حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحصیل در فرانسه

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

فرانسه یکی از کشورهای فوق العاده پیشرفته در اروپا است که افراد بسیاری تمایل دارند برای تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند. تحصیل در مقاطع مختلف از جمله مدارس، کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور امکان پذیر است.

تحصیل در مدارس فرانسه از سن ۶ تا ۱۶ سالگی اجباری می باشد و برای شهروندان فرانسوی، تحصیل در فرانسه برای فرزندان به صورت رایگان وجود دارد. تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه شرایطی دارد که داشتن مدرک دیپلم دوازده ساله یکی از آنهاست. یکی از نکات مثبت تحصیل در فرانسه ، امکان تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بسته به نوع رشته متفاوت است و حدود ۲۷۷۰ یورو در سال است. تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد حدود دو سال می باشد. هزینه تحصیل در این مقطع، حدود ۳۷۷۰ یورو در سال است. هزینه زندگی در فرانسه در پاریس حدود ۱۲۵۰ تا ۱۴۵۰ یورو در ماه است که در شهرهای دیگر این هزینه کم تر می شود. تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه بین سه تا پنج سال است. برای تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری، فرد باید مدرک زبان بالاتر نظیر سطح C1 فرانسوی در دانشگاه های فرانسوی زبان و آیلتس ۷ به بالا در دانشگاه های انگلیسی زبان، داشته باشد. همچنین تایید استاد راهنما نیز یکی از شرایط موردنیاز است. در فرانسه بورسیه های تحصیلی مختلفی به دانشجویان اعطا می گردد که بسیاری از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را در بر می گیرد. البته این بورسیه ها معمولا در مقاطع بالاتر همچون دکتری به فرد اعطا می گردد. دانشجویان در فرانسه، این امکان را دارند که به کار دانشجویی مشغول شوند. به طوری که دانشجویان مقطع کارشناسی، ده ساعت در هفته و در مقطع ارشد، بیست ساعت در هفته و در مقطع دکتری، سی ساعت در هفته، اجازه ی کار دارند. حقوق آن ها به ازای هر ساعت حدود ۱۰ یورو می باشد. ضمن این نکته ضروری است که دانشجو به طور هم زمان، نمی تواند همسر و فرزند خود را با خود به فرانسه ببرد. بهتر است پس از مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت خود، برای همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود اقدام نماید.

تحصیل در اتریش:

اتریش، کشوری با آب و هوای معتدل و بسیار عالی است که پایتخت آن شهر وین است که جزو بهترین شهرها در دنیا می باشد. از این رو بسیاری از دانشجویان، تمایل دارند به تحصیل در اتریش بپردازند و اتریش را مقصد مهاجرتی خود قرار دارند. ضمن این نکته ضروری است که مردم در اتریش به زبان آلمانی، سخن می گویند و بسیاری از آنان به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. تحصیل در اتریش در مقاطع مختلف امکان پذیر است. تحصیل در مدارس اتریش از سن ۶ سالگی آغاز می گردد. دانش آموزان میبایست به مدت ۹ سال به صورت اجباری درس بخوانند. تحصیل در مدارس دولتی اتریش، رایگان است. البته دانش آموزان بین المللی، باید حتما در این کشور قسم داشته باشند تا بتوانند به تحصیل در اتریش بپردازند. البته برخی از مدارس خصوصی وجود دارند که خود مسئوولیت قیم بودن فرزندان را می پذیرند و هزینه ی زیادی حدود بیست هزار یورو در سال، دریافت می نمایند.تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی، حدود چهار سال است. دانشگاه های این کشور به دو صورت دولتی و خصوصی می باشند که دانشگاه های دولتی اتریش، رایگان هستند. البته برای تحصیل در دانشگاه های رایگان اتریش، باید مدرک زبان مورد نیاز تحصیل در این کشور را داشته باشید. دانشجویان برای پذیرش مشروط باید حداقل مدرک A2 زبان آلمانی را داشته باشند که پس از ورود به اتریش می توانند با گذراندن دوره های زبان، سطح زبان خود را ارتقا دهند. همچنین از دیگر مدارک موردنیاز، داشتن مدرک دیپلم دوازده ساله و قبولی در دانشگاه های سراسری ایران است. تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد، حدود ۲ سال به طول می انجامد. تحصیل کارشناسی ارشد نیز در دانشگاه های دولتی و خصوصی اتریش، امکان پذیر است. تحصیل در اتریش در دانشگاه های دولتی در مقطع کارشناسی ارشد نیز رایگان است و دانشجو میبایست مدرک حداقل A2 را داشته باشد و با اخذ دوره زبان در اتریش، سطح زبان خود را ارتقا دهد. همچنین داشتن قبولی در دانشگاه های سراسری ایران جزو شروط پذیرش دانشگاه های دولتی این کشور می باشد. البته برای پذیرش در دانشگاه های خصوصی این شرط وجود ندارد و تحصیل به زبان انگلیسی امکان پذیر است که البته هزینه دارد. تحصیل در اتریش در مقطع دکترا، شرایط سخت تری نسبت به بقیه مقاطع دارد و فرد باید حداقل مدرک زبان آلمانی C1 و یا زبان انگلیسی آیلتس ۷ برای دانشگاه های خصوصی را ارائه دهد. برای تحصیل در اتریش در مقطع دکترا، فرد باید رزومه علمی بسیار عالی داشته باشند و استاد راهنما یا سوپروایزر، پروپوزال فرد را تایید نماید. دانشجو در این مقطع حقوق دریافت می نماید. طول این مقطع بسته به انجام پایان نامه حدود ۳ تا ۵ سال است. پس از تحصیل در مقاطع مختلف در اتریش، دانشجو یک سال فرصت دارد که به پیدا کردن کار در اتریش بپردازد و اقامت خود را از تحصیلی به کاری تبدیل نماید.

