حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش دوباره فروش کامپیوترهای شخصی همزمان با افزایش فروش تبلت و کروم بوک ها

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | تحلیل بازار، کامپیوتر شخصی

قطعاً سال ۲۰۲۰ به خاطر تغییرات شدید که بعضاً بسیار منفی بوده و به دلیل همه گیری COVID-19 اتفاق افتاد، به خاطر سپرده می شود. این امر بر تمام مناطق و صنایع در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، هرچند همه اینها به یک شکل نیست. به عنوان مثال بازار رایانه های شخصی پس از سالها کاهش فروش و سود، کمی بهتر شده است. اما در حالی که میزان فروش رایانه های شخصی افزایش یافته است، همه رده ها از رشد یکسانی برخوردار نیستند و رایانه هایی که به طور معمول با اصطلاح “PC” مرتبط بوده در واقع هنوز قرمز بوده، شاید حتی بیشتر از قبل. در حقیقت شاهد کاهش دوباره فروش کامپیوترهای شخصی همزمان با افزایش فروش تبلت و کروم بوک ها هستیم.

کاهش فروش کامپیوترهای شخصی

اگر انصاف داشته باشیم، امروزه دیگر نمی توان رایانه های شخصی را دسته بندی کرد. این اصطلاح فقط به دسک تاپ و لپ تاپ هایی که دارای ویندوز یا macOS هستند استفاده می شود و فرم فاکتورهایی مانند کانورتیبل ها و جداشدنی ها را در بر می گیرد‌ البته سیستم های عامل مانند Android ، iPadOS و سیستم عامل Chrome را حساب نمی کنم. با در نظر گرفتن همه این موارد، شرکت تجزیه و تحلیل بازار Canalys تصویری نسبتاً مثبت برای بازار رایانه های شخصی بجز دسک تاپ های سنتی ارائه می دهد.

بازار رایانه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22.7٪ رشد کرده است. علیرغم آن، شاهد کاهش تا 27٪ برای کامپیوترهای شخصی Work Station و 33٪ برای Tower و دسکتاپ های کوچکتر هستیم. لپ تاپ ها و کانورتیبل ها ارقام مثبتی را مشاهده کردند اما آنچه امسال صنعت را به پیش برد تبلت ها، دستگاه های قابل جدا شدن و کروم بوک ها بود.

بازار تبلت های ساده 43.3٪ رشد کرد، با وجود جهش چشمگیر 80٪ سامسونگ، اپل همچنان پیش قدم است. با این حال برندگان واقعی Chromebook ها هستند، که در بازه زمانی گذشته میزان فروش آنها 122 درصد رشد داشته است. در میان تولیدکنندگان Chromebook برند HP بیشترین سهم یعنی 34.1٪ را دارد در حالیکه Lenovo، بزرگترین سازنده رایانه های شخصی، در بخش کروم بوک با سهم 18.9٪ در رتبه دوم قرار گرفته است.

درک پویایی بازار امسال در مورد رایانه های شخصی واقعاً چندان دشوار نیست. همانطور که دنیا به سمت کار ترکیبی یا از راه دور و هماهنگی های مدرسه می رود، رایانه های همراه بیشتری مانند نوت بوک و تبلت رواج پیدا کرده اند. همچنین کروم بوک ها به دلیل ارزش قیمتی خود ، در محیط های آموزشی مورد علاقه بیشتری قرار می گیرند ، توجه به این مهم با توجه به آینده نامشخصی که اکنون جهان با آن روبرو است.

نظر شما درباره بازار کامپیوترهای شخصی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

سلام و وقت بخیر آقا سینا
در خصوص این قسمت ؛
“در میان تولیدکنندگان Chromebook ، HP بیشترین میزان 34.1٪ را دارد در حالیکه Lenovo ، بزرگترین سازنده رایانه ، با 18.9٪ دوم است.”
به جز اون ۲-۳ خط جمله ی منبع ، آیا جدولی براش وجود داره؟؟
و اینکه این مربوط به کدوم مؤلفه میشه که تو متن منبعی که شما پوشش دادین هم هیچ اشاره ای بهش نشده؟
comment image
تو منبعی که من دیدم گفته شده global pc tablet…
به نظر شما میشه اصطلاح تبلت های کامپیوتری در مقیاس جهانی یا تبلت های دسکتاپی رو بهش نسبت داد؟؟ از طرفی هم این اصطلاح گنگ و نامفهومه و من واقعاً متوجه نشدم این جدول و آمار و ارقامش دقیقاً به کدوم دستگاه ها اختصاص پیدا می‌کنه؟!🤔
شما اطلاعی دارین؟
با تشکر

نیما عرفانی

نه جناب عطایی متوجه ی منظورم نشدین ، منظور این بود که به جز اون ۲-۳ جمله ، منبع قابل استنادی در قالب رده بندی جدولی براش وجود داره؟ که شما گفتین خیر . وگرنه اینقدرم تازه کار نیستم آقا سینا که رو جمله بندی مشکل داشته باشم و برام قابل درک نباشه🙂
نه والا جایی که دیدم سورس مطالب رو ارائه نکرده‌‌.

نیما عرفانی

ممنونم لطف دارین🙏🌷

AŁɪ

منبع نامعتبر

Milad7

مرسی آمار 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)