حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایران خودرو تارا نام پروژه K132 خواهد بود

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

پروژه K132 ایران خودرو مدتی است که سرزبان‌هاست. باور کنید یا نکنید این خودرو با طراحی که هنوز نهایی نشده و نامی که هنوز ندارد، هم معرفی شده و هم حتی تیرماه امسال پیش فروش شد. امشب به هر حال مشخص شد که ایران خودرو تارا نام پروژه K132 خواهد بود.

ایران خودرو تارا

ایران خودرو نامی پارسی را برای محصول جدید خود برگزیده است. این خودروساز نام «تارا» را برای پروژه K132 انتخاب کرده است. آن طور که منابع آگاه می گویند، بزودی «ایران خودرو تارا» به صورت رسمی معرفی می شود.

به گزارش اسب بخار، نام تارا در زبان پارسی به معنی ستاره است و اسمی در فرهنگ ایرانی به حساب می آید. این کلمه ریشه پارسی و فارسی دارد و در برخی زبان ها نیز به معنی مردمک چشم و ملکه هم شناخته می شود. نام ایرانی تارا در کشورهای دیگر هم برای افراد برگزیده می شود.

رندرهای رسمی ایران خودرو K132

رندرهای رسمی ایران خودرو K132

از چندی پیش در برخی محافل خودرویی گفته می شد که ایران خودرو فرایند ثبت نماد و نام «تارا» را برای K132 آغاز کرده است. حال می بینیم که گویا این اتفاق به مرحله پایانی رسیده و از این پس، محصول این پروژه و به نوعی پژو ۳۰۱ ایرانی با نام تارا به بازار خواهد آمد. با توجه به تصاویر مشخص است که این خودروساز، مانند سایر محصولاتش نوشتار فارسی را بر روی درِ صندوق انتخاب کرده است.

معرفی ایران خودرو تارا

ایران خودرو تارا به پیشرانه EC5 مجهز است و ۱۱۰ اسب بخار با ۱۵۰ نیوتن متر را در اختیار راننده می گذارد. جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلوی تارا دارند. این خودرو یک سدان رده C و متوسط به حساب می آید و در نمونه فول آپشن به استارت دکمه ای، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی برقی راننده، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، سانروف، چهار کیسه هوا و… مجهز است.

نظر شما درباره نام این خودرو چیست؟ تارا نام جذابی برای خودرو است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
saeedshmd

حداقل میزاشتید طاهره

samouelkarter

یاد فوتبالیستا افتادم
تارو میزوکی کاکرو سوباسا !
ولی هر چی باشه شاید بدرد صادرات بخوره نه داخل با اون همه تجهیزات خارجی با دلار بسیار گران!

Milad7

با این قیمت عجیب و غریبش محکوم به شکسته! در ضمن سارا که بهتر از تاراس 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)