حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا شیائومی ، هوآوی جدید است؟

نوشته

3 سال قبل | 47 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شیائومی

قبل از تحریم فلج کننده تجارت ایالات متحده، هواوی به دنبال این بود که به سامسونگ برسند. هواوی با اپل برای رتبه دوم در سطح جهانی تساوی یافت (و در نهایت از آن عبور کرد) و در چند سال قبل از تحریم ها از یک عملکرد قوی برخوردار بود. ما در این مقاله می خواهیم بگوییم که چرا شیائومی ، هوآوی جدید است؟

تقریباً یک سال پس از ممنوعیت، هواوی حتی موفق شد از سامسونگ عبور کرده و رتبه یک پرفروش ترین برند موبایل در سطح جهان را برای چارک دوم سال ۲۰۲۰ کسب کند. با این حال، این امر به دلیل ترکیبی از شرایطِ بی سابقه بود. در آن زمان، چین در حال بازیابی از بیماری همه گیر COVID-19 بود در حالی که سنگرهای سامسونگ در اروپا و آمریکای شمالی تحت تأثیر آن قرار گرفته بودند.

در واقع آخرین آمار چارک سوم سال ۲۰۲۰ به شدت نشان می دهد که نقطه اول هواوی به دلیل همین شرایط بوده است. فروش برند چینی از همان زمان در بسیاری از مناطق کاهش یافته است. سقوط هواوی ناشی از تحریم های ایالات متحده آمریکا، در را برای بسیاری از برندها باز کرده است و به نظر می رسد شیائومی پا به عرصه گذاشته و همان جایی که هواوی متوقف شده است را انتخاب کرده است.

وارث تاج و تخت هواوی؟

شیائومی نتایج مالی خود را برای چارک سوم سال ۲۰۲۰ در هفته جاری اعلام کرد و گزارش داد که میزان فروش نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در همین حال، پیش از این نیز موسسه Counterpoint Research گزارش داده بود که هواوی در مدت مشابه نسبت سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است. همچنین اشاره کرد که هواوی ۱۴٪ سهم بازار را دارد، این در مقایسه با سهم ۱۳ درصدی شیائومی در آن زمان است.

به عبارت دیگر، به احتمال زیاد شیائومی اکنون در سهم بازار جهانی از هواوی عبور کرده و در این راه به محبوب ترین برند چینی تبدیل شده است. به گفته موسسه کانترپوینت، این رقم رشد ۴۵ درصدی شیائومی به ویژه قابل توجه است، زیرا بقیه ۵ برند برتر از جمله سامسونگ، شاهد کاهش سال به سال بوده اند. حتی در آن زمان، سامسونگ گزارش داد که فقط ۲ درصد رشد داشته است.

استراتژی شیائومی در طی دو سال گذشته تمرکز بر سنگرهای سنتی هواوی در اروپا، خاورمیانه و (تا حدی) آفریقا بوده است، در حالی که حرکت در منطقه اصلی خود در چین و بازار داغ رقابت هند ادامه دارد. ما قبلا گزارش داده بودیم که شیائومی در چارک دوم سال ۲۰۲۰ از رتبه ۳ هواوی در اروپا عبور کرده است. با این حال، شیائومی اضافه می کند که در ۵۴ بازار و در بین ۱۰ برند برتر بازار قرار دارد و در پنج بازار رتبه اول را داراست (به تصویر بالا نگاه کنید).

سقوط هوآوی به دلیل تحریم امریکا با رشد شیائومی همزمان شده است، اما این تصادفی نیست.

مدت طولانی است که این شرکت تلاش کرده است از قرار دادن همه تخمهای خود در یک سبد جلوگیری کند و به نظر می رسد که این روش در نهایت نیز در حال نتیجه دادن است. شیائومی گزارش داد که برای اولین بار درآمد خارج از کشورش بیش از نیمی از درآمد آن ها (تقریبا بیش از 55 درصد) است. این بدان معناست که این برند می تواند به دلخواه خود به بازارهای داخلی یا خارجی تکیه کند. این استراتژی در گذشته نیز توسط هوآوی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و اخیراً سبب شد رتبه نخست بازار جهانی را در اوایل سال جاری کسب کند.