بورسیه تحصیلی ایتالیا:

ایتالیا کشوری است با نام رسمی جمهوری ایتالیا که دانشگاه های بسیار خوبی دارد و به علت آب و هوای خوب و شهرهای بسیار زیبا، مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. ذکر این نکته ضروری است که اخیرا بسیاری از دانشجویان به علت بورسیه های تحصیلی خوبی که ایتالیا ارائه می دهد، به این کشور مهاجرت می کنند. تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا رایگان نیست و سالیانه حدود ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو هزینه دارد. البته به دلیل بورسیه های خوبی که به افراد می دهد، این هزینه ها بسیار ناچیز می گردد. البته برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا باید فرد شرایطی را داشته باشد. از جمله اینکه مدرک زبان انگلیسی ارائه دهد. این بورسیه ها برای رشته های مختلف متفاوت است. کسانی که رزومه علمی قوی و معدل خوب و مدرک زبان موردنیاز و مقالات ISI ارائه دهند، می توانند به راحتی بورسیه تحصیلی ایتالیا را اخذ نمایند. یکی از مواردی که ایتالیا به افراد بورسیه می دهد، این است که ثابت نمایند که درآمد خانواده، سالشه از ۱۰۰۰۰ یورو کمتر می باشد. بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی به افرادی داده می شود که دیپلم ۱۲ ساله را داشته باشند. در صورت تحصیل به زبان انگلیسی، مدرک آیلتس ۶ و در صورت تحصیل به زبان ایتالیایی، مدرک زبان B2 ایتالیایی داشته باشند. ضمنا بورسیه تحصیلی در ایتالیا شرط سنی دارد. برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی تا سن حدود ۲۲ سال می توان اقدام نمود. بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد، تعداد بیشتری نسبت به کارشناسی می باشد که اکثر این بورسیه ها برای تحصیل به زیان انگلیسی است. برای اخذ این بورسیه ها نیز باید مدرک زبان موردنیاز را داشته باشید و حداکثر سن برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، ۳۰ سال است. دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع دکترا نیز امکان پذیر است که هر دانشگاه در رشته های خاصی بورسیه می دهد و شرایط خاصی را برای افراد در نظر گرفته است. برخی از بورسیه ها در ایتالیا به شرح زیر است:
بورسیه OWSD
این بورسیه در مقطع دکترا به افراد اعطا می گردد و در سال حدود ۵۰۰۰۰ دلار به دانشجو اعطا می گردد و معمولا به دانشجویان از کشورهای جهان سوم اعطا می گردد. این بورسیه در رشته های کامپیوتر، فناوری اطلاعات، علوم شیمی و ریاضی و فیزیک، اعطا می گردد.
بورسیه دولتی ایتالیا:
این بورسیه توسط وزارت خارجی (MAECI) به دانشجویان سایر کشورها اعطا می گردد تا فرهنگ و زبان ایتالیایی را ترویج دهد و اقتصاد ایتالیا را رشد دهد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

عجب….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)