حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه پرینت با کیفیت تری داشته باشیم؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

از چاپ عکس‌های خانوادگی گرفته تا پرینت رزومه برای مصاحبه شغلی، کیفیت پرینت حرف اول را می‌زند. روش‌های مختلفی، برای افزایش کیفیت پرینت چاپگر‌های لیزری و جوهری وجود دارد. که به راحتی با به کارگیری آن‌ها، می‌توانید کیفیت اسناد و عکس‌های پرینت شده خود را بالا ببرید. عوامل بسیاری مانند، ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری و مشکلات مربوط به ملزومات مصرفی، می‌توانند روی کیفیت پرینت تاثیر منفی بگذارند. با شناخت و رفع به موقع این عوامل می‌توانید، پرینت با کیفیت تری داشته باشید.

انتخاب کاغذ مناسب

استفاده از کاغذ‌هایی با کیفیت متوسط و رو به پایین، نه تنها باعث کاهش هزینه‌ها بلکه باعث کاهش کیفیت پرینت نیز می‌شود. کاغذ بی کیفیت، باعث تیره دیده شدن رنگ‌ها و یا حتی پخش شدن جوهر می‌شود. شاید بتوان این مشکلات را هنگام چاپ متن نادیده گرفت، اما برای پرینت عکس باید از این نوع کاغذ اجتناب کرد.

اگر به دنبال پرینت با کیفیت عکس هستید، بهتر است از سه نوع کاغذ مات، براق و نیمه براق استفاده کنید. کاغذ مات دارای روکشی ابریشمی، سطحی صاف و بسیار با دوام بوده و برای چاپ بروشور‌ها مناسب است. کاغذ براق نقطه مقابل کاغذ مات بوده و رنگ‌ها را بسیار واضح و روشن نشان می‌دهد. کاغذ نیمه براق، بین مات و براق قرار داشته و رنگ‌ها را بهتر از کاغذ مات نشان می‌دهد. بهتر است برای انتخاب کاغذ مناسب پرینتر، به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید و یا از فروشنده مشورت بگیرید.

تنظیمات پرینتر را در نظر بگیرید

بسیاری از پرینتر‌ها، برای صرفه جویی در مصرف کاغذ، کارتریج و انرژی در حالت پیشفرض تنظیم شده‌اند. پس اگر با اولین استفاده از پرینتر از کیفیت سند راضی نیستید، می‌توانید با تغییر برخی از تنظیمات، مشکل کیفیت پرینت را حل کنید.

به عنوان مثال dpi یا رزولوشن، که وضوح چاپ پرینتر را تعیین می‌کند در حالت پیشفرض یعنی در کمترین میزان خود 300 dpi قرار دارد. هرچه عدد رزولوشن پرینتر، بالا‌تر باشد کیفیت اسناد نیز بالا‌تر خواهد بود.

در تنظیمات چاپگر، گزینه‌ای به نام Maximum DPI وجود دارد که به شما امکان تغییر و افزایش سرعت و dpi پرینتر را می‌دهد. با انتخاب 600 dpi گرافیک عکس عالی به نظر می‌رسد، 1200 dpi برای ارائه پروژه به مدیران مناسب است و با 1440+ dpi کیفیت پرینت عکس در سطح حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

تنظیمات مربوط به کاغذ نیز در پرینتر، به حالت پیشفرض قرار گرفته‌اند. پس اگر از کاغذ‌های گفته شده برای پرینت عکس استفاده می‌کنید، باید ابتدا تنظیمات کاغذ را تغییر دهید.

همچنین برای اینکه عکس پرینت شده تفاوت رنگی با عکسی که روی مانیتور می‌بینید نداشته باشد، باید رنگ میان مانیتور و پرینتر را کالیبره کنید.

کارتریج سازگار با پرینتر

مانند کاغذ، کیفیت کارتریج تونر و جوهر نیز متفاوت بوده و با یک انتخاب اشتباه کیفیت پرینت کاهش می‌یابد. کارتریج در دو نوع اصل و طرح به بازار عرضه می‌شود، کارتریج‌های اصل ساخته کمپانی‌های سازنده پرینتر و کارتریج‌های طرح نمونه‌های مشابه آن‌ها هستند. کارتریج اصل و طرح، با اینکه اختلاف قیمت زیادی دارند از نظر کیفیت در یک سطح قرار گرفته‌اند. تنها تفاوت آن‌ها با یکدیگر، در تعداد دفعات شارژ کارتریج است. کارتریج‌های اصل را می‌توان پانزده الی سی بار و کارتریج‌های طرح را می‌توان دوازده بار شارژ کرد. برای ثبت درخواست شارژ کارتریج با بهترین کیفیت این لینک کلیک کنید و این پروسه را به متخصصین بسپارید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که، در بازار کارتریج‌های تقلبی که با قیمت بسیار پایینی عرضه می‌شوند وجود دارند. شاید این قیمت پایین بسیار وسوسه کننده به نظر برسد، اما باعث کاهش کیفیت پرینت و در نهایت منجر به خرابی پرینتر خواهد شد. کمپانی‌ها کارتریج‌های خود را، با نشانه‌ها و علائم غیر قابل تقلید به بازار روانه می‌کنند. به عنوان مثال کارتریج کانن، دارای لوگوی برجسته‌ای بوده که، با دست قابل لمس است و یا هولوگرام کارتریج برادر، با تغییر زاویه دید عوض می‌شود. پس کافیست نشانه‌های بسته بندی کارتریج سازگار با پرینتر خود را بشناسید، تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

پرینتر را تمیز کنید

ساده‌ترین راه، برای افزایش کیفیت پرینت نظافت روزمره پرینتر است. در حین کار پرینتر، گرد و غبار زیادی روی سطح خارجی و داخلی دستگاه می‌نشیند. باید هر روز با یک دستمال لطیف، سطح بیرونی و نقاط قابل دسترس پرینتر را تمیز کنید. تمیز کردن سطوح داخلی و قطعات پرینتر، نیاز به تجربه فراوان داشته، زیرا امکان شکستگی و از کار افتادگی قطعات وجود دارد. بهتر است هر شش ماه یکبار و یا حداقل سالی یکبار با استفاده از سرویس دوره‌ای، قطعات داخلی دستگاه را تمیز کنید. سرویس دوره‌ای پرینتر شامل رفع ایراد، تمیز و یا در مواردی تعویض قطعات نیز می‌شود. اطلاعات بیشتر در زمینه نصب،راه اندازی و سرویس انواع پرینترها

بروزرسانی فراموش نشود

یک راه دیگر برای افزایش کیفیت پرینت، بدون هیچ هزینه اضافی، بروزرسانی نرم افزار‌های پرینتر است. زیرا استفاده از درایور منسوخ شده، می‌تواند به شدت کیفیت پرینت را کاهش دهد. برای نصب درایور و آپدیت آن، کافیست به سایت کمپانی سازنده پرینتر خود مراجعه کنید و آخرین نسخه درایور را متناسب با سیستم عامل دریافت کنید. بروزرسانی فریمور پرینتر را فراموش نکنید، فریمور سیستم عاملی مشابه اندروید بوده که روی پرینتر نصب شده است. یک راه دیگر برای افزایش کیفیت پرینت، افزایش حافظه موقت دستگاه بوده که برای انجام این پروسه می‌توانید، از مراکز شناخته شده خدمات ماشین‌های اداری کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

عالی
تشکر 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)