حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اگزینوس ۹۹۲۵ سامسونگ با عملکرد گرافیکی قوی ارایه خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 27 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

اگزینوس غرور و درد سامسونگ است. از یک طرف، این شرکت به این واقعیت افتخار می کند که توانسته تولید تراشه های برند خود را سازماندهی کند و حضور آنها در بازار باعث می شود تا نه تنها وابستگی خود را به تولید کنندگان شخص ثالث کاهش دهد، بلکه می تواند با محصولات کوالکام نیز رقابت کند. از طرف دیگر، پرچمداران تراشه های سامسونگ نسبت به راه حل های سری Snapdragon 800 عموما پایین تر هستند (به جز چند استثنا). اما، به نظر می رسد این ممکن است با Exynos 9925 این شرایط به پایان برسد. گفته می شود که تراشه اگزینوس ۹۹۲۵ سامسونگ با عملکرد گرافیکی قوی ارایه خواهد شد.

تراشه اگزینوس ۹۹۲۵

در پی انتقادات و اتهامات روزافزون به عدم توانایی غول کره جنوبی در ایجاد تراشه های کاملا رقابتی، به نظر می رسد که اثبات خلاف این امر با جدیت انجام شده است. اول، این شرکت قصد دارد به راه حل های ARM اعتماد کند و توافق نامه ای را برای توسعه مشترک تراشه ها منعقد کرده است. در مرحله دوم، پشتیبانی AMD را در ایجاد پردازنده گرافیکی موبایل جلب کرد.

طبق منبع معتبر Ice Universe این شرکت در حال کار بر روی تراشه Exynos 9925 است، جایی که پردازنده گرافیکی از فناوری AMD برای دستیابی به عملکرد بالا استفاده خواهد کرد.

به یاد بیاورید که سال گذشته، سامسونگ و AMD توافق نامه ای چند ساله منعقد کردند که بر اساس آن، غول کره جنوبی به معماری گرافیکی RDNA برای استفاده در تراشه های خود دسترسی خواهد داشت. این امکان را برای شما فراهم می کند تا در آینده جایگزین گرافیک Mali با راه حل های قدرتمندتر شوید.

تراشه Exynos 9925 چه زمانی در دسترس خواهد بود؟ هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. اما با توجه به این واقعیت که اوایل صحبت از این بود که گرافیک AMD فقط در سال 2022 در Exynos ظاهر می شود، پس سامسونگ تراشه جدید را زودتر از نیمه دوم سال 2021 معرفی نخواهد کرد.

اکنون این شرکت همچنین در حال ساخت پردازنده 5 نانومتری Exynos 2100 است که باید از سال 2021 پایه و اساس پرچمداران جدید این شرکت باشد. طبق پیش بینی ها، از نظر عملکرد نمی تواند Snapdragon 875 را به چالش بکشد.

اولین نتایج بنچمارک Exynos 1080 در Antutu

بنچمارک Antutu اگزینوس ۱۰۸۰

بنچمارک Antutu اگزینوس ۱۰۸۰

اخیرا مشخص شد که تا پایان امسال سامسونگ تراشه جدید Exynos 1080 را معرفی می کند و اولین گوشی هوشمندی که روی آن قرار دارد Vivo X60 خواهد بود. این یک تراشه با عملکرد بالا خواهد بود که در AnTuTu می تواند نتیجه ای بیش از 650 هزار امتیاز را نشان دهد.

این گفته تأیید شده است این شبکه نتایج آزمایش تلفن هوشمند ناشناخته را با نام رمز Orion در AnTuTu به بیرون درز کرده و براساس پلتفرم 5 نانومتری Exynos 1080 ساخته شده است. نتیجه آن 693،600 امتیاز است. و این چیزی بیش از آنچه تلفن های هوشمند مبتنی بر Snapdragon 865/865 نشان می دهد، است.

بنچمارک Antutu اگزینوس ۱۰۸۰ سامسونگ روی مرز ۷۰۰ هزار امتیاز

می دانیم که تراشه Exynos 1080 قدرت خود را مدیون هسته های Cortex-A78 با عملکرد بالا است. پردازنده گرافیکی Mali-G78 وظیفه پردازش گرافیک را بر عهده دارد. جالب است که این پردازنده برای هدف قرار دادن گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ طراحی نشده است. تراشه Exynos 2100 برای آنها آماده شده است که احتمالاً یک هسته فوق العاده Cortex-X1 را دریافت خواهد کرد.

