حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرچ کردن آهنگ در گوگل با نواختن آن با دهان به لطف Hum to Search گوگل Search On

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | گوگل

تا به حال شده است که یک آهنگ در ذهن شما باشد، متن را دقیق ندانید اما ریتم را با دهان‌تان بنوازید، با سوت یا با هممم کردن. سرچ کردن آهنگ در گوگل با نواختن آن با دهان به لطف Hum to Search گوگل Search On به تازگی ممکن شده است.

سرچ کردن آهنگ در گوگل با نواختن آن با دهان

آیا آن آهنگ را می دانید که “ژو ژو ژوژو ژوژو ژوووو”؟ یا آهنگی که با شروع آکورد گیتار شروع می شود، “da na na naa”؟ همه ما می دانیم که چقدر ناامیدکننده است وقتی شما نمی توانید نام یک آهنگ یا هر کلمه ای را به یاد بیاورید اما لحن آن در ذهن شما گیر کرده و “کرم گوش” است. امروز در Search On اعلام شد که گوگل اکنون می تواند به شما کمک کند آن را پیدا کنید. اینجا هیچ متن، نام هنرمند یا صدای عالی لازم نیست.

 

 

هوم کردن برای جستجوی “کرم گوش” شما

از امروز می توانید برای پیدا کردن “کرم گوش” خود آواز، سوت زده یا ملودی برای گوگل بخوانید. در دستگاه همراه خود، آخرین نسخه برنامه Google را باز کنید یا ابزارک جستجوی گوگل را پیدا کنید، روی نماد میکروفون ضربه بزنید و بگویید “این آهنگ چیست؟”

یا روی دکمه “جستجوی آهنگ” کلیک کنید. سپس به مدت 10-15 ثانیه شروع به زمزمه کنید. در دستیار Google به همین سادگی است. بگویید “سلام گوگل، این آهنگ چیست؟” و سپس لحن را زمزمه کنید. این ویژگی در حال حاضر به زبان انگلیسی در iOS و به بیش از 20 زبان در Android موجود است. و ما امیدواریم که در آینده این زبان را به زبانهای بیشتری گسترش دهیم.

بعد از اینکه زمزمه کردن را تمام کردید، الگوریتم یادگیری ماشین (Machine Learning) به شناسایی موارد منطقی آهنگ کمک می کند. و نگران نباشید، شما برای استفاده از این ویژگی به عملکرد عالی نیاز ندارید. ما براساس احتمالات گزینه های محتمل را به شما نشان خواهیم داد. سپس می توانید بهترین انطباق را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به آهنگ و هنرمند را کاوش کنید، همه موزیک ویدیوهای همراه را مشاهده کنید یا آهنگ را در برنامه موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید، متن را پیدا کنید، تجزیه و تحلیل را بخوانید و حتی در صورت وجود سایر ضبط های آهنگ را بررسی کنید.

چگونه ماشین ها ملودی ها را یاد می گیرند

حالا این سرویس چگونه کار می کند؟ یک روش آسان برای توضیح آن این است که ملودی آهنگ مانند اثر انگشت آن است: هر کدام از آنها هویت منحصر به فرد خود را دارند. ما مدل های یادگیری ماشینی ساخته ایم که می تواند صدای همهمه، سوت یا آواز شما را در “اثر انگشت” مناسب مطابقت دهد.

هنگامی که یک ملودی را به جستجو تبدیل می کنید، مدل های یادگیری ماشینی ما صدا را به یک توالی مبتنی بر عدد که ملودی آهنگ را نشان می دهد تبدیل می کنند. مدل های ما آموزش داده شده اند تا آهنگ ها را بر اساس منابع مختلف از جمله آواز، سوت یا زمزمه انسان و همچنین ضبط های استودیویی، شناسایی کنند. الگوریتم ها همچنین تمام جزئیات دیگر را از بین می برند، مانند سازهای همراه و نوار و لحن صدا. چیزی که برای ما باقی مانده توالی مبتنی بر تعداد آهنگ یا اثر انگشت است.

ما این توالی ها را با هزاران آهنگ از سراسر جهان مقایسه می کنیم و مسابقات بالقوه را در آن واحد شناسایی می کنیم. به عنوان مثال، اگر “Dance Monkey” را در Tones and I گوش دهید، آهنگ را خوانده، سوت زده یا زمزمه خواهید کرد. به همین ترتیب، مدل های یادگیری ماشینی ملودی نسخه ضبط شده توسط استودیو را تشخیص می دهند، که می توانیم از آن برای مطابقت با صدای آرام شخص استفاده کنیم.

این کار براساس فناوری تشخیص موسیقی تیم تحقیق AI گوگل استوار است. ما اکنون با استفاده از شبکه های عصبی عمیق برای به رسمیت شناختن موسیقی در حالت کم مصرف در دستگاه های تلفن همراه، در حال حاضر Now Playing روی Pixel 2 را راه اندازی کردیم. در سال 2018 ما همین فناوری را به ویژگی SoundSearch در برنامه Google وارد کردیم و دسترسی به کاتالوگ میلیون ها آهنگ را گسترش دادیم. این تجربه جدید آن را یک قدم جلوتر می برد، زیرا اکنون ما می توانیم آهنگ های بدون متن یا آهنگ اصلی را تشخیص دهیم. همه آنچه که ما نیاز داریم یک زمزمه است.

بنابراین دفعه بعدی که نمی توانید نام برخی از آهنگ های جذاب را که از رادیو شنیده اید، به خاطر بسپارید، فقط شروع به زمزمه کنید و پاسخ خود را خواهید داشت.

نظر شما چیست؟ این ویژگی می تواند جذاب باشد. شما آن را برای آهنگ های ایرانی تست کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

گوگل واقعا محشره

AŁɪ

خخخ خیلی کاربردیه👌🤣

S AH

سلام هواوی

MohammadFarhaadi

😵😵😵💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
منفجر شد مخم!!!

Mahdi

لا لا لا لا لا لا گل لاله زندگی بی تو واسم محاله

Mb.Pcr

ایده عجیب و کاربردی ای بود

SHREK

comment image
واقعا کارکرد😂😂

Taha

من این آهنگ پاندا رو میخواستم بعد از همین قابلیت استفاده کردم اصلا نمی‌شناخت

Milad7

به به چقدر جالب 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)