حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دمای پلی استیشن ۵ بیشتر از ایکس باکس سری ایکس است

نوشته

3 سال قبل | 15 دیدگاه | ایکس باکس، پلی‌استیشن، مقایسه

با توجه به گزارش تأیید نشده PS5 با حداکثر دمای ثبت شده دمای 65 درجه سانتیگراد (یا 149 درجه فارنهایت) داغتر از Xbox Series X است. در حقیقت وقتی بازی می کنید و کنسول نسل نهمی شما تحت فشار است، گفته می شود که دمای پلی استیشن ۵ بیشتر از ایکس باکس سری ایکس است.

دمای پلی استیشن ۵

یک مفسر مشهور کنسول نسل بعدی آنچه را که به نظر می رسد برآورد شده و حداکثر درجه حرارت برای پلی استیشن ۵ ، ایکس باکس سری X و ایکس باکس سری اس باشد، منتشر کرده است. تعجب آور نیست که نسبت به صحت این گزارش کمی با تردید نگاه کنیم، به ویژه که نتیجه آن با برخی از گزارش های اولیه مبنی بر اینکه این Xbox Series X کنسول داغ تری از نظر دمایی است، متفاوت است. بله، طبق این منبع توییتری این PS5 است که به بالاترین نقطه دماسنج می رسد.

به شکل قابل انتظار Xbox Series S با اجزای کم قدرتش جالبترین از بین این سه مورد است.

ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری اس با اندازه تراشه متوسط در حدود 197.05 میلی مترمربع و فن خنک کننده با ابعاد 120 در 14 میلی متر، دمای “متوسط” حدود 47 درجه سانتیگراد (116 درجه فارنهایت) و دما “اوج” حدود 58 درجه سانتیگراد (136 درجه فارنهایت) را داراست. دمای اخیر مطمئناً ناخوشایند است، اما هنوز هم کمتر از رقم ارائه شده برای Xbox Series X است، که انتظار می رود با توجه به قطعات با قدرت بالاتر در داخل آن، داغ تر باشد.

همان منبع ادامه می دهد که ایکس باکس سری ایکس با ابعاد 360.45 میلی متر مربع و دارای فن خنک کننده با ابعاد 130 در 25 میلی متر، دمای “متوسط52 درجه سانتیگراد (125 درجه فارنهایت) و در 62 درجه سانتیگراد (143 درجه) به اوج خود می رسد. خب این اوج دما مطمئناً بسیار گرم است، اما تراشه های مدرن برای تحمل توسعه حرارتی بالا که فراتر از این رقم است، طراحی شده اند. شاید قرار دادن یک تنگ ماهی قرمز یا لیوان قهوه سرد روی کنسول عاقلانه نباشد، اما اگر آن را در یک فضای باز قرار دهید، هیچ نگرانی واقعی وجود نخواهد داشت.

برخلاف نظرات مختلف اولیه در مورد Xbox Series X، حداقل در این حالت به نظر می رسد که PS5 داغترین آنهاست.

در پلی استیشن ۵ با فضای تراشه کوچکتر در 308 ابعاد و فن خنک کننده دو طرفه با ابعاد 120 در 45 میلی متر، دمای متوسط شده ۵۵ درجه سانتیگراد (131 درجه فارنهایت) شروع می شود که ظاهرا می تواند به اوج گرم شدن 65 درجه سانتیگراد (۱۴۹ درجه فارنهایت) برسد. بدون وجود یک راه حل مناسب برای خنک کننده، این مسئله نگرانی بزرگی را برای دارندگان کنسول نسل بعدی ایجاد کرده است.

اما مشکل اخیر PS5 نشان داده است که چگونه سونی توجه زیادی به برخورد با مشکلات احتمالی حرارتی داشته است. برای شروع یک خنک کننده بزرگ در داخل کنسول وجود دارد و حتی یک مکانیسم خنک کننده فلز مایع برای مقابله با گرمای تولید شده توسط آن تراشه کوچک اما با زمان بالا وجود دارد.

احتمال این وجود دارد که هر دو PS5 و Xbox Series X تقریباً به اندازه یکدیگر گرم خواهند بود، اما تا زمانی که کنسول ها در یک منطقه با تهویه مناسب باشند، خاطرات حلقه قرمز مرگ Xbox 360 و چراغ زرد PS3 به دلیل گرم شدن بیش از حد را از بین ببرد.

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HM-Royal

این دما که نرماله؛ 3080 تو لود به 76 میرسه حالا این کنسولها که GPU و CPU با هم‌ـه، دمای کلی آن بیشتر هم میشه که طبیعی‌ـه. فقط کنسول نباید تو جای بسته باشه که جلوی جریان هوا گرفته بشه…

AŁɪ

خدا شفات بده که قدرت خنک کنندگی کارت های گرافیک رو با کنسول زپرتی مقایسه میکنی.
تازه فن های جانبی خود کیس و واتر کولینگ های سی پی یو و کیس و در آخر خنک کننده کاستوم که با وجود همه اینا دما یک هو فروکش می‌کنه .
اصلا مقایسه کنسول توی این مورد با پیسی به ترتیب مثل مقایسه تانک با پراید هست .

AŁɪ

تانک و پراید جابه جا شد 😆

SHREK

😑😐🤚

SHREK

برای PC کلی کار میشه کرد که 10 برابر کنسول خنک بشه. مقایسه PC با کنسول اصلا درست نیست.

Farcry

چی شد ؟ PS5 با اون سیستم خنک کننده فوق ماورایی چرا انقدر گرم میشه؟! یکی از دلایلی که باعث شده من یه حس تنفر بهم دست بده سونی پلی فن های متعصب هستن. یعنی نظرات اینا رو توی سایت های گیمینگ بخونید حالتون بهم میخوره.حتی از بعضی اپل فن های قدیمی متعصب هم بدتر هستن (درواقع تعصب خیلی زیاد بعضی از فن های اپل از استیو جابز گرفته شده.استیو جابز با اینکه سراسر نبوغ و کاریز ما بودن ولی خیلی متعصب و مغرور بودن و بعضی جا ها هم اشتباه میکرد)

Mahdi

بیا نظر ندیم چون منفی میگیریم😂

Farcry

😅

SHREK

من چی بگم که بخاطر گفتن قیمت دلاری Ps4 حدود 60 دیس خوردم… 😐😑

Mahdi

هیچی نگو تا منفی نگیری

SHREK

این نسل Xbox بهترینه. فقط برام جالبه توی استریم با Ps5 بعد از 80 دقیقه بازی چرا کنسول داغ نکرد؟! یعنی واقعا با Ps5 بازی نکردن یا ضبط شده بوده؟ به نظرم سونی این سری خراب کرده…

Mohammadr

دقیقا…
اکسپریا وان مارک 2(از نظر طراحی میخوام بگم) با اون همه حاشیه میگن وای چقد خوبه، حرفم بزنی حمله میکنن،یا میگن چقد خوب که صفحه ش بدون خمیدگیه….
اما همینا سر حاشیه چند میلیمتری سامسونگ و اپل و…. با هم بحث میکنن و برند رو میکوبونن…
تو پست اوپو find x3 pro میان و از صفه فوق! خمیده😐تعریف و تمجید میکنن…
بازم میگم، از نظر طراحی صحبت کردم، نه پشتیبانی و اصالت!! برند

MohammadFarhaadi

با آشناییه بیشتر بازی سازها با کنسول در آینده گرافیک بازیا بالاتر میره بازیها بزرگتر میشن و میتونن بازی رو بهینه تر کنن.این دما برای اوب نسله.البته بعدا ممکنه بازیهای شقالقمری ساخته بشه که از همه توان کنسول یا حتی بالاتر هم استفاده کنه و باز دما بالا بره.ولی برام جالبه که کنسول سری ایکس قدرتمندتره و قاعذتا باید دمای بیشتری تولید کنه ولی پی اس با اون بزرگی و سیستم کولینگ عظیم و قدرت کمتر چرا گرمتره؟!

Taha

امسال ایکس باکس بهتر بوده است

Milad7

الان اینم شد معیار 😐 خب یه کم بیشتر باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)