حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش ساخت جامدادی رومیزی با قوطی

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

یکی از ایده‌های خلاقانه برای استفاده از مواد بازیافتی به کاربردن آنها در ساخت لوازم و وسایلی است که جنبه کاربردی دارند، به طور مثال ساخت جامدادی رومیزی با قوطی می‌تواند  ایده مناسبی برای استفاده از قوطی‌های بازیافتی پلاستیکی، فلزی یا کاغذی باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد آموزش ساخت این مدل جامدادی‌ها نکاتی را بیان کنیم.

تبدیل مواد دور ریختنی به جامدادی رومیزی

گاهی با داشتن ایده‌های خلاقانه و کمی چاشنی هنر می‌توان حتی وسایل دور ریختنی را به آثار هنری زیبا یا لوازم کاربردی تبدیل کرد. یکی از این ایده‌ها استفاده از قوطی‌های دور ریختنی برای ساخت جامدادی رومیزی است، جامدادی‌های استوانه ای شکل رومیزی با طرح های مختلف و در حجم های متفاوتی در بازار به فروش می‌رسند که بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند، شما نیز می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌های زیاد چنین جامدادی‌های زیبایی را برای خود در منزل تهیه کنید.

چگونه برای آموزش جامدادی با قوطی بازیافتی ایده بگیرم؟

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به اینترنت می‌توان به دنیای ایده‌ها و روش‌های ساخت آنها دسترسی داشت. بنابراین اگر نمی‌توانید برای ساخت جامدادی قوطی بازیافتی از خلاقیت ذهنی خود استفاده کنید می‌توانید برای دیدن مدل‌های متنوع از سایت‌های آموزشی و مدل‌های موجود در اینترنت بهره بگیرید.

همچنین می‌توانید با تماشای مدل‌های آماده در بازار و ایده گرفتن از آنها با مواد در دسترس و دور ریختنی و هزینه اندک اقدام به ساخت این جامدادی‌ها کنید.


مواد لازم برای ساخت جامدادی رومیزی با قوطی

برای ساخت این مدل جامدادی معمولا نیاز به مواد اولیه زیادی ندارید. مهمترین و اصلی‌ترین بخش داشتن یک قوطی در ابعاد مناسب از جنس فلز، پلاستیک یا مقوا است، البته مسلما قوطی‌های فلزی به دلیل استحکام و دوام بالایی که دارند در اولویت خواهند بود، وسایل دیگری که نیاز دارید بستگی به مدلی دارد که می‌خواهید خلق کنید، معمولا مواد لازم برای انجام این قبیل کارهای هنری را می‌توانید از مغازه‌های خرازی تهیه کنید.

آموزش ساخت چند مدل جامدادی رومیزی با قوطی

یکی از ایده‌هایی که می تواند بسیار زیبا و جذاب باشد این است که قوطی فلزی را با رنگ‌های مولتی سرفیس یا اکلریک به رنگ دلخواه خود رنگ کنید، این رنگ می تواند با کلاسور، رنگ میز یا اجناس دکوری اتاق شما هماهنگ شود. برای زیباتر شدن می توانید طرح و نقش های متفاوتی روی قوطی ایجاد کنید مثلا قلب یا اشکال هندسی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای حاشیه بالا یا پایین قوطی می‌توانید از تور، نخ کنفی، کاموای رنگی و یا ریسه‌های نگینی استفاده کنید.

به همین راحتی شما توانستید یک جامدادی رومیزی با قوطی بازیافتی بسازید. اگر قوطی در اندازه‌های مختلف داشته باشید می توانید با چسباندن آنها در کنار هم یک جامدادی چندکاره داشته باشید یا با  چسباندن مجسمه، گلدان کوچک یا پایه‌هایی با اشکال متفاوت امکان تغییر طرح این جامدادی وجود دارد، پس می‌توان گفت که همه چیز به قدرت ایده‌پردازی شما، هنر دستان شما و موادی که در اختیار دارید خواهد داشت.

نکات مهم در ساخت جامدادی با قوطی

در این بخش به نکاتی اشاره می کنیم که توجه به آنها در ساخت بهتر جامدادی رومیزی به شما کمک خواهد کرد، بنابراین بهتر است به این نکات توجه ویژه داشته باشید.

– اگر می‌خواهید جامدادی شما استحکام و ماندگاری خوبی داشته باشد بهتر است از مواد با کیفیت استفاده کنید، به ویژه رنگ یا چسبی که برای این کار استفاده می‌کنید باید دارای کیفیت بالایی باشد تا کار ماندگاری بیشتری داشته باشد.

– اگر از سایت‌ها یا مجلات آموزشی برای ایده گرفتن و آشنایی با مراحل کار استفاده می‌کنید سعی کنید  تمام مراحل را جزء به جزء مطابق با آنچه که آموزش داده شده است پیش ببرید.

– برای انجام کار و اتمام سریع آن عجله نکنید، با صبر و دقت زیادی کار ساخت جامدادی را انجام دهید تا نتیجه تمیز و چشم‌نواز باشد.