شیائومی همچنین استراتژی آزمایش شده برای همکاری با شرکت های مخابراتی را در پیش گرفته است. تمام این اپراتورهای مهم به دنبال پر کردن جای خالی تلفن های بدون خدمات گوگل شرکت Huawei بوده اند. به طور خاص، شیائومی می گوید با ۵۰ شرکت مخابراتی که “۱۰۰ اپراتور فرعی” را در ۵۰ کشور پوشش می دهند همکاری کرده است. این یک اقدام منطقی از سوی این برند است، زیرا بدون شک اپراتورها مراقب گزینه هایی برای محصولات هواوی در تلفن های اقتصادی سری لایت، گوشی های ارزن تر سری Y و دستگاه های پرچمدار خواهند بود.

معمای برتر

تلفنهای ارزان قیمت شیائومی طی سالهای گذشته به طور مداوم مسئول رشد این برند بوده اند. سه گوشی ارزان قیمت شیائومی در لیست ۱۰ تلفن محبوب محبوب در سراسر جهان برای چارک سوم سال ۲۰۲۰ قرار داشتند. این مورد در رده بندی موبایل Canalys برای چارک اول سال ۲۰۲۱ نیز وجود خواهد داشت.

با این حال، یک چالش بزرگ برای شیائومی بخش پرچمدار است. مدتی است که شرکت در تلاش است تا در رده بالاترین سطح موبایل ها خود را فرو برد. تلفن های گران قیمت Mi این شرکت به طور کلی پرچمداران ارزان قیمت مانند سری Mi 8 و Mi 9 هستند.

اولین اشاره ما به یک رویکرد پرچمدار، سال گذشته بود که مدیر عامل شرکت لی ژوئن پیشنهاد داد قیمت گذاری بالاتری در راه است.

به نقل از TechNode، مدیر اجرایی با اشاره به Mi 9 گفت:

“من در داخل (شرکت) گفتم كه این آخرین بار است كه قیمت ما زیر 3000 یوان (447 دلار) خواهد بود. در آینده، تلفن های ما گران می شوند – نه زیاد ، اما کمی گران تر. “

به واقع سری Mi 10 شیائومی در اوایل سال ۲۰۲۰ کمی گران تر بودند. با این وجود، این گوشی “کمی گران تر” بود، زیرا Mi 10 و Mi 10 Pro با 3999 یوان (573 دلار) و 4999 دلار به بازار عرضه شدند. یوان (716 دلار) به ترتیب در چین ارائه شدند. این تلفن ها در کل کشورهایی مانند اروپا 799 یورو (952 دلار) و 999 یورو (1،191 دلار) قیمت داشتند.

شیائومی هنوز پرچمداران ارزان قیمت را در سری Mi 10T ارائه داده است، اما اگر بخواهد به اندازه سامسونگ و هواوی از کاربر هزینه دریافت کند، باید دستگاه های پرچمدار خود را با ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آب، فناوری صفحه نمایش بهتر و موارد دیگر تقویت کند.

این سازنده همچنین باید در این ردیف با سامسونگ و اپل مقایسه شود. Galaxy S20 FE و iPhone 12 / iPhone 12 Mini به ترتیب از نظر تعادل قیمت / عملکرد برجسته هستند. این برندها برای اکثر مصرف کنندگان برندهای آشنایی هستند، بنابراین اگر شیائومی بتواند با محصولات خوبی ارایه کند می تواند نگاه کاربر را در رده پرچمدار از اپل و و سامسونگ تغییر دهد.

با این وجود اخبار دلگرم کننده ای در این بخش وجود دارد. پیش از این Counterpoint گزارش داده بود که شیائومی در چارک اول سال ۲۰۲۰ وارد برندهای برتر بالای ۴۰۰ دلار شده است. این اولین تجربه برای برند مذکور از چارک سوم سال ۲۰۱۸ است و کسب این موفقیت به خانواده های Mi Note 10 و Mi 10 نسبت داده شد. برای درک بهتر رتبه بندی به نمودار بالا مراجعه کنید.

با این حال، لازم به ذکر است که در حالیکه شیائومی در چارک اول سال ۲۰۲۰ در رتبه پنجم قرار داشت، تنها ۲٪ سهم بازار سطح پریمیوم را به خود اختصاص داد. در آن زمان درصد بالای بازار بین اپل، سامسونگ و هواوی تقسیم شده بود. با این وجود، بدون شک سهم ۱۲٪ هواوی قابل جلب است. اگر شیائومی قبلاً سهم خود را خورده باشد تعجب نخواهیم کرد.

