حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی ایکس باکس وان اس

نوشته

3 سال قبل | 17 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بسیاری از افراد با مشاهده ی ظاهر  ایکس‌باکس و پلی‌استیشن جدید؛ ابراز نارضایتی کردند و از بزرگ بودن دستگاه و تغذیه ی خارجی آن شکایت داشتند؛ از این رو، به پلی‌استیشن 4 تمایل پیدا کردند؛ زیرا پلی‌استیشن 4 با داشتن ظاهری کوچک، مورد پسند بسیاری از افراد است.

باید بپذیریم که ظاهر در همه ی امور از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت های تولید کننده هر محصولی، باید به ظاهر محصولات خود اهمیت ویژه ای دهند؛ از طرفی چون به ظاهر ایکس‌باکس وان اس اهمیت داده شده است و آن را طبق سلیقه ی بسیاری از افراد، با ظاهری کوچک طراحی کرده اند؛ میتوان این کنسول بازی را جزء یکی از کنسول های پرطرفدار دانست. مسئولین مایکروسافت معتقدند که ایکس‌باکس وان اس به اندازه ی 40 درصد کوچک تر از نسخه ی قدیمی میباشد. یکی از ویژگی های که باعث شادمانی و رضایت علاقمندان به کنسول های بازی میشود؛ این است که این کنسول بازی فاقد منبع تغذیه بزرگ و خارجی است؛ به عبارتی منبع تغذیه در داخل دستگاه، قرار داده شده است. شما در اولین نگاه، مجذوب زیبایی و طراحی صاف، یکپارچه و زیبایی خیره کننده ی آن میشوید. به جرات میتوان گفت که یکی از زیباترین کنسول های بازی تولید شده توسط مایکروسافت، xbox one S میباشد. این کنسول بازی در نگاه اول زیباست، اما علاوه بر زیبایی، مزیت هایی دیگر دارد که طرفدارن آن را دو چندان میکند؛ برای مثل حجم کوچکی دارد و به دلیل داشتن منبع تغذیه داخلی، میتوان در بسیاری از مکان ها و سطوح  قرار بگیرد.

به جرات میتوان گفت که یکی از زیباترین کنسول های بازی تولید شده توسط مایکروسافت، ایکس‌باکس وان اس میباشد.

مزیت های ایکس باکس وان اس

یکی از مزیت های این کنسول، این است که میتوان آن را به حالت ایستاده قرار داد. ایکس‌باکس وان بسیار بزرگ بود و افراد قادر نبودند تا آن را به حالت عمودی قرار دهند؛ ولی خوشبختانه، ایکس‌باکس وان S با استندی که داخل جعبه کنسول است؛ این قابلیت را دارد که به حالت عمودی قرار بگیرد. یکی دیگر از تغییراتی که در این کنسول جدیدرخ داده است و باعث شده است که یک مزیت به شمار رود؛ تغییر لمسی بودن دکمه‌های پاور و خروج دیسک به دکمه های فیزیکی، همچنین انتقال  دکمه‌ سینک کردن کنترلر و خروجی USB 3.0، به بخش پایین که روبروی کنسول است؛  تحولی مفید به شمار میرود؛  این دو تحول باعث راحتی گیمر ها شده است. پشت کنسول هم دچار تغییراتی شده است؛ برای مثال حذف پورت کینکت، اما وجود پورت‌های HDMI In، HDMI Out، USB، اترنت در پشت دستگاه بر قوت خود باقی است. اگر قصد دارید که کینکت به همراه xbox one s استفاده کنید؛ باید آداپتور مخصوص را به صورت مجزا خریداری کنید. مایکروسافت با طراحی این کنسول، اثبات کرد که افرادی که اقدام به طراحی این کنسول کردند؛ باتجربه بودند و از تمام دانش و تخصص خود استفاده کردند و معایبی که در کنسول های قبلی بود را رفع کردند. مایکروسافت با طراحی ایکس‌باکس وان اس، کنسولی کوچک، زیبا را در اختیار علاقمندان قرار داد.

