حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرم افزار تماس تصویری Zoom رمزگذاری End-to-End را اضافه کرد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اپلیکیشن، امنیت

نرم افزار تماس تصویری Zoom امسال رشد خارق العاده ای داشته است و به یکی از محبوب ترین پلنفرم های کنفرانس ویدیویی تبدیل شده است. به تازگی نرم افزار تماس تصویری Zoom رمزگذاری End-to-End را اضافه کرده است. این می تواند نگرانی های پیشین درباره امنیت آن را از بین ببرد.

نرم افزار تماس تصویری Zoom

این موفقیت با به روزرسانی های منظم که ویژگی های جدید مفید را به همراه دارد، به دست آمده است. جدیدترین به روزرسانی Zoom یک نگرانی عمده امنیتی را برطرف می کند و در نهایت پشتیبانی از رمزگذاری انتها به انتها یا End-to-End به اختصار (E2EE) را اضافه می کند.

تاکنون جلسات زوم رمزگذاری شده بوده، اما کلیدهای رمزگذاری بر روی سرورهای زوم ذخیره می شدند. خوشبختانه زوم روی افزودن پشتیبانی End-to-End کار کرده و اکنون نیز در دسترس است، اگرچه چندین ویژگی هنگام فعال بودن کار نمی کنند.

هنگام استفاده از رمزگذاری E2EE کاربران به طور موقت پشتیبانی از ضبط ابری، Live Streaming ، رونویسی مستقیم ، اتاقهای استراحت، نظرسنجی، چت خصوصی 1:1 ، پیوستن پیش از میزبان و بازخوردهای جلسه را از دست می دهند. زوم این را به عنوان فاز 1 از 4 توصیف می کند، بنابراین امیدواریم با رسیدن به مراحل بعدی این ویژگی ها سازگار باشند.

اگر می خواهید E2EE را امتحان کنید، باید آن را در تنظیمات حساب خود فعال کرده و برای هر جلسه روشن کنید. به خاطر داشته باشید که اگر ویژگی در حساب آنها فعال نباشد، دیگر شرکت کنندگان نمی توانند به جلسه بپیوندند.

الگوریتم رمزگذاری همان چیزی است که در Zoom قبلا استفاده شد. تنها تفاوت در جایی است که کلیدهای امنیتی در E2EE ذخیره می شوند، نه در نرم افزار Zoom.

علاوه بر پیشرفت های امنیتی، آخرین به روزرسانی شامل بسیاری از ویژگی های جدید است. پخش مستقیم YouTube اکنون در تلفن همراه در دسترس است و کاربران می توانند آهنگ زنگ را برای انواع مختلف تماس تغییر دهند.

شما کاربر Zoom هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ممنون بابت معرفی اپ 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)