در مورد تلفن هوشمند با رمز Orion ؛ این بنچمارک توانست تشخیص دهد که دارای صفحه نمایش 1080 × 2376 با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است. همچنین دارای 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 ، حافظه فلش 512 گیگابایتی UFS 3.1 و سیستم عامل اندروید ۱۱ است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که اگزینوس ۹۹۲۵ بتواند آبروی سامسونگ را بخرد؟

اشتراک در
اطلاع از
27 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
OnePlus_Fan

دوستان انشالله قراره یه پولی به دستم برسه
حدودا بیست تومن البته چند تومنی هم از قبل دارم یه چندد تومنی هم گوشی الانمه
میخوام حساب و کتاب کنم که گوشی بخرم یا کار دیگه ای انجام بدم😐
بین s20+ و mi 10 گیر کردم
بنظرم تو ایران s20 به صرفه تره و برا فروشش به مشکل بر نمیخورم
هر چند میبایستی زود تر میخریدم و الان دیگه دیره😔
ممنون میشم راهنمایی کنید

OnePlus_Fan

اولویتم هم صفحه نمایشه و بعدش طراحی

AŁɪ

اگه اولویت اولت صفحه نمایشع که اس ۲۰ پلاس اگه که نه گوشی رو بیشتر واسه گیم میخوای می ۱۰ هرچند می ۱۰ هم صفحه خوبی داره

OnePlus_Fan

گیم خیلی کم میزنم مثلا در ماه چند ساعت

AŁɪ

پس همون اس ۲۰ پلاس برات می‌تونه کارآمد تر باشه .

Farcry

S20 ultra اسنپ بگیر الان چون یه مدت توی ایران زیاد شده قیمتش خوبه.الان دست دوم ۳ ماه کارکردش ۲۵ تومنه

Naranj

خودم s20 پلاس گرفتم از هر نظر عالی.رقیب سامی توی پنل نمایشگره خودش هست! داینامیک اولد نسبت به سوپر آمولد واقعا پیشرفت کرده.کیفیت اسپیکر هم توی بهترین هاست.باتریش یک روز جواب میده و یکساعته شارژ میشه
ضمن اینکه سرویس طلایی داره تا یکسال پنل اگر شکست ۷۰ درصد هزینه رو گارانتی میده

Mahdi

اگه اس۲۰پلاس اسنپدرگون گیرت بیاد که محشره

OnePlus_Fan

ممنون از همگی🙏

Milad7

اس 20 پلاس چون زوم اپتیکال نداره خیلی توی ذووووق میزنه! ی مقدار بودجه را افزایش بده اس 20 اولترا بخر 🙂

amer

سلام جناب عطایی
حذف هواوی باعث شده ژاپن دیسپلی و سونی سفارشات بیش از حد انتظار از طرف برندهای شیائومی و اوپو و ویوو برای ساخت قطعات نیمه هادی و نمایشگر دریافت کنن
#asia.nikkei

یه سوال
چرا تو جعبه گشایی هایی که خود سامسونگ گذاشت و جاهای مختلف دیدم و خودمم پلاس خریدم سری اس بیست همه هندزفری AKJ داشتن ولی الان میرن بخرن هندزفری نداره؟؟؟ هندزفریش رو از رو گوشی بر میدارن یا خود شرکت برداشت؟؟؟

pooria

فکر کنم نسخه اسنپ دراگون نداره و اگزینوس ها دارن

amer

پوریا الان A71که میان رده هست هندزفری داره
بعدش پرچمدار نداشته باشه!

Mahdi

یعنی گرافیکش میتونه مالی جی۷۸ رو شکست بده اونم با ۲۹۷۰۰۰ امتیاز؟

MORTEZA

سامی باید یه تجدید نظر تو نام گذاری پردازنده هاش بکنه آدم گیج میشه
نام گذاری اسنپ میپسندم

نیما عرفانی

“اما با توجه به این واقعیت که اوایل صحبت از این بود که گرافیک AMD فقط در سال 2022 در Exynos ظاهر می شود، پس سامسونگ تراشه جدید را زودتر از نیمه دوم سال 2021 معرفی نخواهد کرد.”
با در نظر گرفتن شرایط فعلی و تصمیمات سامسونگ منطقیه…
از اونجایی که سری اِس ۲۱(اِس ۳۰) طبق شایعات و خبرها سومین سال پیاپی میخواد از راهکار پانچ هول برای دوربین سلفی استفاده می‌کنه(s10,s20,s21) و این بیانگرِ این موضوعه که سامسونگ روند ۲ ساله ی خودش برای ارائه ی تغییرات اساسی و بنیادین در طراحی پرچمداراش رو نقض کرده(اپل هم در همین راستا روند ۳ ساله ی خودش رو به ۴ سال همچنان با حفظ ناچ عریض افزایش داد/آیفون x ۲۰۱۷ تا آیفون های سری ۱۲ در سال ۲۰۲۰) ، از همین رو به نظرم چیپست پرچمدار اگزینوس با همکاری مشترک AMD و سامسونگ رو همون سال ۲۰۲۲ در سری گلکسی اِس ۲۲(اِس ۴۰) و به همراه UDC دوربین سلفی زیر نمایشگر شاهد باشیم . البته یه فرضیه ای هم میشه در نظر گرفت ؛ اونم اینکه سامسونگ برای تجاری سازی این تکنولوژی زودتر از اپل در مراسم معرفی آیفون های ۲۰۲۱ پیش دستی کنه و نیمه ی دوم ۲۰۲۱ ، UDC رو به کار ببره اما اینکه همون موقع هم مصادف بشه با عرضه ی چیپست مذکور مشخص نیست .

