حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت macOS Big Sur برای مک‌بوک‌پروهای قدیمی ایجاد مشکل می کند

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | Mac، آپدیت

حدودا ۴ ماه پیش بود که سیستم عامل اپل macOS Big Sur رسما معرفی شد. آپدیت این سیستم عامل به تازگی ارایه شده است. گزارش کاربران می گوید که آپدیت macOS Big Sur برای مک‌بوک‌پروهای قدیمی ایجاد مشکل می کند.

آپدیت macOS Big Sur

جدیدترین آپدیت نرم افزاری اپل برای کامپیوترهای Mac یعنی macOS Big Sur تاکنون شاهد یک ارائه پرسرعت است. برخی از دارندگان قدیمی MacBook Pro پس از عدم بارگیری در روز انتشار رسمی خود به دلیل مشکلات سرور در انتهای اپل، اظهار داشتند که این به روزرسانی دستگاه های آنها را خراب کرده است. از آنجا که بسیاری از کاربران همین مسئله را گزارش کرده اند، باید نتیجه گیری کند که این مسئله به طور گسترده ای وجود دارد.

مدل های قدیمی MacBook Pro در حین نصب MacOS Big Sur صفحه سیاه نشان می دهند

چندین کاربر MacBook Pro قدیمی در انجمن های MacRumors یا Reddit و انجمن های پشتیبانی اپل در مورد این مشکل گزارش می دهند. یکی از کاربران Reddit تجربه زیر را گزارش کرده و گفته است که MacBook Pro قدیمی تر در اختیار شماست و چیزی به جز یک صفحه سیاه را نشان نمی دهد.

“یک نکته احتیاطی در مورد به روزرسانی در Big Sur … به نظر می رسد این اپدیت مک بوک پرو مدل اواسط سال ۲۰۱۴ من را خراب کرده است. من دیگران را با همین مشکل پیدا کرده ام و به نظر می رسد همه آنها مدل های ۱۳ اینچ اواسط سال ۲۰۱۴ هستند.

وقتی روشن می شود، یک صفحه سیاه با نور پس زمینه دریافت می کنم، نمی توانم وارد حالت بازیابی شوم. این وضعیت بدون صدای استارت-آپ یا هیچ چیز دیگرست. این جالب نیست. پشتیبانی اپل تلاش کرد تا من PRAM یا SMC و غیره را دوباره تنظیم کنم، و وقتی این کار نکرد، آنها از من خواستند که آن را برای سرویس دهی حضوری بگیرم. “

پس از نصب به روزرسانی، نمی توان به مجموعه ای از راه حل ها از تنظیم مجدد تا NVRAM ، SMC ، حالت ایمن و بازیابی اینترنتی دسترسی داشت. این بدان معنی است که کاربران پس از اتمام نصب macOS Big Sur راهی برای دور زدن صفحه سیاه ندارند.

جالب است که تعداد زیادی از دارندگان مک بوک پرو ۱۳ اینچی در اواخر سال ۲۰۱۳ و اواسط ۲۰۱۴ در مورد همین موضوع گزارش می دهند و هنگامی که به پشتیبانی اپل مراجعه کردند، به آنها توصیه شد که دستگاه های خود را برای سرویس ارائه کنند.

از آنجا که احتمالا بسیاری از دارندگان MacBook Pro به روزرسانی را برای پشتیبانی اپل دریافت کرده اند، به نظر می رسد که این شرکت از این مسئله آگاه است و احتمالاً یک راه حل سریع خواهد اندیشید. در ضمن، به کاربران توصیه می شود فعلاً از بروزرسانی macOS Big Sur خودداری کنند تا زمانی که اپل بتواند کاملاً مشکل را جدا کند.

آیا مشکلی مشابه با MacBook Pro قدیمی خود تجربه کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

نایس 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)