است:

  • نحوه ثبت درخواست انواع ویزای کانادا تغییر کرده است.
  • نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا متفاوت از گذشته خواهد بود.
  • مهلت انجام انگشت نگاری کانادا با انعطاف بیشتری همراه است.
  • زمان مشخصی برای ارائه پاسخ (processing time) درخواست ویزای کانادا وجود ندارد.
  • اولویت بررسی درخواست‌های ویزا کانادا متفاوت بر حسب زمان ثبت درخواست نخواهد بود.

تغییرات فرآیند درخواست ویزای کانادا

دولت کانادا در حال حاضر، بررسی پرونده متقاضیانی که سفر ضروری به کانادا دارند را در اولویت قرار داده و از این رو تغییراتی را در فرآیند درخواست ویزای کانادا اعمال کرده است. از این رو شما باید:

  • درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه دهید. زیرا فقط درخواست‌های آنلاین پذیرفته و بررسی خواهند شد.
  • در هنگام تکمیل فرم درخواست ویزای کانادا، در بخش هدف از سفر دقیقا مطابق زیر عمل نمایید:
    • در جواب سوال Purpose of travel عبارت “other” را از فهرست کشویی انتخاب کنید.
    • در جواب سوال description عبارت “COVID-19” را تایپ کنید.
  • تمامی مدارکی که نشان دهنده واجد شرایط بودن سفر به کانادا می‌باشد را باید به سفارت ارائه دهید.
  • کلیه هزینه‌های ویزای کانادا و انگشت نگاری سفارت کانادا را در هنگام درخواست آنلاین ویزای کانادا، پرداخت نمایید.
  • منتظر بررسی درخواست و ارائه پاسخ از سوی سفارت کانادا از طریق ایمیلی مبنی بر تأیید یا رد درخواست خود باشید.

تغییرات نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا

درحال حاضر اکثر دفاتر VAC بطور موقت بسته بوده و یا قادر به ارائه خدماتی محدود و در ساعاتی محدود هستند. به همین خاطر بهتر است قبل از رفتن به سفارت، سری به سایت canada.ca و یا وب سایت VAC بزنید. دفاتر وک سفارت کانادا، دیگر خدمات مشاوره و راهنمایی حضوری ارائه نمی‌دهند. در صورت داشتن هرگونه سوال باید از طریق تلفن یا ایمیل با VAC تماس بگیرید. در نظر داشته باشید که فقط متقاضیانی که وقت انگشت نگاری کانادا دارند اجازه ورود به VAC را خواهند داشت.

  • حتما وقت سفارت کانادا را به صورت آنلاین و یا از طریق تماس تلفنی با دفتر خدمات ویزای سفارت کانادا رزرو نمایید. امکان رزرو وقت سفارت کانادا به صورت حضوری وجود ندارد.
  • امکان پیکاپ حضوری پاسپورت وجود ندارد و شما باید گذرنامه خود را از طریق پیک ارسال یا کنید.

تغییرات نحوه انگشت نگاری کانادا

دولت کانادا همچنین تغییراتی را در فرآیند انگشت نگاری ویزا کانادا ایجاد کرده تا باعث کاهش دغدغه‌های متقاضیان اقامت و نیز متقاضیان ویزای کانادا شود. از جمله این تغییرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متقاضیان اقامت دائم که طی 10 سال گذشته انگشت نگاری کانادا را انجام داده‌اند، نیازی به انگشت نگاری مجدد ندارند.
    • هنگام ثبت درخواست و نیز گرفتن وقت سفارت کانادا، نیازی به پرداخت هزینه بیومتریک نبوده و در صورت پرداخت هزینه، پس از نهایی شدن درخواست، به طور خودکار وجه مسترد خواهد شد.

زمان بررسی درخواست ویزای کانادا (Processing Time)

در صورت موفقیت در گرفتن وقت سفارت کانادا و انجام امور انگشت نگاری کانادا، نگران طولانی شدن مدت زمان جواب دهی به درخواست خود نباشید. پروسه بررسی پرونده‌های درخواست ویزای کانادا در دفاتر وک این کشور در شرایط کنونی کمی تغییر کرده است. در نتیجه امکان تعیین زمان مشخصی برای بررسی پرونده متقاضیان ویزای کانادا وجود ندارد. باید در نظر داشته باشید که اولویت بررسی پرونده‌های ویزای کانادا متفاوت بوده است. اما شما می‌توانید از طریق سایت دولت کانادا canada.ca، مدت زمان تقریبی بررسی درخواست ویزا (Processing Time) خود را چک کنید.

بررسی وضعیت درخواست ویزای کانادا

بعد از انگشت نگاری کانادا می‌توانید وضعیت درخواست خود را از طریق سایت سفارت کانادا بررسی نمایید. بعد از شروع به کار سفارت، یک ایمیل تاییدیه با شماره درخواست (Application Number) از طرف سفارت کانادا برای شما ارسال می‌شود. بعد از این شما می‌توانید برای بررسی وضعیت درخواست خود وارد حساب کاربری خود شده و در بخش “View my submitted applications or profiles” بر روی “check status and messages” کلیک کرده و وضعیت درخواست ویزای خود را بصورت آنلاین بررسی کنید. همچنین شما می‌توانید از به روز بودن اطلاعات تماس و جزئیات برنامه خود اطمینان حاصل کرده و در صورت ایجاد هرگونه تغییر در شرایط درخواست و یا سفر خود از طریق وب فرم، سفارت کانادا را مطلع نمایید.

شرایط سفر به کانادا در دوران کرونا

ArriveCAN چیست؟

از تاریخ 21 نوامبر 2020، مسافرین کانادا قبل از ورود به فرودگاه یا عبور از مرز، می‌باست اطلاعات سفر خود را در اپلیکیشن کاربردی ArriveCAN ثبت نمایند. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، اطلاعات تماس، نتیجه تست کرونا و نیز برنامه قرنطینه خود بعد از رسیدن به خاک کانادا می‌باشد.

  • اگر برنامه قرنطینه‌ مناسبی نداشته باشید، پس از ورود به خاک کانادا از شما خواسته می‌شود که با هزینه شخصی، یک برنامه قرنطینه اجباری را انتخاب نمایید.
  • اگر با دیگران سفر می‌کنید، می‌توانید چندین مسافر (همسر، فرزندان و یا کسی که تحت سرپرستی شما قرار دارد) را در ArriveCAN  خود وارد کنید. (حداکثر 8 مسافر)
  • شخص دیگری هم می‌تواند برای شما این کار را انجام داده و از پس از وارد کردن اطلاعات شما در ArriveCAN، از صفحه گوشی عکس گرفته و برای شما ارسال نماید.
اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

پروف بعدی GTA🙃

Milad7

ما هیچ… ما فقط نگاه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات