حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش فروش کامپیوترهای شخصی در اثر همه گیری کرونا

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | کامپیوتر شخصی

کمپانی تحلیلگر فناوری Canalys گزارش داد، تولیدکنندگان رایانه در سه ماهه سوم سال 2020 حدود 79 میلیون رایانه شخصی فروخته اند که 13 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است. افزایش فروش کامپیوترهای شخصی در اثر همه گیری کرونا بوده است.

افزایش فروش کامپیوترهای شخصی

موسسه Canalys با نگاهی به فروش دسکتاپ، لپ تاپ و Work Station ها در سراسر جهان، دریافت که ایسر در سه ماهه گذشته 5.6 میلیون واحد را برای 15 درصد افزایش نسبت به سه ماهه سال گذشته فروخته است. این بیشترین درصد افزایش از سال 2019 بود.

اما لنوو بیشترین تعداد دستگاه را در سه ماهه سوم با 19.3 میلیون فروش، با 11 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، و HP با 18.6 میلیون، با 12 درصد رشد نسبت به سال گذشته، بیشترین تعداد را در این سه ماهه به بازار ارایه کرده است. Dell در چارک سوم سال ۲۰۲۰ حدود 11.9 میلیون واحد را به فروش رسانده است که در واقع نسبت به سال قبل 0.5 درصد کاهش داشته است، در حالی که اپل 6.3 میلیون واحد را برای افزایش 13.2 درصدی به فروش رسانده است.

در اوایل سال جاری به سختی می توانستید لپ تاپ بخرید. افزایش ناگهانی تقاضای افرادی که در طی شیوع ویروس کرونا کار می کنند و از خانه یاد می گیرند. اما زنجیره تأمین قادر به ادامه کار نبود و فروش رایانه ای در سه ماهه اول سال 2020 حدود 12.3 درصد کاهش یافت. اما ایشان دات، تحلیلگر Canalys در بیانیه ای گفت که فروشندگان از ماه ها قبل شروع به بهبودی کرده اند.

دوت گفت:

“فروشندگان، زنجیره تأمین و کانال اکنون فرصت پیدا کرده اند تا راه خود را پیدا کنند و منابع خود را برای تأمین نوت بوک ها اختصاص دهند، که همچنان تقاضای گسترده ای را از طرف مشاغل و مصرف کنندگان دارند.”

وی افزود:

هزینه برای فناوری اطلاعات، از جمله سرمایه گذاری در رایانه های شخصی، “عامل اصلی بهبود اقتصادی در پس از همه گیری خواهد بود.”

شما در این شرایط به کامپیوتر شخصی نیاز داشتید؟ نمونه جدیدی خریداری کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

آره فروشش افزایش داشته و مردم ایران هم فروششون افزایش داشته و خریدشون کاهش

SHREK

هک شدم!
comment image

Demon

واقعا این یعنی هک شدی؟ 👀

SHREK

این یعنی الان اکانت جی میل من هک شده که مساوی با هک شدن تمامی اکانتهای استیم اپیک هواوی سامسونگ و… که بازم مساوی با عکسام و… که روی Cloud هواوی…

Milad7

داخل ایران که به خاطر کمبود واردات و افزایش نرخ ارز فروششون کم شده!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)