حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جاهای دیدنی کیش در پاییز

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در جزیره کیش جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. این جزیره یکی از خارق‌العاده‌ترین جزایر ایران است که سالانه افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. این جزیره جاذبه‌هایی مانند کشتی پارک دلفین، درختان نارگیل، بوستان آهوان و ساحل مرجان دارد که چشم همه گردشگران را به خود خیره می‌کنند. اگر قصد شرکت در تور کیش را دارید، با ما همراه باشید تا سه مورد از این جاذبه‌های گردشگری و روشی برای رزرو تور کیش تخفیف خورده را به شما معرفی کنیم.

پارک آهوان

اولین منطقه‌ای که درطول تور ارزان کیش باید از آن دیدن کرد، پارک آهوان است. این پارک دو هکتار مساحت دارد و انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است. این مجموعه سال 1380 شروع به‌کار کرد. پارک آهوان را می‌توان یک منظقه حفاظت‌شده دانست که غیراز آهو در آن تعدادی شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و برخی پرندگان نگهداری می‌شوند. در این منطقه آهوها به‌صورت آزادانه درحال زندگی هستند؛ اما دیگر حیوانات و پرندگان این باغ‎‌وحش در 17 قفس مجزا نگهداری می‌شوند. در پارک آهوان کیش تعداد زیادی وسایل برای بازی کودکان ساخته شده است و آن‌ها علاوه‌بر تماشای حیوانات می‌توانند از این وسایل استفاده کنند. در محیط اطراف این پارک فضای سبز با 200 درخت قرار دارد که گردشگران می‌توانند زمانی را برای استراحت در آن‌ها اختصاص دهند. دسترسی به قسمت‌های محتلف این باغ‌وحش با ون‌های برقی موجود در محوطه آن ممکن خواهد بود. لازم به‌ذکر است که این پارک زیبا سال 1390 تخریب شد و در زمین آن یک مجتمع تجاری ساختند. پس از این اتفاق تعداد زیادی از آهوهای این پارک به بیابان‌های نزدیک فرودگاه کیش رفتند. سال 1397 مسئولان فرودگاه با کمک سازمان محیط‌زیست شروع به انتقال آن‌ها به محوطه پارک آهوان کردند.

پارک دلفین

این مجموعه اولین دلفیناریوم ایران است که سال 1394 افتتاح شد. مساحت این پارک بزرگ 100 هکتار است و در آن  یک باغ پرندگان نیز نگه‌داری می‌شوند. پارک دلفین یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش محسوب می‌شود. این مجموعه به‌نحوی طراحی شده است که پس از ورود به آن ابتدا وارد باغ پرندگان می‌شوید. در این قسمت بیش از 50 گونه از انواع پرندگان درمعرض دید عموم قرار گرفته است. در باغ پرندگان تعداد زیادی طاووس، طوطی و دیگر پرندگانی وجود دارند که امکان مشاهده آن‌ها بسیار کم است و حس خوبی به گردشگران منتقل می‌کند. در قسمت دیگری از این مجموعه آکواریومی ساخته شده که در آن انواع گراز، گربه‌ و شیر دریایی، پنگوئن و دیگر پستانداران دریایی نگهداری می‌شود. اصلی‌ترین بخش این پارک بزرگ تماشای دلفین‌ها است که در آن تعدادی دلفین قرار دارد. این موجودات با کمک مربی‌ها حرکات نمایشی برای مهمانان این مجموعه انجام می‌دهند. پارک دلفین در فاصله کمی از مرکز جزیره کیش و در جنوب‌شرقی این جزیره واقع شده است که گردشگران به‌راحتی می‌توانند با وسایل‌نقلیه عمومی به آن برسند. محوطه‌ای سرسبز در این مجموعه زیبا ساخته شده است که در آن بیش از 100 نوع گیاه ازجمله درخت لور، بنجامین‌های بزرگ، حدود 30 نوع کاکتوس، آکاسیا، سیاه نوفیلد، جونیا پروس و… نگهداری می‌شود که بر زیبایی این پارک افزوده است. از دیگر امکانات مجموعه دلفین کیش می‌توان به کلاسیک‌شو، تونل خزندگان، رستوران، سالن آمفی‌تئاتر، بوفه و اقامتگاه اشاره کرد. این مجموعه یکی از جاذبه‌های گردشگری است که درطول تور کیش باید از آن دیدن کرد.

ساحل مرجان

ساحل مرجان کیش یکی از زیباترین جاذبه‌های این جزیره محسوب می‌شود. این منطقه در شرق جزیره واقع شده است و فاصله زیادی با مرکز کیش ندارد. برخی از افراد به‌دلیل وجود سواحل نقره‌ای و تابش خورشید این جزیره را مروارید خلیج‌فارس می‌دانند. وجود مرجان‌ها باعث شده است که این ساحل تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری در جزیره کیش شود. اگر اهل پیاده‌روی هستید، مسیر این منطقه پیشنهادی خوبی برای شما است. این مسیر پوشیده از درخت بوده و وجود آن‌ها باعث ایجاد سایه در سرتاسر مسیر می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به کیش

کیش به‌دلیل واقع‌شدن نزدیکی خط استوا آب‌وهوایی گرم دارد. همچنین به‌خاطر قرارگرفتن آن بین آب‌های خلیج‌فارس هوای آن بسیار مرطوب است. اگر به این نوع آب‌وهوا عادت نداشته باشید، ماندن در کیش برای شما غیرممکن خواهد بود. اگر قصد سفر به کیش را دارید، لازم است بدانید که بهترین زمان ممکن برای سفر به آن پاییز و زمستان است. در این زمان از میزان گرمی و رطوبت هوا کاسته می‌شود و به‌همین دلیل مسافران این فصول را برای شرکت در تور کیش مناسب‌تر می‌دانند. 

بهترین روش برای رزرو تور کیش

اگر قصد اطلاع از تور کیش تخفیف خورده و رزرو آن را دارید، می‌توانید به این لینک یعنی صفحه رزرو تور کیش علی بابا مراجعه کنید. علی بابا بزرگ‌ترین شرکت خرید بلیط و رزرو هتل و تور محسوب می‌شود. این شرکت از سال 1393 به‌منظور ارائه خدمات غیرحضوری سفر کار خود را آغاز کرد و اکنون به یکی از معتبرترین شرکت‌های ایران تبدیل شده است.

در این مطلب بهترین روش برای مطلع‌شدن از تور کیش تخفیف خورده و سه مورد از جاذبه‌های گردشگری این جزیره را معرفی کردیم. اگر تجربه سفر به کیش و بازدید از ساحل مرجانی، پارک دلفین و پارک آهوان را داشتید، نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

یه سفر میرم اونجا حتما

Milad7

کیش خیلی زیباست ، انشاا… حتما ی سفر با خانواده تشریف ببرید 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)