این برای سال ۲۰۲۱ چه معنایی دارد؟

بیماری همه گیر COVID-19 و عدم اطمینان اقتصادی، همراه با مشکلات هواوی به طور قطع منجر به ایجاد شرایط ایده آل برای برندهای دیگر موبایل هوشمند در جهت درآمد می شود. اتفاقاً شیائومی در زمان مناسب در مکان مناسب قرار گرفته تا از این مزایا استفاده کند. با این وجود یک برند تولیدکننده پرچمدار بیشتر از ارائه تلفن های ارزان قیمت موثر است. اگر شیائومی امیدوار است که بتواند در این بازی با اپل و سامسونگ هم رده قرار بگیرد، باید بازی پرچمدار خود را ارتقا دهد.

آیا شیائومی می تواند جایگاه دوم خود را در جدول در سال ۲۰۲۱ تقویت کند؟ این یک سوال بزرگ است و بسیاری از فعالیتهای دولت بایدن در سال آینده علیه هواوی می تواند پاسخ را نشان دهد. بازگشت سرویس های گوگل برای هواوی یک پیروزی بزرگ محسوب می شود، اما همچنان کار خود را برای جلب اعتماد مصرف کننده ادامه می دهد.

علاوه بر رقابت با سامسونگ و رقابت بالقوه با هواوی، شیائومی در سال ۲۰۲۱ با چالشی از قبیل Oppo ، Realme و Vivo نیز روبرو خواهد شد. در واقع، هر سه برند تجاری در منطقه مهم اروپا فعال هستند. به ویژه Realme که با گوشی های اقتصادی می تواند بزرگترین تهدید برای سهم بازار جهانی شیائومی باشد. این برندها به بازار تحت تسلط شیائومی یعنی هند یورش برده (!) و سهم قابل توجهی از آن را کسب کردند.

شیائومی همچنین طی سالیان گذشته سرمایه گذاری خود را در زمینه تحقیق و توسعه افزایش داده است و نشان داده است که 7.5 میلیارد یوان (1.14 میلیارد دلار) در سال 2019 هزینه کرده است که 29.7 درصد افزایش نسبت به سال 2018 داشته است. شرکت پیش بینی کرد که 10 میلیارد یوان (تقریبا 1.5 میلیارد دلار) در سال 2020 هزینه خواهد کرد. البته خب این ارقام با هزینه تحقیق و توسعه هوآوی که 15 میلیارد دلار در سال 2019 بود اصلا فابل قیاس نیست.

با این وجود، انتظار می رود شیائومی شارژ سریعتر، دوربین سلفی زیر نمایشگر و فناوری بی سیم UWB را در سال 2021 ارائه دهد. آیا فناوری های جدید و قیمت های رقابتی به تحکیم رتبه شماره دو در سال 2021 کمک می کند؟ فقط زمان می تواند بگوید.

نظر شما چیست؟ شیائومی جانیشن هواوی خواهد شد؟ نگاه شما چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
47 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

یروزی به کمپانی دیگه هم میشه شیائومی 🥺🥺البته قیمت گوشی‌های شیائومی هنوزم خوبه.

meiyou

سلام
لطفا این پیام رو با دقت بخونید
از طرفداران پروپاقرص شیائومی بودم، الانم هستم ولی کمتر
مهرماه سال 96 با هزار بدبختی یه گوشی شیائومی (ردمی نوت 4 ایکس) از یکی از فروشگاه های تبریز خریدم و خیلی راضی بود، تا اینکه مردادماه امسال بعد از نصب cam scanner هارد گوشیم سوخت … یعنی حدود34 ماه
الان 4 ماهه گوشیم رو هر جایی تو ایران ارسال میکنم، هیشکی نمیتونه یه هارد بندازه روش و پروگرم کنه!! یعنی میگن باید بوردش عوض بشه ولی تو ایران موجود نیست!!
;کسی میتونه کمکم کنه و یه تعمیرگاه درجه یک پیشنهاد بده؟!
این پیام رو نوشتم که بگم مراقب گوشی هاتون باشید
یوزرنیم تلگرامم:
@msmyousefi

