حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آشنایی با ترفندها و ویژگی‌های هیجان انگیز اپلیکیشن اینستاگرام

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

امروزه اینستاگرام به شبکه اجتماعی مورد علاقه بسیاری از افراد تبدیل شده است و در نتیجه این محبوبیت، یک بستر آنلاین برای ایجاد فرصت‌های بازاریابی محسوب می‌شود. اینستاگرام دیگر فقط یک اپلیکیشن برای پر کردن اوقاوت فراغت نیست و با ویژگی‌های جدیدی که در هر آپدیت جدید به این اپلیکیشن اضافه می‌شود، می‌توان گفت که در حال تبدیل شدن به یک اپلیکیشن همه کاره است.

اما برای کسانی که قبلاً هرگز از این پلتفرم استفاده نکرده‌اند یا کسانی که استفاده آن‌ها از اینستاگرام فقط برای سرگرمی است، این اپلیکیشن دارای برخی از ترفندها، تنظیمات، ویژگی‌های هیجان انگیز، گزینه‌های جستجوی کمتر شناخته شده است که باید درباره آنها بدانید. به همین دلیل در این مطلب ما قصد داریم مروری بر این ویژگی‌ها داشته باشیم. با ما همراه باشید.

وقتی افراد موردعلاقه شما پست ارسال می‌کنند، نوتیفیکیشن دریافت کنید

اگر دیگر نمی‌خواهید یک پست اینستاگرامی اشخاص خاص و محبوب خود را از دست دهید، اینستاگرام گزینه جالبی برای آن در نظر گرفته است. شا می‌توانید تنظیمات اینستاگرام خود را روی حالتی قرار بدهید که هر بار که کاربر خاصی عکس جدیدی ارسال می‌کند، نوتیفیکیشن دریافت کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که نوتیفیکشن را برای هر کاربر به صورت جداگانه روشن کنید.

برای روشن کردن این نوتیفیکیشن‌ها، به پروفایل کاربر مربوطه بروید، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست کلیک کنید، از فهرست “notifications” را کلیک کنید و در آخر نوتیفیکیشن‌های مربوط به پست‌ها یا استوری‌ها را از منوی ظاهر شده تغییر دهید.

از چند حساب کاربری استفاده کنید

اگر یک کسب و کار دارید و یا دوست دارید برای شخصیت محبوب خود یک حساب کاربری مجزا داشته باشید، اینستاگرام این امکان را به شما داده است که ازطریق یک دستگاه این کار را انجام بدهید. از پروفایل خود، روی نماد چرخ دنده (که همان Settings است) انتخاب کنید. برای یافتن این نماد در دستگاه اندروید، ابتدا باید سه خط افقی را در سمت راست بالای پروفایل خود را لمس کنید.

به پایین بروید و “Add Account” را انتخاب کنید. سپس اکانت مورد نظر را به اینستاگرام خود اضافه کنید. برای جابجایی بین هر دو پروفایل، تصویر پروفایل خود را در نوار پیمایش نگه دارید تا همه حساب های متصل را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از طریق صفحه تنظیمات که قبلاً ذکر شد به حساب دیگری بروید. در صورت پاک کردن اینستاگرام ، این اپلیکیشن به صورت خودکار روی حساب کاربری باقیمانده شیفت می‌کند.

کاراکترهای خاص به بیوی اینستاگرام خود اضافه کنید

در آپدیت‌های جدید اینستاگرام نه تنها می‌توانید بیو خود را با یک قلم خاص شخصی سازی کنید، بلکه می‌توانید نویسه‌های غیرمعمولی را که از شما یا برند شما متمایز هستند به بیوی خود اضافه کنید. البته این کاراکترهای خاص را در صفحه کلید معمولی تلفن هوشمند خود پیدا نمی کنید.

با استفاده از این ویژگی اینستاگرام، یک برنامه  کیبرد تلفن همراه رایگان مانند Character Pad نصب کنید، که تقریباً هر کاراکتر و نمادی را که ممکن است لازم داشته باشید فهرست می‌کند اما با الفبای انگلیسی 26 حرفی را در آن پیدا نمی‌کنید.

برنامه را باز کنید و کاراکتری را که می‌خواهید به بیوی اینستاگرام خود اضافه کنید را پیدا کنید. در Character Pad، به سادگی روی تصویر نماد انتخابی خود دو بار ضربه بزنید تا بتوانید آن را کپی کنید. سپس این کاراکتر را به راحتی به بیوی اینستاگرام خود اضافه کنید. حالا همه چیز آماده است.

