حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ نمایشگر با چگالی پیکسل 10000PPI ساخته است

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ در فناوری نمایشگر پیشتاز است و همچنان این صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد. جدیدترین تلاش سامسونگ با همکاری محققان استنفورد، نمایشگر OLED با وضوح فوق العاده با چگالی پیکسل 10000PPI را به ارمغان آورده است. بله، ۱۰ هزار پیکسل در هر اینچ مربع حاصل جدیدترین تلاش سامسونگ دیسپلی است و مسلما نیامده تا در موبایل، لپتاپ یا مانتیور و تلویزیون ها قرار بگیرد. این پنل می تواند زیرساخت هدست های VR باشد. البته که ممکن است در آن دستگاه ها هم استفاده شود اما کاربری اصلی آن در VR یا واقعیت مجازی است، جایی که نمایشگری قرار گرفته در چند سانتی متری چشم شما آنقدر واقعی باشد که با واقعیت اشتباهش بگیرید.

چگالی پیکسل 10000PPI

این دستاورد با کار بر روی طرح های موجود برای الکترودهای صفحه های خورشیدی بسیار نازک انجام شد. محققان سامسونگ و استنفورد توانستند معماری جدیدی را برای نمایشگرهای OLED ایجاد کنند که به دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند، تلویزیون و هدست های VR / AR امکان استفاده از وضوح فوق العاده بالا را می دهد.

سامسونگ در حال حاضر روی نمایشگری در اندازه بزرگ کار می کند

یک صفحه نمایش با 10،000 پیکسل در هر اینچ، برخلاف آنچه تاکنون تجربه کرده ایم، یک نمونه باورنکردنی خواهد بود. تلفن های هوشمند مدرن هنوز به 1000PPI نرسیده اند، چه رسد به 10 هزار. این فناوری به ویژه یک تغییر اساسی برای دستگاه های واقعیت افزوده و واقعیت افزوده خواهد بود.

کاربران VR اغلب از اثر “screen door” شکایت دارند. این امر به دلیل وجود شکاف هایی در بین پیکسل ها است که هنگام مشاهده نمایشگری که فقط چند سانتی متر از صورت شما فاصله دارد، به راحتی قابل مشاهده است. این فناوری جدید OLED به لایه هایی که از نور سفید بین لایه های بازتابنده را ساطع می کنند متکی است.

یک لایه نقره ای و دیگری لایه ای است که از فلز بازتابنده ساخته شده و دارای راه راه هایی در اندازه نانو است. این در نهایت باعث تغییر خصوصیات بازتابنده می شود و رنگ های خاص را قادر می سازد تا از طریق پیکسل نمایش داده شود.

بدین ترتیب چنین تراکم های پیکسلی بالایی در مقایسه با RGB OLED های موجود در تلفن ها، بدون تأثیر قابل توجه در روشنایی حاصل می شود. با این کار می توان تصویری تقریبا بی عیب و نقص را در دستگاه های VR ایجاد کرد که در آن تشخیص پیکسل های مختلف غیرممکن است و در نتیجه اثر “screen door” را از بین می برد.

مدتی طول می کشد تا این فناوری بتواند خود را به دستگاه های مصرفی برساند. تأمین انرژی چنین نمایشگری به قدرت محاسباتی نیز نیاز دارد، اما همه اینها امکان پذیر است. سامسونگ گفته است كه در حال كار بر روی نمایشگری در اندازه كامل است كه از این فن آوری استفاده خواهد كرد و ساخت نمایشگرهای جدید OLED در یك صفحه بزرگ بسیار قابل اجرا است. بنابراین این فقط مسئله زمان است که یک بار دیگر انقلابی در صنعت نمایش ایجاد کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که نمایشگری با چگالی نمایشگر ۱۰ هزار پیکسل در هر اینچ مربع جایی به جز VR جذاب است؟ من فکر نمی کنم اما برای VR می تواند اساسی باشد.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

#روح_بخش_دنیای_تکنولوژی
#خبر_مسرت_بخشی_بود
#موقع_استفاده_از_اگزینوس_فرارسیده_فصل_سرما
#خودکشی
خب معلومه تو گوشی استفاده نمیشه گوشی تا ۵۰۰ تا واسش کافیه از اون به بعد اضافه هست

نیما عرفانی

همین خودش بیان گوی همه چیزه …
✓https://uupload.ir/view/tfay_vid_20201026_221432.mp4/

Auroro

چ بدردی میخوره

_V_

متنو بخون کامل توضیح داده که به چه دردی میخوره

SHREK

این حجم از تخریب بی سابقست.

Auroro

ولی معلوم نیست چ پردازنده ای بخوادا

Dr.Nazer

عجب کار بدی کرده، من که واقعاً حالم به هم خورد
مرگ بر سامسونگ

Milad7

سلطان بی چون وچرا دنیای نمایشگرها 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)