حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش سرچ کردن موزیک در گوگل با زمزمه کردن

امروز صبح درباره قابلیت جدید گوگل یعنی سرچ کردن آهنگ در گوگل با نواختن آن با دهان به لطف Hum to Search گوگل Search On برای شما نوشتیم. سرچ کردن موزیک در گوگل با زمزمه کردن می تواند برای خیلی از کاربران مفید باشد البته در گنجینه موسیقی فارسی خیلی کاربری ندارد. در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که چگونه با زمزمه کردن یک آهنگ آن را در گوگل سرچ کنیم؟ این روش خیلی ساده است و به راحتی می توانید آن را با موبایل خود انجام دهید.

سرچ کردن موزیک در گوگل با زمزمه کردن

هیچ چیز آنقدر آزار دهنده نیست که یک آهنگ در ذهن شما گیر کند و نتوانید آن را تشخیص دهید. خوشبختانه، اگر می توانید آهنگ را با صدای بلند بخوانید، جستجوی Google به شما کمک می کند بفهمید چه آهنگی در سر شما گیر کرده است.

ویژگی Hum to Search در برنامه تلفن همراه Google در دسترس است و با زمزمه، سوت زدن یا هر کار دیگری که می توانید برای تقلید آهنگ انجام دهید، کار می کند. نتایج همیشه دقیق نیستند، اما اگر “کرم گوش” شما را دیوانه کند، مکان خوبی برای شروع است.

ابتدا برنامه گوگل را در iPhone ، iPad یا دستگاه اندرویدی خود باز کنید و روی نماد «میکروفون» در نوار جستجو ضربه بزنید. در دستگاه های Android همچنین می توانید از طریق ویجت جستجوی Google که در صفحه اصلی شما قرار دارد، بر روی نماد “میکروفون” ضربه بزنید. همچنین از دستور صوتی Hey Google یا Ok Google هم می توانید استفاده کنید.

۱- وقتی گوگل در حال گوش کردن است، بگویی What’s This Song یا عبارات مشابه:

سرچ کردن آهنگ در گوگل با زمزمه کردن

سرچ کردن آهنگ در گوگل با زمزمه کردن

۲- آهنگی را که می خواهید شناسایی کنید، زمزمه کنید یا سوت بزنید. این ابزار همچنین می تواند موسیقی واقعی را که در حال پخش است شناسایی کند.

سرچ کردن آهنگ در گوگل

سرچ کردن آهنگ در گوگل

۳- اگر Google بتواند موارد مشابه را پیدا کند، نتایج با برچسب درصد مطابقت نشان داده می شوند. اگر آهنگ شما در نتایج برتر نیست، روی «بیشتر نتایج» ضربه بزنید.

سرچ کردن موزیک در گوگل با زمزمه کردن

سرچ کردن موزیک در گوگل با زمزمه کردن

اگر Google نتواند آهنگ را شناسایی کند ، صفحه ای را می بینید که می گوید “Unable To Find Match”. می توانید روی “دوباره امتحان کنید” ضربه بزنید تا کار دیگری به شما بدهد. اگر نیست حتی می توانید دوباره امتحان کنید.

در تست ما Hum to Search با آهنگ های محبوب و ملودی های مشخص خروجی خوبی می دهد. شناسایی آهنگ هایی که آهنگ های آنها آسان نیست، یا با دهان راحت نواخته نمی شوند قاعدتا سخت است.

نظر شما درباره این ویژگی چیست؟ آن را تست کردید؟ خروجی خوبی داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ebinem

من اینو تست کردم آهنگ علامت سوال شادمهر و آهنگ سرگرمی تو از محسن یگانه رو پیدا کرد. اما چند تا آهنگ‌ دیگه رو‌ نتونست . شایدم من خب ریتمو زمزمه نکردم

Milad7

ممنون بابت این آموزش کاربردی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)