حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی رول شونده Oppo X 2021 رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 14 دیدگاه | اوپو، برترین‌های ترنجی

امروز رویداد Oppo INNO Day 2020 برگزار شد. پس از سخنرانی های انقلابی (!) شاهد یک گوشی جذاب هستیم. امروز گوشی رول شونده Oppo X 2021 رسما معرفی شده است. توجه داشته باشید که به احتمال زیاد این دستگاه در مقیاس تجاری تولید نخواهد شد و یک نمونه پیش تولید از فناوری پیشرفته ای است که اوپو در اختیار دارد.

گوشی رول شونده Oppo X 2021

گوشی رول شونده Oppo X 2021

گوشی رول شونده Oppo X 2021

همانطور که در تصویر متحرک بالا می بینید، گوشی اوپو ایکس ۲۰۲۱ می تواند از سمت راست گسترش پیدا کند. این مهم با رول و آن-رول شدن نمایشگر اتفاق می افتد. این پنل از نوع OLED است. به ادعای اوپو دستگاه در حالت بسته نمایشگری برابر ۶.۷ اینچی را ارایه می کند.

وقتی که رول نمایشگر اوپو ایکس ۲۰۲۱ باز می شود شما یک نمایشگر ۷.۴ اینچی خواهید داشت. بله، از نظر عددی نمایشگر خیلی بزرگتر نمی شود اما توجه داشته باشید که این قطر نمایشگر است و با تعییر نسبت تصویر، می توان گفت که سطح بیشتری از نمایشگر در دسترس شما خواه بود.

در تصویر متحرک زیر می توانید باز شدن رول نمایشگر را ببینید.

گوشی رول شونده Oppo X 2021

گوشی رول شونده Oppo X 2021

اوپو با به چالش کشیدن وضعیت موجود در طراحی گوشی های هوشمند غریبه نیست. در سال ۲۰۱۳ این شرکت Oppo N1 دارای یک دوربین چرخان را معرفی کرد. به دنبال آن Find X 2018 بود که به لطف دوربین های کشویی از شر ناچ خلاص شد. در حال حاضر سازنده با تلفن مفهومی رول شونده Oppo X 2021 بازتعریف هنجارها را انجام داده است.

بزرگترین عامل جذابیت در این دستگاه این است که اندازه صفحه نمایش ثابت ندارد، زیرا می تواند بین 6.7 تا 7.4 اینچ تغییر کند. این فرصت های جدیدی را برای توسعه دهندگان و کاربران فراهم می کند. اوپو مثالی جذاب می زند. مثلا تصور کنید می خواهید یک ویدیو را نگاه کنید و نمایشگر به نسبت تصویر آن می تواند تغییر اندازه پیدا کند! (البته که با توجه مربعی تر شدن نمایشگر در هنگام باز شدن دستگاه، محتوای ویدیویی چندانی وجود ندارد که از آن بهره ببرد اما به هر حال یک ویژگی است که عنوان می شود.)

در حالت بسته، صفحه نمایش ۶.۷ اینچی است. این یک پنل OLED است که دارای یک صفحه اختصاصی ورقه ای با مقاومت بالا Warp Track است که در زیر نمایشگر واقعی قرار دارد و در نازک ترین نقطه آن فقط 0.1 میلی متر ضخامت دارد. ما مشخصات واقعی موجود در لایه مجافظ نمایشگر را نمی دانیم اما احتمالاً نوعی پلاستیک است.

به لطف موتورهای دوگانه نورد خود در زیر نمایشگر، اوپو توانست به صفحه ای با چین و چروک صفر دست یابد، چیزی که گوشی های تاشوی فعلی هنوز در تلاش برای غلبه بر آن هستند. موتورها می توانند نمایشگر را با نیروی توزیع مساوی در هر دو نیمه جمع و گسترش دهند.

گوشی Oppo X 2021 همچنین دارای یک قاب پویا است که شامل یک قاب ثابت و یک قاب متحرک است که در بالای آن قرار گرفته است. طراحی صفحه ۲ در ۱ بدون شکاف (به لطف لایه های نگهدارنده فلز در زیر صفحه) مانع از خراب شدن صفحه می شود.

هیچ برنامه ای برای عرضه واقعی وجود ندارد که بتوانیم منتظر Oppo X 2021 باشیم. در واقع این گوشی به شکل فعلی هرگز به بازار عرضه نخواهد شد. با این وجود مطمئناً منتظر اعلامیه دستگاه های آماده بازار هستیم که از فناوری آن استفاده می کنند.

نظر شما چیست؟ گوشی رول شونده اوپو را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taha

یا حضرت حیرت😲🤯

rad 007

عالیه ممنون از اطلاع رسانی شما

Babak

دوستان یه سوال داشتم البته زه این پست ربطی نداره. من بررسی کردم دیدم گوشی های با چیپ 9611 پابجی رو تا حالت اچ دی آر و اولترا اجرا میکنن ولی چیپ هایی مثل کایرن 820 از حالت اچ دی بالاتر نمیرن. چرا 9611 با اینکه انتقدر ضعطفتره ولی تا نزدیک به ماکزیمم پابجی رو اجرا میکنه ولی چیپی مثل هیلو پی 70 که دقیقا از هر نظز با 9611 یکی ه خیلی پایینتر اجرا میکنه پابجی و

Mahdi

یعنی ۹۶۱۱ hdr رو میاره؟😱😱😱

SHREK

بله هم 9610 هم 9611 میتونن پابجی با HDR اجرا کنن ولی fps خوبی نمیده. دلیل هم GPU که 9611 توی این مورد از 820 و P70 بهتره.

SHREK

روی A50 وقتی روی HDR باشه Resolution میاد پایین.

V800B

احتمالا خود سازنده گوشی رو اون حالت نمی خواسته فرا تر بره
ک بیشتر برای کنترل دمای گوشی هست و مصرف باتری

SHREK

ربطی نداره بخاطر GPU.

خیلی باحاله
عالیه🙂

Auroro

منتظر سامسونگش هم هستیم

SHREK

بله منتظریم. متاسفانه این یکیم خش میوفته.

SHREK

گنگش بالاست.

Dr.Nazer

عالی 👻

Milad7

یا حضرت پشماعیل 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)