حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وقت این نرسیده که با کلی آموزش، بازیاتو بسازی؟

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بازی یکی از هیجان‌انگیز‌ترین سرگرمی‌هاییست که در سنین مختلف طرفداران بسیاری دارد، امروزه با رشد اینترنت و تلفن‌های هوشمند، تعداد بازیکنان موبایلی نیز به طرز چشم‌گیری در حال افزایش است، حدود ۷۵ درصد از پرداخت‌های انجام‌شده در مارکت تلفن‌های همراه (مثل گوگل‌پلی و اپ‌استور) به بازی‌ها تعلق دارند و این یعنی یک منبع درآمد عالی در این حوزه!

بازی سازی هم یکی از مشاغل پرطرفدار در دنیاست، اکثر ما در کودکی رویای حضور در بازی‌های مورد علاقه‌مان را داشتیم، اما با بزرگ‌تر شدن آن را به‌ورطه فراموشی سپرده‌ایم، پس با این تفاسیر چرا علاقه‌ی خود را دنبال نکرده و با امکانات و آموزش‌هایی که در اخیارمان قرار دارد، اینکار را انجام ندهیم؟

امروزه ابزارهای متنوعی برای ساخت بازی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها وارد دنیای بازی‌های موبایلی شده و بازی‌سازی را، تخصصی دنبال کنید، ابزارهایی مثل موتور بازی‌سازی یونیتی که به شما کمک می‌کنند حتی با دانش برنامه‌نویسی اندک در ابتدای کار بازی‌های هیجان‌انگیزی را خلق کنید.

موتورهای بازی‌سازی نرم‌افزارهایی هستند، با فراهم کردن یک محیط کاربرپسند و گرافیکی امکان ساخت انواع بازی‌های موبایلی را به شما می‌دهند، به کمک این ابزارها شما می‌توانید یک بازی ساخته و آن را برای پلتفرم و سیستم‌عامل‌های مختلف خروجی بگیرید، به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردارند.

شاید برای شما جالب باشد که بازی‌های معروفی مثل Assassin’s Creed یا Monument Valley با نرم‌افزار یونیتی ساخته شده‌اند و این نشان‌دهنده‌ی قدرت این موتور بازی‌سازی است، بنابراین تنها کافیست این برنامه را روی کامپیوتر خود نصب کنید و پا به دنیای بازی‌سازی بگذارید، هرچند با وجود موتورهای بازی‌سازی تخصصی مثل یونیتی که فرایند ساخت بازی را ساده‌تر کرده‌اند، افراد زیادی به دنبال روش‌هایی برای ساخت بازی با استفاده از تلفن‌های همراهشان هستند، که در ادامه این موضوع را نیز بیشتر بررسی خواهیم کرد.

علاوه‌بر یونیتی که آن را برای شما معرفی کردیم، موتورهای بازی‌سازی دیگری نیز وجود دارند، مثلا گیم میکر استدیو، آنریل یا کرای انجین که هرکدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان را دارند، شما می‌توانید توضیحات مربوط به آن‌ها را در وبسایت بازیاتو مطالعه کنید.

البته در کنار تمام این موارد (دانش فنی) نکات دیگری نیز لازمه‌ی ساخت بازی هستند و اگر علاقه‌مندید حرفه‌ی بازی‌سازی را برای خود انتخاب کنید لازم که به آن‌ها نیز توجه داشته باشید، به عنوان مثال تشکیل یک تیم مناسب برای ایجاد یک بازی (این تیم باید شامل افرادی با تخصص‌های مختلف باشد)

هرچند که در ابتدای کار خودتان نیز می‌توانید به تنهایی یک بازی خوب ایجاد کنید، اما اگر این فرایند را در قالب یک تیم منسجم انجام دهید، یک بازی به مراتب حرفه‌ای‌تر خواهید ساخت و این یعنی شانس موفقیت شما افزایش می‌یابد.