Behrouz

سلام داداش تعمیرات 118 سرچ کن تو گوگل داره هارد پروگرم شده رو اگه ساکن تهران باشی میاد خونتون تعمیر میکنه و بهت میده.کلا قطعات شیائومی رو همه چیزو داره

Farhad

سلام خدمت گوشی منم متاسفانه همین مشکلو پیدا کرد
و تو کل تهران گشتمو هیچ کسی تعمیر نمی کنه بلد نیستن

AŁɪ

خامنه ای خمینی دیگر است 🤧💙

Mahdi

هواوی بعد دوباره شیائومی جدید میشه

meiyou

سلام
لطفا این پیام رو با دقت بخونید
از طرفداران پروپاقرص شیائومی بودم، الانم هستم ولی کمتر
مهرماه سال 96 با هزار بدبختی یه گوشی شیائومی (ردمی نوت 4 ایکس) از یکی از فروشگاه های تبریز خریدم و خیلی راضی بود، تا اینکه مردادماه امسال بعد از نصب cam scanner هارد گوشیم سوخت … یعنی حدود34 ماه
الان 4 ماهه گوشیم رو هر جایی تو ایران ارسال میکنم، هیشکی نمیتونه یه هارد بندازه روش و پروگرم کنه!! یعنی میگن باید بوردش عوض بشه ولی تو ایران موجود نیست!!
;کسی میتونه کمکم کنه و یه تعمیرگاه درجه یک پیشنهاد بده؟!
این پیام رو نوشتم که بگم مراقب گوشی هاتون باشید

SHREK

یکی از مشکلات گوشی‌های به جز سامسونگ و هواوی توی ایران همینه که قطعات گیر نمیاد. البته همون هواوی و سامسونگ هم بعضی وقت ها قطعه ندارن.

The Destroyer

سلام برادر
حقیقتش من خودم به شکل حرفه‌ای جایی رو نمیشناسم چون تا به حال همچین مشکلاتی پیش نیومده برام خوشبختانه ولی به نظرم یه صحبت با تسک‌ میران بکن اگه میتونی
اگه کسی بخواد قطعه داشته باشه اونم از مدل‌های قدیمی‌تر احتمالا همین تسک میران باشه

lovenokia


هیچ ارزونی بی حکمت نیست !
شیائومی به نظرم فقط گجت های متفرقه و لوازم جانبی بسیار با کیفیت داره .

ولی از لحاظ گوشی ، واقعا کسی که همزمان گوشی با کیفیت (سامسونگ ، سونی و ..) و شیائومی میخره .
گوشی شیائومی زودتر مشکل تعمیراتی پیدا میکنه . میخواین قبول کنید میخواید قبول نکنید .
ولی برای اثبات به صورت رندم به 5 تعمیراتی شهرتون مراجعه کنید میبینید که بیشترین گوشی هایی که سپرده شده
گوشی های شیائومی و هوآوی بوده .
نمیگم سامسونگ هم 100 درصد عالیه . اتفاقا سری M سامسونگ هم زیاد دچار خرابی می شوند ولی باز هم از شیائومی با کیفیت تر است .
والسلام !

Taha

حقگوی بزرگ به تو افتخار می‌کنه.

lovenokia

کسی که گوشی شیائومی داره مشخصه چنین کامنتی قرار بده .

نیاز نیست بروید به تعمیراتی و پرسش کنید !

همین دیوار و شیپور رو باز کنید و کلمه شیائومی و هوآوی رو سرچ کنید !

کافیست ! همه چیز مشخص است ! قضاوت بر عهده کاربران عزیز .

TheFreeCritic

به اندازه نیم متر زخمی شد …….

سلام با کیفیت !!
من برم افق تو محو شم
فعلا

lovenokia

کسی که گوشی poco f2 pro داره باید حق داد که ناراحت بشه .

نیاز نیست بروید به تعمیراتی و پرسش کنید ! همین دیوار و شیپور رو باز کنید و کلمه شیائومی و هوآوی رو سرچ کنید !

کافیست !