مسئولین مایکروسافت معتقدند که ایکس‌باکس وان اس به اندازه ی 40 درصد کوچک تر از نسخه ی قدیمی میباشد

 

عملکرد ایکس‌باکس وان S

پس از تولید Xbox one s، این سوال در ذهن افراد ایجاد شد که آیا این کنسول از نظر قدرت، بر نسخه ی قبلی برتری دارد یا خیر؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که این کنسول از نظر پردازشی هیچ تفاوتی با نسخه ی قدیمی ندارد؛ زمانی که شما یک بازی را بر روی این کنسول اجرا کنید؛ متوجه میشوید که از لحاظ گرافیکی هیچ فرقی با نسخه ی قدیمی خود ندارد. با این تفاسیر، نمیتوان گفت که این دو کنسول با یکدیگر مشابه هستند؛ اما مسئله اینجاست که اگر شما ایکس‌باکس وان، دارید؛ نباید اقدام به خرید xbox one x کنید؛ اما اگر صاحب یک ایکس‌باکس وان و تلویزیون  4k، هستید؛ وضعیت، اندکی تغییر میکند. پشتیبانی از تماشا و استریم محتواهای ویدیویی با رزولوشن 4k از دیسک‌های بلوری یا اپلیکیشن‌هایی مانند نتفلیکس و هولو، یکی از مهم ترین تغییرات اعمال شده در xbox one S میباشد. لازم به ذکر است که در صورت داشتن تلویزیون 4k، ایکس‌باکس وان اس بهترین انتخاب  است.

قدرت ایکس‌باکس وان اس

ایکس‌باکس وان قادر است تا محتوای 4K با نرخ ۳۰ هرتز را پخش کند؛ زیرا این کنسول پورت HDMI نسخه ۱.۴ را داراست؛ اما  ایکس‌باکس وان S  توانایی دارد تا ویدیوهای 4k را روی نرخ ۶۰ هرتز پخش کند؛ زیرا این کنسول شامل  پورت HDMI نسخه ۲ میباشد. ایکس‌باکس وان S یکی از  پخش‌کننده های محتواهای 4k با قابلیت HDR است که ارزان محسوب میشود.

این کنسول بازی در نگاه اول زیباست، اما علاوه بر زیبایی، مزیت هایی دیگر دارد که طرفدارن آن را دو چندان میکند

چگونگی اجرای بازی ها

بنا برگفته ی مایکروسافت، اجرای بازی ها در هر دو کنسول از نظر گرافیکی تفاوتی ندارند؛ اما شما قادرید تا از تکنولوژی نمایش تصویر HDR با هدف بهتر دیده شدن رنگ ها، استفاده کنید؛ البته لازم به ذکر است که باید از این بازی پشتیبانی کنند. در این جا یک سوال دیگر برای افراد ایجاد میشود که بازی ها را باید با چه تلویزیونی اجرا کرد؟ لازم به ذکر است که xbox one s قادر است تا محتواهای ویدیویی را با رزولوشن اصلی ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پخش کند. ایکس‌باکس وان S قادر به پخش بازی در این رزولوشن نیست ولی این امکان را دارد تا با کمک قابلیت اچ دی آر، اجرا کند. ایکس‌باکس وان اس دارای حافظه ۲ ترابایتی است و مدل‌های یک ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایتی را به زودی روانه بازار خواهد شد.

 

تغییرات کنترلر

یکی از تحولات کاربردی در کنترلر، ایجاد بلوتوث در کنترلر هاست، این تحول رخ داده در این کنسول باعث شده است تا بدون کمک گرفتن از هیچ رسیور USB، آن را به ویندوز 10 متصل کنید و از بازی های خود لذت ببرید. کنترلر ها به گونه ای طراحی شده است تا گیمر ها در صورت استفاده ی طولانی مدت از آن، احساس خستگی و اذیت شدن نکنند. مایکروسافت هنوز بر استفاده از باتری های قلمی برای کنترلر های کنسول ها اصرار می ورزد. کنترلر این کنسول دارای جک هدفون است. کنترلر های نسخه های قدیمی با نسخه های جدید سازگار هستند؛ از این رو از کنترلر های قدیمی برای کنسول های جدید میتوانید بهره ببرید.

