حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازار کامپیوترهای شخصی پس از 6 سال شاهد رشد است

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | لپ‌تاپ

تعریف کامپیوترهای شخصی این روزها کمی سخت شده است. منظور من این است که موبایل های ما نیز به نوعی کامپیوتر شخصی به حساب می آیند یا تبلت هایی که سیستم عامل ویندوز ندارند نیز برای خود نوعی کامپیوتر شخصی هستند.  اما برای اینکه واضح‌تر متوجه شوید منظور این مطلب مستقیماً به کامپیوتر های شخصی اطلاق می شود که سیستم عامل ویندوز یا کروم OS را داشته باشند. حال این دستگاه ها می توانند دستگاه هیبریدی باشند یا لپ تاپ های عادی یا تبلت های ویندوزی. برای اولین بار پس از 6 سال شاهد رشد در بازار کامپیوترهای شخصی هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره بازار کامپیوترهای شخصی بیشتر صحبت کنیم.

موسسه های پایش بازار IDC و Gartner  هر چند با اعداد و ارقام متفاوت اما معتقد هستند که بازار کامپیوترهای شخصی رشد داشته است. IDC  این رشد را ۲.۷ درصد و Gartner آن را ۱.۴ درصد می داند. موسسه IDC پیش از این با ثابت شدن فروش (توقف افت فروش) بازار کامپیوترهای شخصی، پیش بینی رشد را داشته است. این موضوع دلایل خاص خود را دارد و لزوما به این معنی نیست که کاربران به این نتیجه رسیدند که کامپیوترهای شخصی بهترین راه حل برای رفع تمام نیازهای آنهاست. به عقیده کارشناسان دوره نوسازی کامپیوترهای شخصی قدیمی یکی از دلایلی است که شاهد رشد فروش در بازار کامپیوترهای شخصی هستیم. این دوره نوسازی در موبایل تا کنون حداکثر 2 ساله بوده است و این دلیل شادابی بازار موبایل هم هست!

دوره نوسازی کامپیوترهای شخصی قدیمی یکی از دلایل است

یکی دیگر از این موارد فروش بهتر و دستگاه های هیبریدی و تبلت های ویندوزی است که آنها هم هم اکنون در نقش جایگزین دستگاه‌های قدیمی دیده می‌شود. لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود را چه زمانی خریده اید؟ شخصا فکر می‌کنم فرصت آن است که کامپیوتر شخصی خود را ارتقا بدهم اما با توجه به شرایط داخلی شاید این رشد لزوما شامل بازار ایران نشود!

 نظر شما درباره این رشد بازار کامپیوترهای شخصی چیست؟  دلیل از نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به نظرم موبایل های منعطف بازار رو دست میگیرن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)