The Destroyer

@lovenokia
دوست عزیز ما یه بار سر یه آگهی فیک از سوختن CPU می ۹ پارسال کل سایت رو پر از اسکرین‌شات‌های گوشیای خراب‌شده سامسونگ کردیم😅
من که علاقه‌ای ندارم دوباره اون داستان‌ها تکرار بشن
و خب شما همین‌کاری که میگی رو برای سامسونگ هم انجام بدی کلی نتیجه جالب بدست میاد

Behrouz

والله من که خلافشو شنیدم. یه mi a1 داشتم، صدای اسپیکر مکالمه ش کم شده بود بردم چندتا تعمیرگاه میگفتن کلا خرابی ندارند.بعدشم با سشوار خشکش کردن درست شد.ظاهراً اب رفته بود داخلش و نفهمیده بودم جرم گرفته بود

SHREK

تا حالا 4 تا گوشی هواوی داشتم قدیمی ترینشون G610 u20 که تا الان داره کار میکنه! هیچکدوم هیچ مشکلی نداشتن به جز نوا 3i که فریمش یکم خم شد. Mi9t هم داشتم اونم مشکلی نداشت. از اون طرف نوت 4 داشتم که بیچارم کرد مشکل بلوتوث، wifi داشت که همون اولش مجبور شدم فلش بزنم آخرشم پیکسل سوخته کلا 3 ماه باهاش کار کردم. دیگه سامسونگ نگرفتم تا چند وقت پیش که A50 گرفتم. شو خوش.

The Destroyer

تو پرچمدارا (البته تا قبل از ۲۰۲۰ که سری می افزایش قیمت داشته باشه) موافقم با این حرف
ولی الان دیگه اختلاف پرچمدارا هم در این زمینه به حداقل رسیده تو اندروید
(حتی اگه کالبدشکافی مثلا می ۱۰ الترارو دیده باشید متوجه کیفیت بالای ساختش میشید)
فقط اپله که کیفیت ساختش همچنان در سطح بالاتری از بقیه پرچمداراست
ولی
تو میانرده مطمئنم هواوی و شیائومی اگه کیفیت ساختشون بهتر از سامسونگ نباشه قطعا بدتر نیست (منظور از کیفیت، متریال مورد استفاده نیست) چون بازار اصلیشون همین میانرده‌ها و پایینرده‌ها هستن
تو این بازار طبیعتاً کم نمیذارن برای محصولاتشون
این دوستمون هم احتمالا جزو اون دسته‌ کمی بوده که محصولی که خریداری کردن به مشکل خورده وگرنه من تا به حال به جز این مورد فقط یدونه می ۹اس‌ای دیدم که مستقیماً به خاطر قطعه داخلی به مشکل خورده
ولی کلی ای ۵۰ هستن که مشکل سوختن نند داشتن تو همین نزدیک ۲ سالی که از عرضه‌ش گذشته

m.b

یادش بخیر… اون زمانی که تازه اومده بود ایران یه فروشگاه محلمون بود که رفتم ازش شیا بخرم… میگفت نخر هارد سوزی چینی ها زیاده… الان خودش داره فقط شیا میفروشه تقریباً… 😂 🤦‍♂️

Mohammadr

الان من ی چیزی بگم، میگی کسی ک می نوت 10 داره باید بیاد همچین حرفی بزنه؟ 😐
نه من نوت 20 دارم و هیچ وقت گوشی شیائومی نداشتم و میام اینجا ازش تعریف میکنم😐
خب معلومه کسی که شیائومی داره و تو داری به دروغ یه چیزایی میگی، میاد تعریف میکنه(مگر برگردی به شیائومی های خیلییی قدیمی)
درباره هواوی هم، y330 بنده امسال وارد 6مین سال زندگیش شد، حتی یکبار براش گلس هم خدا شاهده نزدم… مثه چی کار میکنه😐❤️خرابی تو هر برند از هر مدلش پیدا میشه…