یک بازی موفق به طراحی گرافیک، داستان‌سرایی، کارگردانی و ساخت انیمیشن احتیاج دارد و اینجاست که حضور در یک تیم می‌تواند شما را نسبت به سایرین متمایز کند، پس اگر قصد دارید به شکل حرفه‌ای وارد این حوزه شوید، توصیه می‌کنیم در کنار یادگیری پیش‌نیازهای فنی ساخت بازی، یک تیم حرفه‌ای نیز برای خود تشکیل دهید.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، یکی از سوالاتی که میان افراد مختلف وجود دارد، امکان ساخت بازی به وسیله‌ی تلفن‌های همراه است، هرچند که برای ساخت یک بازی حرفه‌ای، بهترین گزینه استفاده از کامپیوتر و موتورهای بازی‌سازی تخصصی است، اما خوشبختانه نرم‌افزارهایی نیز برای خلق تجربه‌ی بازی‌سازی در تلفن‌های همراه وجود دارند، پس اگر به ساخت بازی برای موبایل علاقه‌مندید حتما مجموعه آموزش‌های بازی‌سازی را در وبسایت بازیاتو مطالعه کنید، همچنین در صورت تمایل به آشنایی با موتورهای بازی‌سازی، می‌توانید مقاله‌ی مرتبط با “معرفی موتورهای بازی سازی” را بخوانید و با مزایا و معایب هرکدام آشنا شوید.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که، خلاقیت یکی از عوامل کلیدی موفقیت بازی شما محسوب می‌شود، همه‌ی ما بازی‌های زیادی را می‌شناسیم که یک کپی (حتی با کیفیت کمتر) از بازی اصلی هستند و به‌سادگی از کنار آن‌ها می‌گذریم، بنابراین داشتن یک ایده‌ی ناب می‌تواند تضمین‌کننده‌ی موفقیت شما در حوزه‌ی بازی‌سازی باشد.

همچنین آشنایی کافی با زبان انگلیسی یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند سرعت پیشرفت شما را در این زمینه افزایش دهد، چراکه بدین ترتیب می‌توانید با جامعه‌ی جهانی در ارتباط باشید و راحت‌تر به منابع دست‌اول و ترندهای دنیای بازی‌سازی دسترسی داشته باشید، داشتن مهارت زبان انگلیسی یکی از پیش‌نیاز‌های مهم برای یادگیری برنامه‌نویسی است، البته اگر در این مورد حرفه‌ای نیستید جای نگرانی نیست، چراکه به مرور و با شروع کار آن را نیز فرا خواهید گرفت.

پس از انجام فرایندهایی مثل طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی، ساخت انیمیشن و… نوبت به مرحله‌ی شیرین ماجرا، یعنی انتشار بازی می‌رسد، در این مرحله شما می‌توانید بازی خود را در پلتفرم‌های مخصوص هر سیستم عامل، مثلا گوگل‌پلی یا اپ‌استور، منتشر کرده و نتیجه‌ی زحمات خود را ببینید، همچنین کمک گرفتن از ناشرین بازی نیز ایده‌ی خوبی برای این مرحله است، در بازیاتو با صفر تا صد بازی‌سازی آشنا شده و هر بخش را به صورت مجزا و با جزئیات کامل یاد می‌گیریم.

بازیاتو، محلی برای گردهمایی آنلاین عاشقان بازی و یک وبسایت تخصصی در زمینه‌ی بررسی و معرفی بازی‌های موبایلی است که علاوه‌بر معرفی بهترین بازی‌های تلفن همراه، مجموعه آموزش‌های تخصصی نیز در زمینه‌ی ساخت بازی‌ موبایل ارائه می‌دهد.

معرفی موتورهای بازی‌سازی، روش‌های ساخت و طراحی بازی، تشکیل یک تیم بازی‌سازی و درآمدزایی از آن‌ها، برخی از آموزش‌هایی هستند که می‌توانید در بازیاتو پیدا کنید، بنابراین اگر شما هم به این حوزه علاقه‌مندید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید، مطالعه‌ی این آموزش‌ها می‌تواند نقطه‌ی شروع خوبی برایتان باشد.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

من که از بازی های ساده خوشم نمیاد

SHREK

مهم سادگی بازی نیست مهم محتوا و میزانی که میتونه افراد سرگرم کنه است. مثل همین Among US که سادست ولی خیلی سرگرم کنندست.

LOOL

کاملا باهات موافقم (:

Mahdi

منظورم از ساده این نبود ، همین بازی های ساده ای که ایرانیا میسازن ، من بخوامم بازی بسازم تا 10 سال دیگه نمیتونم یه چیز درست حسابی سر هم کنم

Milad7

باز فقط snake 😀

Arad.Htc

مار نوکیا که عــشـــــق هست:| من اولین بازی گوشی که خوشم اومد اسپاییدر من سع بعدی در اچ تی سی اوو تری دی بود یه بازی خفن بود حیف فناوری سه بعدی شکست خورد البته گوشی رو هنوز دارم تا روزی عــتیقه شه

یک خبر هیجان انگیز
سامسونگ هندزفری akg رو از جعبه حذف میکنه ولی با همکاری akg میخواد هندزفری بیسیم جدیدش گلکسی بادز پلاس ۲۰۲۱ تو جعبه ی گوشی هاش بزاره😍😍
اپل رو نابود کرد قشنگ 😂😂😂😂😂😂

Arad.Htc

الان این یعنی من برم a53 بگیرم میتونم بجا هندزفری هدفون بیسیم داشته باشم؟

SHREK

بعید میدونم چون بجای AKG میخواد اینو بده که میانرده ها AKG ندارن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)