از حالت Type Mode برای افزایش استوری‌ها استفاده کنید

استوری‌های اینستاگرام از ویژگی‌های اینستاگرام است که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را سریع ارسال کنید و تا مدت 24 ساعت در صفحه اصلی شما قابل رویت هستند و پس از آن محو خواهند شد. همچنین این استوری‌ها جدا از پست‌های شما نمایش داده می‌شوند.

با این حال، اینستاگرام ویژگی‌های بسیاری زیادی را برای استفاده بهینه از استوری‌ها برای کاربران ارائه داده و این ویژگی‌ها هم مربوط به زیباسازی آن است و هم در مدیریت این استوری‌ها به شما کمک می‌کنند. با استفاده از گزینه “Type Mode”، این امکان را پیدا می‌کنید که متن‌ها و اشکالی را به استوری‌ها اضافه کنید. روش کار آن به شکل زیر است:

  1. با کشیدن انگشت به سمت راست از فید اینستاگرام خود، استوری‌ها را باز کنید. با این کار دوربین گوشی هوشمند شما راه اندازی می‌شود. سپس، یک عکس یا فیلم بگیرید و نماد “Aa” را در سمت راست بالای صفحه خود فشار دهید.

این نماد “Aa” حالت تایپ را باز می کند و شما پنج قلم برای اضافه کردن متن روی استوری در اختیار خواهی داشت: مدرن، نئون، ماشین تحریر، قوی و کلاسیک. پس از آن می‌توانید هر متنی را به هر شکلی که دوست دارید در استوری بنویسید. همچنین امکان استفاده از ایموجی‌های متنوع و شکل‌های مختلف نیز برای شما وجود دارد.

استوری‌های خود را در مدت بیش از یک روز به اشتراک بگذارید

استوری شما در اینستاگرام فقط برای مدت 24 ساعت باقی می‌مانند. اما گاهی اوقات، شما استوری دارید که شاید دوست داشته باشید برای بیشتر از یک روز آن را در حساب کاربری خود نگه دارید.

اینجاست که Stories Highlights به کمک شما می‌آید که یک ویژگی اینستاگرام که به شما امکان می‌دهد استوری‌ها را با در پروفایل خود ذخیره کنید. اگر تا به حال فکر کرده اید که آن دکمه جدید با نماد “+” در زیر تصویر پروفایل شما به چه دلیل وجود دارد، علت آن همین است. برای ایجاد یک استوری هایلایت، بر روی این گزینه جدید ضربه بزنید و هر تعداد استوری که قبلا به اشتراک گذاشته‌اید را دوباره انتخاب کنید تا در پروفایل شما نمایش داده شود.

سپس، به آن یک عکس و یک اسم بدهید تا به عنوان استوری اینستاگرام در صفحه پروفایل شما نمایش داده شود. با ضربه زدن و نگه داشتن این استوری، می‌توانید آن را مشاهده کنید و یا در آینده آن را حذف کنید.

مطالب کاربران دیگر را به استوری اینستاگرام خود ارسال کنید

اگرچه استوری‌های اینستاگرام یک روش عالی برای نمایش محتوای شما در صفحات اصلی دنبال کنندگان شما است، اما ممکن است دوست داشته باشید تا استوری یکی از دنبال کنندگان خود را به اشتراک بگذارید.

پستی را که می‌خواهید در استوری خود به اشتراک بگذارید را پیدا کنید و نماد هواپیمای کاغذی زیر تصویر را لمس کنید.

ترفند آخر – بازیابی رمز اینستاگرام

اینستاگرام به شما این امکان را داده است که هر وقت رمز خود را فراموش کردید، از طریق استفاده از ایمیل یا شماره خود، آن را به سادگی بازیابی کنید. گاهی اوقات که این اپلیکشن را نصب می‌کنید حتی نیازی به بازیابی رمز اینستاگرام نیز وجود ندارد و در صورتی که قبلا با یکی از ورژن‌های اینستاگرام روی دستگاه خود لاگین کرده باشید، مستقیما شما را به اکانت موردنظرتان هدایت می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

دیروز کل تنظیمات اینستا رو زیر و رو کردم تغییر آیکون رو پیدا نکردم تا اینکه از‌ یوتیوب دیدم ولی فقط یه میانبر به هوم اضافه میکنه🙁🙁🙁

Milad7

خخخ خسته نباشی مهدی عاشق میانبرش نشدی؟ 😀

OnePlus_Fan

چقدر متنفرم ازین اپ

Milad7

ممنون مفید بود 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)