m.b

نه دیگه فکر کنم وقتی دید اینهمه نفر اومدن گفتن دیگه خجالت کشید رفت… 😂
خداییش چی فکر میکنن…فکر میکنن کاربرا انگار غاق هستن! خب میفهمن وقتی اینهمه نفر راضی هستن حتماً واقعیت چیز دیگست…
باز خداروشکر وضع ترنجی هرچند این سالا سطح علمی و سنی کاربراش افت کرده اما خوبه… سایت همسایه که دیگه فاجعه‌ست… یه مشت بی سواد زیر 16 سال که سن عقلی‌شون به مراتب از سن واقعیشونم کمتره زیر همه پست ها استاد تکنولوژی میشن!
بدی تدریس مجازیه دیگه… همه بچه ها جای اینکه این ساعت تازه از مدرسه تعطیل بشن کلاس آنلاین دو ساعته رو سر صبح میگذرونن و بعدش پلاس توی سایتای تکنولوژی…
لااقل میاید یه چیز مفید بگید و یه چیز مفید یاد بگیرید… 🙄
اینو با بعضی کاربرای اینجا هم بودم… شوخی زیادش جالب نیست… گاهی تغییر کنید و مفیدتر کار کنید رفقا…

m.b

حاجی تو دو ماه پیش هم اومده بودی گفته بودی چهار ماه پیش نوتت خراب شده…خداییش کپی میکنی؟🤔 😂 🤦‍♂️

SHREK

من؟ نوت؟ من کلا یدونه نوت 4 داشتم از سامسونگ.

SHREK

بعدم A50. A51. A71 الان هم A10s
هواوی G610. P8. Nova 3i. Nova5t
شیائومی Mi9t
یدونه هم tab3 سامسونگ.

m.b

با اولین نفرم… که نوشته نوتش مشکل داره…

SHREK

اکی

meiyou

آره دیگه مشتی خودمم، همچنان مشکلم برطرف نشده و گوشیم تعمیر نشده
اینا رو میگم که از تجربیات من استفاده بکنید :))

m.b

ممنون… استفاده کردیم…

Naranj

تصاویر جدید از s21
comment image

comment image

comment image

همچنین گفته شده اولترا قابلیت ۱۴۴ هرتز هم داره و سلفی ۴۰ مگاپیکسل

samouelkarter

به حدی از تحریم رسیدیم که حتی شرکت ها نمیتونن ازمون اسم ببرن!
نگاه کنید فقط لیست کشورها را!

TheFreeCritic

اقا کسی میدونه چرا ترنجی اون ترنجی قدیم نیست ؟؟؟
کاربرا کمتر فعالیت میکنن؟
مصطفی که اصلا تو بحث ها نیست
اصلا بحثی نیست که بخوای ….
ناظر هم که اخرین بار زمان عهد بوق بود
فینچ کلا کامنت نمیده
شهداد هم که کمتر کامنت میده ….
مهدی هم هم که کلا ندیدم
الان چرا جو سایت اینطوریه
احساس میکنم منم کلا محو شدم ………

The Destroyer

چرا همه هستن اتفاقاً😅
ولی خب چون جدیداً کمتر بحث پیش میاد فعالیت کمتره کلاً
به شخصه اگر هم بحثی پیش بیاد و حس کنم قراره به بیراهه کشیده بشه شرکت نمیکنم چون نتیجه‌ای نداره
اتفاقا اینجوری به نظرم بهتره الان
جو سایت خیلی آروم‌تر از گذشته‌س
اگر هم مشکلی باشه مطمئنم همه اینایی که اسم بردی از جمله خودم هستن و میتونی سوالی اگه داشتی بپرسی
ناظر و فینچ رو میدونم میخونن کامنت‌هارو و هستن تو سایت مثل خودم
مصطفی هم فک میکنم همینطور باشه
جناب عرفانی هم عموماً آخر هفته‌ها یه نظرسنجی میذارن که فعالیت بیشتر میشه با این کارشون (و دستشون هم درد نکنه بابت این کار واقعا خوبه😅)