mehrdad_ma

اپل دو نسل دیگه هم از ناچ استفاده میکنه
تحلیلگران خودشون گفتن تا سال ۲۰۲۳ اپل از ناچ و فیس آیدی بهره میبره
مشکل اپل بزرگتره چون ناچ بخاطر سیستم فیس آیدی هست هم دوربین هم سنسورها رو در بر گرفته ولی برای محصولات اندرویدی که چند نسخه هم معرفی شده فقط دوربینه

ولی من منتظر استفاده از سنسور اثرانگشت التراسونیک کوالکام هستم هم سایزش بزرگتره هم نازکتره هم دقت بیشتری داره امیدوارم زودتر بیاد و جایگزین حسگرهای اپتیکال بشه

Naranj

از اولتراسونیک سامی بهتره؟

نیما عرفانی

سامی از خودش اولتراسونیک نداره ، نسل اول اولتراسونیک کوالکامه .

نیما عرفانی

آره می‌دونم ، برای همین قبلاً دربارش گفته بودم اپل کارش چالش برانگیزتر از بقیه هست و به طبع هزینه و وقت بیشتری هم میطلبه(البته به جز هواوی ، چون اونم تشخیص چهره ۳ بعدی مبتنی بر TOF داره و همین اندازه مشکل سر راهشه). بردن سنسورها و حسگرهای مورد نیاز فیس آی دی زیر نمایشگر به مراتب با ارزش تر از بردن یه دوربین سلفیه ولی خودم به شخصه فکر نمیکنم تا ۲۰۲۳ طول بکشه چون دیگه تا اون موقع از نظر طراحی نسبت به اندرویدی ها خیلی عقب میوفته و از طرفی هم قاعدتاً اقدامات تحقیق و توسعه اش رو اپل از قبلِ ۲۰۲۰ شروع کرده.
در خصوص حسگر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام هم ؛ من با اینکه فیس آی دی رو روش بهتری می‌دونم(البته در حال حاظر راهکار هواوی با دو روش احراز هویت همزمان بهترینه؛ فیس آی دی ۳ بعدی و فینگرپرینت ۲ بعدی که اگه اونم ۳ بعدی بشه دیگه رو دستش نیست) اما اعتقاد دارم حسگر اثر انگشت درون نمایشگر تا زمانی که تمام صفحه نشه بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داره .

نیما عرفانی

اما اعتقاد دارم حسگر اثر انگشت درون نمایشگر تا زمانی که تمام صفحه نشه و “به تنهایی ” بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داره .

نیما عرفانی

چرا که خازنی ها عملکرد بهتری رو دارن ارائه میدن حتی گوگل هم با وجود نمایشگر اولد تو پیکسل ۵ ، 4G ۴a و 5G 4a از حسگر اثر انگشت سنتی خازنی در قاب پشتی بهره برده .

Dr.Nazer

@نیما عرفانی
احسنت!
دقیقاً سامسونگ و اپل رویه‌ی هر دو / سه (سامسونگ / اپل) سال تغییر اساسی خصوصاً در بخش طراحی رو نقص کردن و احتمالاً قراره یا موقتاً و فقط برای همین دفعه یا به صورت دائمی همین رویکرد رو در پیش بگیرن.

Dr.Nazer

به نظرم اگه برگرده به همون نام‌گذاری سبک قدیم بهتره و حتی انقد حس بهتری میده که موفق هم میشه😂 امیدوارم اسم اگزینوس پرچمدار بعدی (بعد از ۲۱۰۰) از این‌طور اسامی بی‌ربط و بی‌ترتیب و متناقض نباشه و همون ۹۹۲۵ رو استفاده کنه و البته عملکردش هم در حد و اندازه‌ی گوشی‌های ۱۳۰۰ دلاری‌ای که تولید میکنه باشه!

Milad7

ببینیم در عمل چه میکنه… همچنان مشکل عدم پایداری و افزایش دما وجود داره یا اینکه….!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)