حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فضای خالی قابل استفاده پلی استیشن ۵ حدود ۶۶۴ گیگابایت است

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی

با شروع کنسول های نسل بعدی PS5 سونی و Xbox Series X مایکروسافت که از ۲۰ و ۲۹ آبان در سطح جهانی آغاز به کار می کنند، خریداران بالقوه مشتاق هرگونه اطلاعات جزئی هستند که هنوز رسمی نیست. امروز گفته می شود که فضای خالی قابل استفاده پلی استیشن ۵ حدود ۶۶۴ گیگابایت است.

امروز، یک عکس لو رفته در صفحه ResetEra می تواند فضای ذخیره سازی واقعی PS5 را ۶۶۴ گیگابایت نشان دهد. در حال حاضر PlayStation 5 با قیمت 400 دلار (مدل دیجیتال) یا 500 دلار تأیید شده است ، تاریخ انتشار برای ایالات متحده و اروپا متفاوت است.

فضای خالی PS5

فضای خالی PS5

این منطقی خواهد بود، زیرا سونی رسما به اشتراک گذاشت که اندازه SSD پلی استیشن ۵ برابر 825 گیگابایت خواهد بود. به دلیل نحوه کار رایانه ها، به عبارتی باینری، ۱ گیگابایت در واقع معادل 1.073،741،824 بایت به جای 1،000،000،000 بایت است. این به تنهایی رقم 825 گیگابایتی را به 768 گیگابایت تبدیل می کند. اگر 104 گیگابایت برای سیستم عامل PlayStation 5 اختصاص داده شود، در واقع 664 گیگابایت فضای ذخیره سازی قابل استفاده داریم.

برای مقایسه، Xbox Series X پیکربندی کاملاً مشابهی دارد، اگرچه نقطه شروع آن با فضای ذخیره سازی تبلیغاتی 1 ترابایتی بسیار بیشتر است. همانطور که مقالات و فیلم های اخیر فهمیدند، این کنسول فضای ذخیره سازی را 930 گیگابایت می خواند که 128 گیگابایت آن برای سیستم عامل Series X اختصاص داده شده است. بنابراین، کل فضای ذخیره سازی قابل استفاده واقعی در ایکس باکس سری ایکس برابر 802 گیگابایت است – یا 138 گیگابایت بیشتر از آنچه در PS5 موجود است.

دلیل اصلی این اختلاف احتمالاً این است که سونی پلی استیشن 5 را به SSD سفارشی سریعتر و گرانتری مجهز کرده است که با رابط 12 کاناله ارائه می شود و 5.5 گیگابایت بر ثانیه توان ورودی / خروجی خام را با داده های فشرده نشده به دست می آورد (هر چند این به لطف استفاده ترکیبی از Oodle Kraken و Oodle Texture می تواند با داده های فشرده شده به 17.38 گیگابایت در ثانیه برسد.)

مایکروسافت با Xbox Series X یک SSD NVMe کندتر را انتخاب کرد، که با داده های فشرده نشده 2.4 گیگابایت بر ثانیه توان ورودی / خروجی خام را به دست می آورد (در اینجا نیز به لطف تکنیک های مختلف فشرده سازی ، پهنای باند می تواند بسیار بالاتر باشد). این به نوبه خود به آنها اجازه می دهد SSD بزرگتری تهیه کنند.

در حال حاضر، چندین گیمر نسبت به فضای ذخیره سازی نسبتاً کمی که این کنسول ها دارند ابراز نگرانی کرده اند (سری Xbox S دارای مشکلات بزرگتری نیز هستند، از 512 گیگابایت SSD تبلیغ شده) ، به ویژه با توجه به افزایش حجم روزافزون بازی ها، با این وجود سونی و مایکروسافت قبلاً تأیید کرده است که امکان نصب جداگانه حالت های تک نفره و چند نفره در بازی های خاص وجود دارد که باید کمی کمک کند. مطمئناً PS5 و Xbox Series X قابل توسعه خواهند بود، اگرچه دوباره سونی و مایکروسافت دو مسیر متفاوت را حتی در اینجا انتخاب کرده اند.

قیمت حافظه SSD یک ترابایتی ایکس باکس سری X و سری S مشخص شد

پلی استیشن ۵ با SSD های معمولی NVMe M.2 سازگار خواهد بود ، هرچند که باید حداقل به سرعتی که در PS5 وجود دارد سریع باشند. از طرف دیگر ، مایکروسافت کارت توسعه انحصاری 1 ترابایتی SSD ساخته شده توسط Seagate و 220 دلار را طراحی كرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این میزان حافظه داخلی برای شما کفایت می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

خیلی کمه مخصوصا نسخه دیجیتال که کلا 6 تا گیم میشه روش نصب کرد!

AŁɪ

just pc 💪🔥

pooria

کاملا قابل پیش بینی بود 😐 بخاطر سیستم عامل و نرم افزار خود کنسول

Mahdi

ایکس باکس بیشتره

Milad7

زودتر بیا ببینیم قیمتت داخل ایران چند میشه 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)