TheFreeCritic

خب خوبه پس
😂

نیما عرفانی

بالاخره مشغله و درگیری فکری زیاده و باید با زندگی سروکله زد و در عین حال حوصله و اشتیاق واقعاً کم شده که یا نمیتونم آنلاین شم یا نمیشه بیام سایت… گاهی اوقات از فرط خستگی و بی حوصلگی دیگه رمق نمیکنم حتی مطالب پست هارو بخونم دیگه چه برسه بخوام کامنت بفرستم .
یادش بخیر اون موقعی که شروع رسمی فعالیت کاربریم در قالب ارسال کامنت بود فعال ترین کاربر سایت بودم بعدش شد واعظ…(گفتم در قالب ارسال کامنت چون از چند سال قبلش که کامنتم نمی‌فرستادم ولی بازدیدکننده ی سایت بودم).
با این وجود تقریباً ۵ الی ۷ ماه هیچ فعالیتی نداشتم، نه به صورت متوالی بلکه مجموعاً و در فواصل زمانی مختلف .
یه زمان اینقدر تایم خالی داشتم که صبح تا شب کل سایت های فناوری ایرانی رو درو میکردم و اکثر اطلاعاتم هم از منابع داخلی بود .‌ مثلاً وقتی یه گوشی جدید وارد بازار داخلی میشد و سایت ها بررسی تخصصیش رو انتشار میدادن اینقدر ذوق و شوق داشتم که همرو بلااستثناء میخوندم اما الان مدت زیادی هست که حتی دریغ از خوندن کامل یه بررسی تخصصی .
اینارو گفتم که بگم دلیل اینکه فعالیتم کم شده چیه ولی با این اوصاف سعی میکنم به قول خودت آخر هفته‌ها غیبتم رو یکم جبران کنم.
حیف که جداً برنامه های خیلی جذابی داشتم ؛ از بحث کلی و ارائه ی مطالب جدیدتر پیرامون مباحث مربوط به سنسور دوربین ها و پردازنده ها و همچنین راه اندازی نظرسنجی های جنجالی و پر طرفدار همراه با لینک گرفته تا فعالیت رسمی به عنوان نویسنده و احیای “لیگ ترنجی” … .

خدارو چه دیدی شاید دوباره فرصتی پیش بیاد برای دورهمی های دلنشین و تعاملات و تبادل نظرات بیشتر . شاید آینده تغییر کنه شاید.
چرا نیما عرفانی ، ص.درا م.خملی جدید است؟؟😂 زمان همه چیزو روشن می‌کنه ⁦🕶️⁩
ادامه دارد…

Mahdi

بیشتر موقع معرفی گوشی های پرچمدار بحث پیش میاد تا معرفی پرچمدار سامسونگ یا شیائومی باید صبر کرد 😂

TheFreeCritic

😂

نیما عرفانی

آره دقیقاً مثل وقتایی که بیشترین بحث ها و سروکله زدنا تو پست های معرفی پرچمدار های هواوی(P,Mate) و بعضاً آنر پیش میاد دیگه؟؟😉
ارجاعت میدم به مقایسه ی تعداد کامنت هاشون…

Taha

دوست داری دعوا راه بندازم که همه فعالیت کنند😂😈😂😅

The MTest MT

بحث میخوای بیشتر بیا اونطرف همه میزنن تو سر و کله هم

TheFreeCritic

فعلا ترول ها دیشب حمله کردن زومجی
هر چند وقت یکبار هم یکی پروف کوجیما میذاره میاد سایتو به گند میکشه
الان میام اونور

m.b

باز میخواید این وضع آروم سایت رو بهم بزنید؟ 🤔 😂
خوبه که… همینجوری ملو داریم پیش میریم…

TheFreeCritic

😂😂😂

pooria

عزیزم همه گشاد شدیم حال اینکه تنگش کنیم هم نداریم پس با همین گشادی راه خود را ادامه میدهیم

Amir galaxy

مشکلات ریز و درشت زندگی🙏🙂

Finch

رفیق هیچ وقت حبابو با شیا مقایسه نکن
هواوی تنها چیزی که داشت ، قیمت مناسب و دوربین بود
نه قدرت داشت نه طراحی نه باطری نه …
ولی شیا همشو با هم داره🙂🙂🤍
عط‌ایی جان هواوی بخاطر تعصب مردمش یه زمانی تو چین زد بالا ، وگرنه هواوی اون زمان رفت زیر شیائومی که ردمی مثل صگ بازار هند رو از انر گرفت و با لگد انر رو بیرون کرد 😂

Milad7

شیائومی حتی موفق تر از هواوی هم میتونه بشه 🙂

ali.reza.9821

ولی هواوی یک چیز دیگست و از نظر کیفیت و کارایی و خیلی آیتم ها به مراتب سرتر از شیائومیه و در حد سامسونگه و بعضا موارد برتری هم داره. امیدوارم تحریمش رو بردارن که هواوی دوباره به اوج برگرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)