حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکلات رایج پرینترها و راه حل رفع آنها را بشناسیم

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

پرینترها از دستگاه‌های پرکاربرد اداری محسوب می‌شوند. چاپگرها اغلب تا سال‌ها به درستی کار می‌کنند اما در برخی مواقع ممکن است دچار مشکلاتی شوند. در این مطلب می‌خواهیم به مشکلات رایج در پرینترها و راه حل آنها بپردازیم. همینطور در صدد هستیم درباره تعمیر چاپگر و شارژ کارتریج نیز مطالبی ارائه دهیم. با این راه حل ها به راحتی می توانید عمر دستگاه خود را افزایش بدهید.

  1. پرینتر کار نمی‌کند
    در اولین قدم اتصالات برق دستگاه خود را بررسی کنید، شاید برق به درستی وارد دستگاه نمی شود. در مرحله بعدی در صورتی که مشکل شما برطرف نشد بهتر است سینی کاغذ را بررسی کرده و اگر کاغذ درون آن بود باید سایر قسمت‌های پرینتر را بررسی کنید. از دیگر علت‌های کارنکردن پرینتر می‌توان به قطع شدن کابل پرینتر از سیستم اشاره کرد که با بررسی آن و مطمئن شدن از اتصال آن‌ها به یکدیگر متوجه خواهید شد که دستگاه مشکل جدی دارد و برای برطرف کردن مشکل آن می‌توان از تیم متخصص و حرفه‌ای کمک گرفت. پنل نمایشگر پرینتر هم به شما در شناسایی خطاها و Errorهای کمک میکند.
  2. پرینتر به شدت کند کار می کند

در بیشتر مواقع این مشکل از بالا بودن بیش از حد کیفیت در چاپ است. در نتیجه پرینتر ناچار به کار بیشتر روی خروجی فایل شماست. اگرچه تنظیمات چاپگرها بر اساس مدل آنهاست ولی شما می‌توانید با فعال کردن گزینه (draft) این ایراد را برطرف سازید.

  1. روی برگه چاپ شده نقاط سفید و خطوط سیاه رنگی دیده می شود
    یکی از دلایل برای این مشکل می‌تواند خشک شدن جوهر پرینتر دستگاه شما باشد که برای برطرف کردن آن باید کارتریج دستگاه را خارج کرده و پاک کنید و سپس دوباره جوهر پرینتر را شارژ کنید. البته استفاده از کارتریج های با کیفیت و یا شارژ باکیفیت تونر می تواند تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کند. سامانه خدمات در محل آچارباز با ارائه خدمات شارژ کارتریج در محل با کیفیت می تواند نیاز شما را به خوراک خوب پرینترتان تامین کند. برای اطلاعات بیشتر وارد صفحه https://a4baz.com/cartridge-service  شوید و یا با شماره تماس 02154591616 تماس بگیرید.

4.       دستور پرینت گرفتن به دستگاهی غیر از دستگاه مورد نظر می‌رود

معمولا در سیستم هایی که به پرینتر متصل هستند، یکی از پرینترهای متصل به دستگاه به عنوان پیش فرض تنظیم می شود اما گاهی اوقات این پیش فرض خود به خود تغییر می کند. برای حل این مشکل به منوی استارت رفته و گزینه Devices and Printers را کلیک کنید. سپس به بخش Printers and Faxes  رفته و پیش فرض مورد نظرتان را کلیک راست نمایید. در ادامه گزینه Set as default printer را گزینش نمایید. البته این راه حل صرفا برای ویندوز 7 است و در ویندوزهای دیگر متفاوت است.

  1. تمام اتصالات را بررسی کردم اما پرینتر کار نمی کند

کار نکردن پرینتر به عوامل متعددی برمی گردد. همانطور که گفتیم یک احتمال نرسیدن برق به چاپگر است. اما اگر تمام این موارد را بررسی کردید، نوبت به ریست کردن پرینتر می رسد. دستگاه را یکبار ریست کنید اگر بازهم نتیجه نگرفتید، لطفا اقدام به باز کردن قطعات نکنید. می توانید با کمک یک تعمیرکار پرینتر متخصص، دستگاه را بررسی کنید، با شماره تماس 02154591616 تماس حاصل کنید و یا از طریق صفحه https://a4baz.com/printer-service درخواست اعزام سرویسکار پرینتر را ثبت کنید. ما در حل مشکلات ماشین های اداری خبره هستیم.

  1. پرینتر وایرلس خیلی کند است

پرینتر بی سیم به کمک wifi به سیستم کامپیوتر متصل خواهد شد و با دور شدن دستگاه از wifi مطمئنا سرعت کار کردن دستگاه کند خواهد شد برای برطرف کردن این مشکل بهترین کار قرار دادن wifi در نزدیک ترین نقطه به دستگاه است. یکی از مواردی که در این بخش قابل توجه است اطمینان از پشتیبانی wifi با مشخصات 802.11n  است که توانایی رقابت با اترنت 100 مگابیت بر ثانیه را دارد.

سرویس به موقع و دوره ای ماشین های اداری

یکی از نکات بسیار مهم در استفاده از پرینترها و دستگاه های اداری، بررسی و سرویس مداوم آنهاست. در سرویس های دوره ای دستگاه ها بررسی می شوند و اگر ایرادی در قطعات وجود داشته باشد قبل از آنکه به مشکلی عمیق تبدیل شود، تعمیر می شود. در مورد پرینتر، میزان تونر یا جوهر موجود در دستگاه هم بررسی می شود. اگر از حد متعادل آن کمتر شده باشد با هماهنگی شما شارژ مجدد انجام می شود. سامانه خدمات در محل آچارباز، یکی از قوی ترین ارائه دهندگان سرویس های ماشین های اداری است. این خدمات به همراه گارانتی به مشتریان ارائه می شود و بهترین کیفیت مواد اولیه برای دستگاه های شما استفاده خواهد شد.

آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر جنوبی، پلاک 16

شماره تماس: 02154591616

آدرس وب سایت آچارباز: https://a4baz.com

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تشکر 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)