حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحصیل در سوئیس

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

کشور سوئیس، کشور زیبا و مرفهی است که به دلیل امنیت بسیار بالا و سیستم پیشرفته آموزش که در آن به کار گرفته می شود، مورد توجه بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان به عنوان مقصد تحصیلی قرار گرفته است. بسیاری از سیاستمداران، دانشمندان و افراد برجسته، تحصیل در سوئیس را برای خود و فرزندان خود انتخاب می نمایند.

تحصیل در سوئیس در مدارس و دانشگاه های این کشور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. دانشگاه های ژنو، زوریخ و… از برجسته ترین دانشگاه های جهان هستند که در کشور سوئیس واقع شده اند. تحصیل در دانشگاه های سوئیس نیاز به ارائه مدرک زبان با نمره مورد نظر دارد. حتی در صورت نیاز به تقویت دانش زبان و ارتقای سطح آن می توانید به یادگیری زبان انگلیسی در سوئیس بپردازید. برخی رشته های تحصیلی در سوئیس، به صورت تئوری و عملی ارائه می گردد و دانشجو در حین کارورزی، قادر به دریافت حقوق و تأمین بخشی از هزینه های خود خواهد بود. ضمن اینکه مدرک تحصیلی این کشور نیز بسیار معتبر است و شانس افراد در دریافت کار در سوئیس یا دیگر کشورها پس از فارغ التحصیلی خواهید داشت. نرخ بیکاری در سوئیس در سال 2020 حدود 5 درصد و بسیار پایین است و همین امر امکان اشتغال دانشجویان پس از پایان تحصیل را افزایش می دهد.

از دیگر موارد قابل توجه تحصیل در سوئیس، امکان پرداختن به کار ضمن تحصیل می باشد. جالب است که حتی دانشگاه ها نیز در یافتن کار دانشجویی به دانشجویان کمک می نمایند. علاوه بر این، دانشجویان برتر که صلاحیت و شایستگی علمی خود را ثابت کرده اند می توانند بورسیه تحصیلی سوئیس را دریافت کرده و در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود، کمک هزینه دریافت نمایند. هزینه تحصیل در سوئیس بسته به رشته، مقطع و دانشگاه متفاوت است و حدود 20 تا 30 هزار یورو در سال خواهد بود. البته برخی دانشگاه های سوئیس دارای کمپس های متعددی در برخی کشورها نظیر اسپانیا می باشند که امکان تحصیل با هزینه مناسب و دریافت مدرک معتبر سوئیسی را فراهم می نماید.

از مزایای تحصیل در سوئیس، فرصت های معتبر شغلی در سوئیس می باشد. شرکت های بزرگ دارویی، حمل و نقل، شرکت های معتبر در زمینه بیمه و بانکداری و بازار مربوط به بورس سوئیس در زوریخ، بازار کار مناسبی را برای دانشجویان ایجاد کرده است. سبک زندگی در سوئیس، تعادلی بین کار در آلمان و آرامش زندگی فرانسوی می باشد؛ بدین معنی که مردم با انگیزه کار کرده و با لذت زندگی می کنند. پس از فارغ التحصیلی از سوئیس، دانشجویان در صورت یافتن کار مناسب پس از فارغ التحصیلی می توانند ویزای تحصیلی خود را به کاری تغییر داده و اقامت دائم و پاسپورت سوئیس را پس از چند سال به دست آورند.

تحصیل در سوئد

کشور سوئد از جمله کشورهای زیبای حوزه اسکاندیناوی می باشد که پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان در مقاطع مختلف می باشد. تحصیل در سوئد در مدارس و دانشگاه های این کشور در دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد. تحصیل در دانشگاه های سوئد نیاز به داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره کافی دارد. دانشجو می تواند در طول دوره تحصیلی خود، به کار دانشجویی پرداخته و علاوه بر این، بورس تحصیلی دریافت نماید. بدون شک هزینه تحصیلی در مقاطع مختلف و رشته های تحصیلی گوناگون، متفاوت است؛ اما به طور میانگین، هزینه تحصیل در سوئد بین 8 هزار یورو تا 14 هزار یورو می باشد.

دانشجویان پس از اخذ پذیرش می توانند به طور همزمان، ویزای همراه را برای همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود دریافت نمایند. بدون شک دریافت ویزای تحصیلی سوئد، نیاز به ارائه تمکن مالی لازم دارد. در پایان تحصیل نیز دانشجو فرصت کوتاهی برای حضور و جستجوی کار دارد و در صورت موفقیت در این امر، می تواند ویزای کاری سوئد را دریافت نماید. با توجه به نرخ بیکاری سوئد، در صورت یافتن شغل به ویژه در زمینه مشاغل مورد نیاز این کشور، شانس فرد در دریافت اقامت کاری و سپس اخذ اقامت دائم و تابعیت افزایش می یابد. البته نرخ بیکاری در سوئد در مقایسه با دیگر کشورهای حوزه اسکاندیناوی از جمله فنلاند و دانمارک، نسبتاً بالا می باشد. میانگین هزینه زندگی در سوئد، بین 1500 تا 2000 یورو در ماه می باشد.

مهاجرت به نروژ

نروژ از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد که در شمال اروپا واقع شده است. زبان رسمی در این کشور نروژی است و شرایط مناسبی برای مهاجرت از طرق مختلف مانند کار، تحصیل و سرمایه گذاری فراهم نموده است. روش های مهاجرت به نروژ را می توان در هفت دسته بندی کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد، پناهندگی و هنرمندان و افراد فوق موفق بررسی کرد. اقتصاد قوی نروژ، شرایط مساعد کاری را در این کشور فراهم نموده است؛ به طوری که نرخ بیکاری در نروژ در حدود 4 درصد در سال 2019 بوده است. افراد در صورت یافتن پیشنهاد شغلی می توانند با دریافت ویزای کار نروژ، به این کشور مهاجرت نمایند.

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل برای ایرانیان امکان پذیر است. تحصیل به زبان نروژی در مقطع لیسانس، رایگان است؛ اما دانشجویان بین المللی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. بهترین روش سرمایه گذاری در نروژ، خرید اوراق قرضه می باشد. از دیگر روش های سرمایه گذاری می توان به ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید ملک اشاره کرد. مهاجرت به نروژ از طریق تولد، بر اساس سیستم خون و مناسب برای فرزندانی است که یکی از والدین آن ها از تبعه نروژ هستند. گر چه نروژ از جمله کشورهای عضو کمیسیون ژنو می باشد؛ اما مسیر مهاجرت پناهندگی و شرایط زندگی در کمپ های پناهندگی این کشور مناسب نبوده و به همین دلیل اکیداً توصیه نمی شود. شرایط ویژه ای نیز برای مهاجرت هنرمندان و افراد موفق در نروژ در نظر گرفته نشده است. دریافت اقامت و تابعیت نروژ امکان پذیر است و هزینه زندگی در شهر اسلو حدود 1500 تا 2000 یورو می باشد که این مبلغ، در سایر شهرهای آن به کمتر از 1500 یورو می رسد.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

این خانمه هم اونجا هستش؟ 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)