حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا ویژگی MagSafe آیفون ۱۲ برای آینده اکوسیستم اپل بسیار اهمیت دارد؟

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، لوازم جانبی

همراه با معرفی آیفون ۱۲ دیدیم که ویژگی MagSafe آیفون ۱۲ دامنه وسیعی از قاب ها و لوازم جانبی را ارایه می کند. چنین ارائه ای و حذف شارژر و هندزفری سیمی از درون جعبه آیفون ها، در تصویر بزرگتر می تواند به ما مفهومی دیگر را ارائه کند. بیاید ببینیم که چرا ویژگی MagSafe آیفون ۱۲ برای آینده اکوسیستم اپل بسیار اهمیت دارد؟

اهمیت ویژگی MagSafe در آینده اکوسیستم اپل

می دانیم که یک فناوری جالب جدید در آیفون ۱۲ تعبیه شده است، این یعنی یک آرایه مغناطیسی تراز در پشت تلفن قرار دارد. اگرچه ممکن است در حال حاضر چنین چیزی به نظر نرسد، اما این آهنربا درواقع دروازه ای برای آینده کاملا جدید لوازم جانبی اپل است و می تواند انقلابی در نحوه استفاده واقعی ما از تلفن های هوشمند ایجاد کند. ما می دانیم، این یک ادعای کاملاً تندرو است، اما در اینجا دلایل اهمیت این فناوری را با هم مرور می کنیم.

۵- دنیای جدیدی را برای شارژ بی سیم باز می کند

اولین و بارزترین تغییری که یک تلفن با قاب پشتی مغناطیسی می تواند به همراه داشته باشد، نوع جدیدی از شارژر بی سیم است، شارژری که به راحتی به پشت تلفن متصل می شود و از این طریق القایی شارژ می شود.

برخلاف شارژرهای بی سیم سنتی، به شما این امکان را می دهد که آیفون خود را هنگام شارژ کردن، به جای اینکه آن را روی تشک یا پایه قرار دهید، در دست گرفته و از آن استفاده کنید. همچنین باعث می شود کابل های شارژ دوام بیشتری داشته باشند و به تلفن ها اجازه می دهد تا یک پورت کمتری داشته باشند که این امر می تواند باعث ضدآب بودن و کمتر شدن در معرض مشکلات شود.

اپل با داشتن یک شارژر بی سیم جدید MagSafe که هدف آن دقیقا انجام این کار است، همه اینها را پشت سر می گذارد. انتظار می رود سایر سازندگان گوشی های هوشمند از شارژرهای مغناطیسی مشابهی استفاده کنند که مزایای مشابهی را فراهم می کند.

۴- قاب های مغناطیسی نوآورانه

اپل همچنین مجموعه ای از قاب های سازگار با ویژگی MagSafe را برای آیفون ارائه کرده است. این موارد به طور جدی نوآورانه هستند. از آنجا که توسط آهنربا نگه داشته می شود، در واقع نیازی به قاب دور تا دور کناره های آیفون نیست. این بدان معنی است که این قاب جدید می توانند همه درگاه های باقی مانده را برای اتصال آسان از قاب حذف کنند.

اپل به خریداران اطمینان داده است که این قاب با شارژرهای بی سیم سازگار است. حتی یک قاب شامل فضایی برای قرار دادن کارت نیز طراحی شده است. (در هر زمان که بخواهید می تواند در کیف پول جداگانه قرار بگیرد و ویژگی مغناطیسی آن به کارت های شما آسیب نمی رساند).

همچنین این امکان را می دهد که چندین قاب مختلف روی هم استفاده کرده یا جدا کنید، چیزی که پیش از این تصور نشده بود.

آیا با دوربین گوشی خود زیاد کار می کنید؟ مثلا یک مونوپاد مغناطیسی را در نظر بگیرید (البته فعلا فکر نمی کنم آهنرباها آنقدر قوی باشند). برای مسافت طولانی آماده هستید؟ با یک پاوربانک متصل به قاب خود سفر کنید و موارد دیگر. بعلاوه، این قاب ها برای انجام وظیفه خود، نیازی به حجیم بودن و موارد پیچیده ندارند، بنابراین استفاده اسان آن دوست داشتنی خواهد بود.

۳- راه های جدید برای اتصال

هنگامی که شارژرهای بی سیم می توانند به صورت مغناطیسی به تلفن متصل شوند، می توانید آنها را تقریباً در هر جایی قرار دهید (برخی از برندها از قبل اعلام کرده اند که در تلاش برای قراردادن دستگاه در ماشین با پایه های مغناطیسی سازگار با MagSafe هستند، هرچند که اینها به اشکال مختلف از مدتی قبل وجود داشته اند).

این بدان معنی است که هر سطح از خانه شما می تواند به طور بالقوه تبدیل به یک شارژر آیفون شود، از جمله فضای موجود در دیوارهای شما، شاید چیزی که با مدیریت خانه هوشمند ارتباط دارد.

اما بهترین حدس ما برای نصب شارژ بی سیمی است که همراه مانیتور رایانه شما ارائه می شود. این امکان را برای افراد فراهم می کند، مثلاً از iMac فقط می توانند آیفون خود را با رایانه روی تلفن بگذارند و اجازه دهند در حالی که هنوز قادر به دیدن آن هستند- و بدون نیاز به استفاده از لوازم جانبی داک جداگانه، آن را شارژ کند. (البته که در حال حاضر این ایده توسط سامسونگ و دیگر برندها پیاده شده است)

۲- بلندگوی هوشمند

ما از تمام لوازمی که برای آهنربا MagSafe در دست ساخت هستند را نمی شناسیم، اما اپل اعلام کرده که محصولات بیشتری در دست تولید است. ما زمینه دیگری که در آن پتانسیل زیادی می بینیم، اسپیکرهای هوشمند مانند HomePod است.

نسخه بعدی HomePod را با یک قسمت نصب مغناطیسی برای آیفون تصور کنید. به لیست پخش مورد علاقه خود بروید، آیفون خود را روی HomePod بگذارید و به طور خودکار شروع به پخش می کند.

آیا می خواهید اسپیکر هوشمند خود را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل کنید؟ آیفون را روی آن قرار دهید و می توانید از صفحه نمایش برای FaceTime استفاده کنید در حالی که میکروفون و اسپیکرهای HomePod بقیه کارها را انجام می دهند. حتی در حین کار iPhone شما شارژ می شود!

آیفون بی سیم

سرانجام، بسیار محتمل است که این اولین قدم در طراحی اپل آیفون بدون پورت باشد که شایعه شده است. یکی از دلایل جلوگیری از ارایه یک موبایل بدون پورت این است که شارژ دستگاه چطور انجام شود؟ اپل با قدرتی که دارد می تواند کاربر را به سمتی ببرد که شارژر بی سیم جدید برپایه Magsafe را راه جدید شارژ موبایل‌شان ببینند. اما یک مشکل بزرگ دیگر انتقال داده است و کارهای مربوط به زمانی که دستگاه خاموش است و یا در حالت سیستم عامل قرار ندارد.

فعلا اپل مشکل اول را به صورت عملی می خواهد برطرف کند و مشکل دوم شاید خیلی سخت نباشد و در نهایت با چند پین و پس از آن به صورت کاملا بی سیم؛ برطرف شود.

نظر شما چیست؟ شما به آینده اکوسیستم مگ سیف اپل امیدوارید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

Different Comment…
#Drag Race ;
-BMW M5 800 hp
-Nissan GT-R 1600 hp
-Ducati V4R 221 hp
✓https://youtu.be/cpx4ZdTMmbE
******
Greatest Drag Race 9 ;
-BMW
-BMW
-Mercedes Benz
-Ford
-Dodge
-Lamborgini
-Mclaren
-Toyota
-Jaguar
-Porsche
-Bentley
-Aston Martin
✓https://youtu.be/Zkg7p5dpzK4

Milad7

والا فعلا که زیادم خوب نبوده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)