حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه در دسترس Xbox Series S فقط ۳۶۴ گیگابایت از ۵۱۲ گیگابایت است

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | ایکس باکس

کنسول های جدید سری Xbox هفته آینده از ۲۰ آبان ۹۹ فروخته می شوند. با این حال، یک کاربر ردیت خوش شانس کنسول ایکس باکس سری اس خود را زودتر دریافت کرده و تأیید می کند که مقدار قابل توجهی از حافظه ذخیره سازی به عملکردهای سیستم اختصاص دارد. در حقیقت حافظه در دسترس Xbox Series S فقط ۳۶۴ گیگابایت از ۵۱۲ گیگابایت است. این در حالی است که قیمت حافظه SSD یک ترابایتی ایکس باکس سری X و سری S مشخص شد و برابر ۲۲۰ دلار است.

حافظه در دسترس Xbox Series S

کنسول مایکروسافت Xbox Series S دارای یک SSD داخلی 512 گیگابایتی است که 364 گیگابایت آن برای نصب بازی در دسترس است. به همین ترتیب، کنسول سری X دارای یک SSD 1 ترابایتی است که 802 گیگابایت آن موجود است. بنابراین این حدود 30٪ حافظه داخلی در سری S و 20٪ در سری X است.

این فضای ذخیره سازی اختصاصی برای سیستم عامل و همچنین ویژگی Quick Resume است که برای ذخیره سازی گیگابایت ها داده وضعیت بازی استفاده می شود تا بتوانید مستقیماً به بازی برگردید.

قیمت حافظه SSD یک ترابایتی ایکس باکس

کارت حافظه SSD یک ترابایتی ایکس باکس

اگر به فضای بیشتری برای بازی های خود نیاز دارید (به خاطر داشته باشید عناوین مدرن AAA بسیار زیاد هستند) می توانید کارت توسعه فضای ذخیره سازی خریداری کنید. Seagate کارت رسمی ۱ ترابایتی را تولید می کند، که هم در X و S کار می کند و هم سریع تر از SSD های داخلی کنسول ها است. قیمت آن 220 دلار است، تقریباً به اندازه خود سری S 😐 همچنین یک کارت ۲ ترابایتی نیز برنامه ریزی شده است.

برای شفاف سازی باید بگویم که گویا نمی توان از SSD استاندارد 2.5 اینچی یا M.2 استفاده کرد. همچنین از درایوهای خارجی می توان استفاده کرد، اما فقط برای بازی های نسل قبلی.

مایکروسافت ادعا می کند که بازی های کنسول سری S حدود 30٪ فضای کمتری نسبت به سری X را اشغال می کنند، که باعث می شود فضای ذخیره سازی بهینه تر باشد (S رزلوشن 1440p را هدف قرار می دهد، بنابراین نیازی به بافت های با وضوح بالا مانند X ندارد که بازی ها را با کیفیت 4K اجرا می کند). همچنین، توسعه دهندگان می توانند به شما اجازه دهند قسمتهایی از یک بازی را حذف نصب کنید، به عنوان مثال. مبارزات تک نفره را برای آزاد کردن حافظه بیشتر حذف کنید.

هر دو مدل پلی استیشن ۵ دارای 825 گیگابایت حافظه داخلی SSD هستند که 664 گیگابایت برای بازی ها در دسترس است (20٪ برای سیستم اختصاص دارد). یک اسلات استاندارد M.2 وجود دارد که می تواند عناوین نسل بعدی را اجرا کند، اما شما به یک SSD بسیار سریع PCIe 4.0 نیاز خواهید داشت.

نظر شما چیست؟ این داستان ذخیره سازی کنسول ها هم به نظر می رسد که می تواند دردسر بزرگی باشد. شما کدام را انتخاب می کنید و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

حجم بازی‌های سری S حدود 30درصد کمتر از سری X ولی بازم حافظش کمه با کالاف و V و سایبرپانک فک کنم پر بشه یعنی حدود 4 تا بازی! با ps5 هم اگه مقایسه کنیم با اون 30 درصد میشه حدود 6 یا 7 بازی که خیلی تفاوت نداره. واقعا 1 ترا برای بازی‌های این نسل خیلی کمه.

Mahdi

واسه ایکس باکس ۳۶۰ هم کمه ۳۴۶ گیگ چه برسه به این

AŁɪ

😂😂😂🤣 طرفداران کنسول دیدنین

pooria

واسه یه نفر که تفریحی یه گیم میزنه بسه ولی سری ایکس به صرفه تره تا این

Taha

حداقل واسه من که کافیه

Milad7

ایکس باکس را ول کن پلی استیشنت یخ کرد =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)