لازم به ذکر است که اگر مشتاق آگاهی از قیمت xbox one s و کسب اطلاعاتی از  مشخصات فنی و مقایسه‌ی کنسول‌های بازی هستید؛ کافی است تا از محصولات تک سیرو استفاده کنید.

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

سیستم مورد نیاز watch dogs legion عوض شد😭😭😭😭حداقل 1650 با 1080P و Low با 30 FPS😖دو گزینه وجود داره. 1_به ایکس باکس سری اس سلام کنیم. 2_ ارتقا. من گزینه اول انتخاب می‌کنم که از بهینه نبودن و مسخره بازی‌های pc فرار کنم. 🤚

AŁɪ

وقتی سیستمت جوابگو نیست ، حرف از بهینه نبودن نزن چون ثابت ترین و بالاترین فریم همراه رزولوشن بالا فقط توی پیسی امکان پذیره.

SHREK

بتمن یادت رفت؟ اون موقع با بهترین سیستم به بدترین شکل اجرا می‌شد ولی روی کنسول عالی بود. همین رد دد2 که اوایل اصلا بهینه نبود. سیستم که واقعا بدرد الان حداقل 70 هزینش میشه. من از 3090 و i9 و 64 گیگ رم حرف نزدم… یه سیستم حداقل گرفتم که کوچکترین چیز حتی دنوو می تونه باعث افت FPS بشه. همین واچ داگز 2 ببین نسخه Ps4 با 900P چه کیفیتی داره pc با P1080 چه کیفیتی داره.

Taha

۷۲۰ چند فریم میده؟

Taha

خب الان اون این بازیه؟
و اینکه منظورت از ۱۶۵۰ کارت گرافیک هست؟

SHREK

720 احتمالا 60 FPS میشه پلی داد.

Taha

خوبه .
چرا ۷۲۰ پلی نمیدی ؟ ۷۲۰ نمیگم خوبه ولی بد هم نیست

SHREK

با این وضع دیگه باید به فکر کنسول باشیم فردا GTA VI میاد یا… حداقل 1070 میخواد. من خودم میخواستم یه سیستم 2060 ببندم ولی دیدم با این وضع ارزش نداره یه کنسول بگیری سنگین تره.

AŁɪ

Gta 6 به این زودیا نمیاد

AŁɪ

۱۰۸۰ با تنظیمات گرافیکی high با ۱۰۶۰ سه گیگ هم امکان پذیره اشتباه دیدی

SHREK

1080p / Low Settings

CPU: Intel Core i5-4460 / AMD Ryzen 5 1400
GPU: NVIDIA GeForce GTX 970, GTX 1650 or AMD Radeon R9 290X
VRAM: 4 GB
RAM: 8 GB Dual-Channel
Storage Space: 45 GB
Operating System: Windows 10 x64

AŁɪ

از طرف خود سازنده بازی اعلام شده خیالت راحت با ۱۶۵۰ فول اچ دی ۶۰٫۷۰ فریم راحت میده .
حداقلش Gtx960 هست

SHREK

High واچ داگز medium در نظر بگیر چون همه تنظیمات بازی میره روی medium.

AŁɪ

ایناهاش توسط خود سازنده بازی اعلام شده که چرت گفته اینقدر ساده نباش .
comment image
Gtx 1660s از rx590 هشت گیگ و rx580 هشت گیگ و از ۱۶۶۰ شیش گیگ معمولی و ۱۶۵۰ سوپر و ۱۰۵۰ تیتان و rx570 قوی تره .
اون وقت در کنار rx480 آورده اسمشو کاملا میشه فهمید سازنده بازی شیره ایه.
اگه حرفه ای باشی با دیدن یه تریلر بازی میفهمی چندان نیاز به کارت گرافیک بیشتر از ۴ گیگ نداری برای 1080p

AŁɪ

Rx 5500xt رو یادم رفت از اونم قوی تره

Mahdi

طراحی ایکس باکس رو بیشتر می پسندم

Milad7

واسم هیچ حسی شبیه تو نیست…. (ps5) 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)