– می‌توانید کارهای زیباتری از ترکیب ایده‌های ذهنی خود و ایده‌های آماده موجود خلق کنید، از تجربه کردن نترسید و سعی کنید توانایی خود را در این زمینه محک بزنید.

– برای جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها می‌توانید جامدادی خود را با تمام موادی که در خانه دارید تهیه کنید، به طور مثال استفاده از قوطی‌های خالی رب، قوطی شیرخشک، قوطی تن ماهی، قوطی های پلاستیکی شامپو یا قوطی‌های مقوایی می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام این خلاقیت هنری باشد.


مزایای ساخت جامدادی با قوطی

ساخت جامدادی بازیافتی می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، از صرفه‌جویی در هزینه ها تا هنرمند شدن شما! در این بخش شما را با بخشی از مزایای این طرح آشنا می‌کنیم.

بالا بردن قدرت تخیل و ایده‌پردازی

استفاده از هنر و ایده ذهنی برای خلق این اثر هنری که به عنوان جامدادی رومیزی از آن استفاده می‌کنید، لذت ساخت یک وسیله کاربردی را به شما اهدا می‌کند، تفکر برای یافتن یک مدل زیبا و متفاوت و همچنین ایده‌پردازی برای ساخت یک وسیله ارزشمند و کاربردی کمک می‌کند تا ذهن خلاق و فعالی داشته باشید.

کمک به حفظ محیط ‌زیست و صرفه‌جویی در هزینه‌ها

ضمن این که با بهینه‌سازی و بازیافت مواد قابل بازیافت از اتلاف انرژی و هزینه جلوگیری کرده و قدمی مثبت برای حفظ محیط زیست بر می‌دارید.

پرکردن اوقات فراغت فرزندان

اگر در خانه و با کمک فرزند کودک یا نوجوان خود این کار را انجام دهید می‌توانید او را در لذت ساخت جامدادی رومیزی با قوطی شریک کرده و یا باعث شوید که ذهنی خلاق و دستانی هنرمند داشته باشد، این کار می‌تواند یک سرگرمی مناسب برای اوقات فراغت دانش آموزان و یا ایام تعطیلات باشد که نتیجه‌ای هنرمندانه و کاربردی دارد.

راهی برای درآمدزایی

در صورتی که بتوانید خیلی تمیز و زیبا کار کنید، می‌توانید حتی به جنبه‌های درآمدی آن نیز فکر کنید. تولید این نوع جامدادی‌ها به صورت انبوه می‌تواند منبع درآمد خوبی باشد، مخصوصا که این روزها بازار صنایع دستی بسیار داغ است.

کلام آخر

ساخت جامدادی به وسیله قوطی بازیافتی به شما کمک می‌کند تا سبک زندگی خود را از مصرف‌گرایی به سمت سبک زندگی سالمتری سوق دهید، مطمئنا تجربه ساخت یک اثر هنری دستی با مواد بازیافتی لذتی به شما می‌دهد که مدام در فکر تکرار آن خواهید بود، بنابراین فرصت را از دست ندهید و با تماشای آموزش ساخت جامدادی رومیزی با قوطی اولین قدم را برای انجام این گونه اقدامات هنری بردارید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

یه خبر خوب واسه گیک های موزیک…
Poweramp جدید اومد… رسما به خاک و خون کشید…

comment image

کیفیت پخش همینطوریش که بیشتر شده هیچ… اکولایزر تا 32 بانده اومده! یعنی دیگه تا فیها خالدون موزیک میشه غرق شد… فکر کنم فقط دو روز طول بکشه تا تنظیمش کنم… 😂 🤦‍♂️
لامصب همینطوری بدون دستکاری وقتی میره رو 32 انگار خواننده تو گوشم نشسته… 😂
حتماً اگر نصب نکردین نسخه 890 رو از getandroid واسه معماری 64شو که باسش کار میکنه دانلود کنید… اگر پرچمدار داشته باشید که دیگه واویلاست… خروجی رو بذارید های‌رز روی 192 یا 96 یا اگر خیلی پولدارید 384 و هندزفری رو بزنید… دنیای اطراف گم میشه اصلاً…
(برای کسایی که شاید متوجه نشن… 32 باند از 5 هرتز تا 20 کیلوهرتز یعنی میتونید صدای افتادن یه چیز کوچیک اندازه تیله روی زمین، رو توی آهنگ پیدا کنید و فقط صدای همونو زیاد کنید و بشنوید!)

m.b

اوووف… هماهنگی خروجی صدای استریو هم با اکولایزر بهتر شد… قبلاً صدا رو دو قطبی میکرد الان کامل یه خروجی واحد قابل ستایشه… الله وکیلی بعد یک سال دوباره به کیفیت هندزفری قبلیم رسیدم… منتهی ایندفعه با یه هندزفری معمولی! Pweramp داره معجزه میکنه…

SHREK

آموزنده بود به اشلی.

Milad7

متشکرات 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات