حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه گلکسی Note 20 یا گلکسی S20 FE

نوشته

3 سال قبل | 18 دیدگاه | سامسونگ، مقایسه

گاهی در بین محصولات یک برند یا چند برند آنقدر شباهت می بینید که گاهی سوال می شود واقعا کدام؟ مثلا اینکه سامسونگ گلکسی Note 20 یا گلکسی S20 FE و چرا؟! خب بیاید کمی با هم درباره این دو دستگاه صحبت و آن را مقایسه کنیم.

گلکسی Note 20 یا گلکسی S20 FE

ابتدا باید بگویم که گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن یا Galaxy S20 FE هنوز در ایران (در زمان نوشتن این مقاله) بسیار کم پیداست. به یاد داریم که یک ماه پیش بود که گلکسی S20 FE با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و قاب پشتی پلاستیکی رسما معرفی شد.

گلکسی نوت ۲۰ در مقابل بهتر پیدا می شود. عموما هم نسخه ۲۵۶ گیگابایت آن با تراشه اگزینوس ۹۹۰ ارایه می شود. این در حالی است که معدود گلکسی S20 FE های موجود در ایران، فعلا اسنپدراگون ۸۶۵ دارند اما مشخص نیست که اگر به صورت رسمی وارد شود، چه مدلی وارد شود.

به هر صورت، در این مقایسه نقش تراشه آنقدر قوی نیست و منبع مطلب مدل های اسنپدارگون را با هم مقایسه می کند. پس این بخش را از این مقایسه بیرون نگاه دارید. تفاوت های اصلی این دو دستگاه در نمایشگر و دوربین است که در ادامه با هم به آن خواهیم پرداخت.

سامسونگ در سال های اخیر به دلیل طراحی های سخت افزاری خیره کننده خود، به طور معمول با استفاده از ترکیبی از شیشه فلزی و منحنی برای گوشی های پرچمدار خود، شهرت پیدا کرده است. امسال و با این وجود، ما شاهد تغییر جهت استفاده از پلاستیک در رده “پرچمدار مقرون به صرفه” شرکت هستیم. همانطور که مشخص است پلاستیک در صورت خوب استفاده شدن، خوب است؛ به خصوص که در اواخر سال ۲۰۲۰ با دو تا از بهترین گوشی های سامسونگ یعنی Gaalxy S20 FE و Galaxy Note 20 این موضوع را دیدیم.

گلکسی نوت ۲۰

گلکسی نوت ۲۰

گلکسی Note 20 اولین گوشی از پرچمداران سامسونگ بود که از شیشه منحنی به سمت طرح پلی کربنات (پلاستیک) حرکت کرد و در حالی که من در ابتدا نسبت به این تغییر دلهره داشتم، گرفتن آن در دستان من بلافاصله خیال من را راحت کرد. نوت ۲۰ هنوز کاملا محکم و خوش ساخت احساس می شود و صفحه نمایش تخت نفس راحتی برای هرکسی است که در گذشته با لمس تصادفی نمایشگرهای خمیده سامسونگ دست و پنجه نرم می کند.

گلکسی اس ۲۰ قن ادیشن

گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن

گلکسی S20 FE که بعدا منتشر شد از همان طراحی پلاستیکی و صفحه تخت برخوردار است، اگرچه در چند رنگ های سرگرم کننده دیگر نیز ارایه شده است. هر دو گوشی در برابر آب و گرد و غبار IP68 مقاوم هستند و از استانداردهایی مانند شارژ بی سیم و حسگرهای اثر انگشت در صفحه نمایش برخوردار هستند. از نظر سخت افزاری، این دو گوشی تقریبا یکسان هستند،البته اگر به دلیل نمایشگر بزرگتر نوت ۲۰ و اندکی تفاوت در اندازه فیزیکی، خیلی به اندازه دستگاه ها اهمیت ندهیم.

اجازه بدهید با یک لیست مقایسه رو در رو بین گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن، کار را راحت تر کنیم:

گلکسی Note 20 یا گلکسی S20 FE

گلکسی Note 20 یا گلکسی S20 FE

از لحاظ مشخصات داخلی، تلفن ها نیز مشابه هستند. نوت ۲۰ دارای پردازنده کمی جدیدتر Snapdragon 865Plus است (که کمی در فرکانس بالاتر می رود و گرافیک سریعتری ارائه می دهد)، همراه با حافظه رم بیشتر، اما هر دو گوشی دارای حافظه داخلی گیگابایت فضای ذخیره سازی دارند و تنها S20 FE قابلیت توسعه با مموری کارت microSD را دارد که گلکسی نوت ۲۰ ندارد. (توجه داشته باشید که نسخه اگزینوس ۹۹۰ گلکسی نوت ۲۰ در ایران حضور دارد که از حداقل حافظه ۲۵۶ گیگابایت ارائه می شود.)

گلکسی S20 FE همچنین تنها گزینه با نمایشگر ۱۲۰ هرتز است. در سوی دیگر مانند نوت ۱۰ قبل از آن، نوت ۲۰ نیز دارای رفرش ریت ۶۰ هرتز است. البته از یاد نبرید که گلکسی نوت ۲۰ با قلم S Pen ارایه می شود و ۰.۲ اینچ هم بزرگتر است.

البته، تجربه نرم افزار در هر دو گوشی تقریبا یکسان است. هر کدام از آنها Android 10 را با رابط کاربری One UI 2.5 سامسونگ اجرا می کنند که دارای ویژگی های قدرتمندی مانند DeX برای اجرای تلفن شما در یک تجربه دسکتاپ مانند با استفاده از یک مانیتور خارجی است. بیشترین تفاوت این دو در قلم S Pen گلکسی نوت ۲۰ است. این قلم حساس به فشار به شما امکان می دهد روی صفحه خود یادداشت بردارید یا نقاشی کنید و حتی می توانید برای کنترل بی سیم تلفن با استفاده از حرکات در هوا از آن استفاده کنید.

گلکسی نوت ۲۰ قرمز

گلکسی نوت ۲۰ قرمز

هر دو تلفن از دوربین اصلی یکسانی برخوردار هستند، همراه با یک سنسور فوق عریض و یک دوربین تله ای که می تواند تا ۳۰ برابر زوم دیجیتالی ارایه کند. اگرچه S20 FE یک لنز تله فوتو 3X را در خود جای داده است، در حالی که نوت 20 از فناوری Hybrid Optic Zoom سامسونگ استفاده می کند. تجربه عکسبرداری در هر گوشی بسیار شبیه است، با تعداد بیشماری کنترل دستی برای تنظیم دقیق عکسهای شما، اما یک مزیت که من به خصوص در Note 20 لذت می برم توانایی استفاده از قلم S به عنوان یک شاتر از راه دور است.

البته توجه داشته باشید که سخت افزار دوربین تله و فوق عریض در گلکسی نوت ۲۰ بهتر از گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن است. همچنین دوربین سلفی گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن هر چند رزلوشن بالاتری دارد اما اندازه پیکسل های کوچکتری ارایه می کند (در عکاسی ترجیح با اندازه پیکسل های بزرگ است).

به صورت خیلی خلاصه و مشخص بگوییم، این گوشی ها از دوربین گرفته تا عملکرد، دوام باتری (با وجود تفاوت های کوچک) و ویژگی های سخت افزاری بسیار شبیه به هم هستند. آنها در ویژگی های مانند پشتیبانی از S Pen ، رفرش ریت بالا و قابلیت ارتقا با microSD تفاوت هایی را ایجاد می کنند، اما در نهایت بیشترین تفاوت اصلی در قیمت است.

قیمت جهانی گلکسی S20 FE فقط 700 دلار قیمت دارد. در مقابل نوت ۲۰ با صرفه جویی در هزینه های اضافی برای قلم S Pen با قیمت 1000 دلار به بازار عرضه شد.

نتیجه گیری

اگر شما از طرفداران قدیمی Galaxy Note هستید و عاشق استفاده از S Pen هستید خب بدون شک Note 20 یک انتخاب واضح است، اما برای همه موارد دیگر، توجیه کردن هزینه اضافی به جای خرید S20 FE که تقریباً همه ویژگی های دیگر را ارائه می دهد، دشوار است.

با خرید گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن از مزایای سخت افزاری جدیدتر (مثل حافظه UFS 3.1 به جای UFS 3.0) بهره مند می شوید. در حقیقت Galaxy S20 FE به لطف ارزش بی نظیر خود، در حال حاضر به عنوان بهترین تلفن اندرویدی ما رتبه بندی می شود. من طرفدار هر دو دستگاه هستم، اما انتخاب واضح است.

پس اینطور شد که اگر واقعا می دانید که S Pen چیست و استفاده می کنید، پس ۳۰۰ دلاری بیشتر بپردازید و اگر نه مشخصا گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن بخرید. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

اس بیست fe فایوجی
انتخاب من خواهد بود!
تا مقایسه بعدی بدرود !
#گوشی 1000 دلاری 60 هرتز و پلاستیک
#گوشی 800 دلاری 60 هرتز 64 گیگ با باتری 2700 بدون هدفون بدون شارزر
#چالتون کبیر

S AH

سلام اخی

نیما عرفانی

😑بارسا
رئال فن ها مبارکتون باشه.

Mahdi

این تیم آدم بشو نیست

Taha

ممنون⁦❤️⁩ انشالله قهرمانی اروپا⁦❤️⁩😂
فقط گل مدریچ🤩

Mahdi

یا نه با

AŁɪ

باخت رو بهتون تسلیت عرض میکنم غارسلونایی های عزیز 🤣👈💋

Mahdi

قبلا بارسلونا بودم ولی از وقتی سوارز رو فروخته طرفدار کادیز شدم

نیما عرفانی

اون آنالیزی که قبلاً توضیح داده بودم ، یادته؟ همون عامل باخت بود .

نیما عرفانی

✓https://toranji.ir/?p=1081397/#comment-239169

FE اگه مشکل تاچش نباشه صد درصد از نوت ۲۰ بهتره
دوربینشم خیلی بد نیست و مناسبه
پردازندش هم در نسخه ی فایوجی اسنپدراگن ۸۶۵ که تو همه جا موجود و فقط مختص کشور خاصی نیست.
رنگ های زیبایی هم داره😊
اگه بخواید بین 8t و fe مقایسه کنید کدوم بهتره!؟؟؟؟؟؟؟

Taha

۸ تی

Dr.Nazer

قطعاً ۸ تی

TheFreeCritic

هیچکدام
یکم میذارم روش
8pro میگیرم
#بخوابید
#یخچالتون ؟ بیست قسطه

نویسنده آزمایشی

8پرو چقدره!؟

Taha

# معلومه که بیست قسطه

_V_

#همه_اینا_بیست_قسطه

Milad7

نوت 20 معمولی که واقعا مضخرفه به عنوان ی گوشی گرون قیمت اصلا ارزش خرید نداره.الان 25 تومن قیمتشه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)