حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت پایش ضربات قلب اپل واچ منجر به مراجعه غیر ضروری کاربران به پزشک شد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، گجت‌های پوشیدنی

بر اساس مطالعه جدیدی که این هفته منتشر شد، ویژگی نظارت بر قلب در Apple Watch ممکن است منجر به مراجعه غیرضروری به مراقبت های بهداشتی شود. فقط حدود 10 درصد از افرادی که پس از مشاهده قرائت غیرعادی نبض در ساعت خود به پزشک در کلینیک مایو مراجعه کردند، در نهایت بیماری قلبی تشخیص داده شدند.

قابلیت پایش ضربات قلب اپل واچ

هدر هیتون ، استادیار طب اورژانس در کالج پزشکی کلینیک مایو، در یک ایمیل به The Verge گفت:

این یافته نشان می دهد که دستگاه های نظارت بر سلامت در خانه می توانند منجر به استفاده بیش از حد از سیستم مراقبت های بهداشتی شوند. این ممکن است برای بیماران و به طور کلی سیستم گران باشد و ممکن است بدون نیاز به وقت پزشک و بیمار طول بکشد.

هیتون و تیم تحقیق سوابق بهداشتی بیمار را در هر سایت کلینیک مایو ، از جمله مطب ها در آریزونا ، فلوریدا، ویسکانسین و آیووا ، اسکن کردند تا اصطلاح “اپل واچ” را برای مدت شش ماه از دسامبر 2018 تا آوریل 2019 ذکر کنند. این گزارش ها درست پس از معرفی اپل برای شناسایی ریتم های غیر طبیعی قلب و پس از انتشار مطالعه ای مبنی بر اینکه ساعت ها می توانند فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهند، ارائه شد.

آنها پرونده 264 بیمار را پیدا کردند که می گفتند ساعت های اپل ریتم قلب نگران کننده ای دارند. از آن گروه 41 نفر صریحاً دریافت هشدار از ساعت خود را ذکر کرده اند (ممکن است دیگران هشدار داشته باشند، اما به طور خاص در پرونده بهداشتی آنها ذکر نشده است). نیمی از بیماران قبلاً تشخیص قلبی داشتند، از جمله 58 نفر که قبلاً با فیبریلاسیون دهلیزی تشخیص داده شده بودند. حدود دو سوم علائمی از جمله سبکی سر یا درد قفسه سینه داشتند.

فقط 30 بیمار در این مطالعه پس از ویزیت پزشکان تشخیص قلبی پیدا کردند. بنابراین ، در نتیجه گیری ، بیشتر داده های مربوط به مانیتور قلب احتمالاً نادرست بوده اند. نکات مثبت کاذب ، حتی اگر بیمار در نهایت سالم باشد ، باز هم می تواند مشکلاتی ایجاد کند: آنها می توانند بیماران را به مراقبت های بهداشتی غیر ضروری سوق دهند و باعث استرس و اضطراب شوند. حتی افرادی که علائمی ندارند ، مانند برخی از افراد در این مطالعه ، هنوز هم ممکن است نیاز داشته باشند که در مورد پرچم غیرطبیعی در دستگاهی مانند Apple Watch با پزشک صحبت کنند.

کرک ویات ، استادیار متخصص اطفال در کلینیک مایو و نویسنده این مطالعه ، در نامه الکترونیکی به The Verge گفت:

«برای کاربر سخت است که از هشدار مبنی بر اینکه ممکن است بیماری پزشکی جدی داشته باشند چشم پوشی کند.»

برخی از این روندها جدید نیستند. هیتون گفت ، برای سالها ، پزشکان پس از تحقیق در مورد شرایط پزشکی آنلاین ، بیماران را به مطب های خود تماشا می کردند. گرچه ساعت های هوشمند منفعلانه افرادی را که لزوما به دنبال تشخیص نیستند، کنترل می کنند. و اپل تنها شرکتی نیست که محصولات خود را به عنوان تشخیص ریتم قلب غیرعادی انتخاب می کند: Galaxy Watch 3 سامسونگ و همچنین ساعت هوشمند Fitbit’s Sense دارای ویژگی EKG هستند. در حالی که درصد افرادی که قلب غیرطبیعی در یکی از این دستگاه ها می خوانند ممکن است کم باشد (مطالعه اپل واچ نشان داد که کمتر از 1 درصد کاربران هشدار دارند) ، میلیون ها نفر از این محصولات استفاده می کنند – بنابراین هنوز هم می توان هزاران نفر دیگر بر اساس آنها به دکتر می روند.

ویات گفت ، این نوع محصولات “بین دستگاه های پزشکی که با دقت بررسی شده اند و ابزارهای سلامتی را از بین می برند.” مردم ممکن است درک نکنند که در واقع چقدر خوب کار می کنند و در واقع برای چه مواردی باید استفاده شوند. به عنوان مثال، افرادی که قبلاً تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی دارند، قرار نیست از ویژگی Apple Watch استفاده کنند – اما بیش از 20 درصد از افراد در مطالعه کلینیک مایو قبلاً این تشخیص را داشته اند. همچنین قرار نیست توسط افراد زیر 22 سال از این ویژگی استفاده شود ، اما نزدیک به دوازده نفر با سابقه در مطالعه کمتر از این حد بودند.

ساعت های هوشمند ممکن است روش های مفیدی برای افراد برای نظارت بر سلامت خود به تنهایی در خانه باشد ، اما هنوز مشخص نیست که کاربرد آنها چیست.

اپل واچ SE

اپل واچ SE

به عنوان مثال ، بیشتر تحقیقات انجام شده روی اپل واچ بر این موضوع است که چقدر می تواند فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد ، اما اینکه چقدر در واقع می تواند به عنوان ابزاری برای غربالگری در سیستم مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد ، بررسی نمی شود. بدون داشتن این اطلاعات ، پزشكانی مانند هیتون نگرانند كه این دستگاه ها باعث سردرگمی و استرس غیر ضروری برای بیماران شوند. وی گفت:

“درک زمینه و تفاوتهای ظریف بیماری مهم است و در این مرحله نمی توان کاملاً توسط یک دستگاه پزشکی پوشیدنی درک کرد.”

نظر شما چیست؟ چقدر برای پایش سلامتی توسط ساعت هوشمند اهمیت می دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
OnePlus_Fan

چه جالب

TheFreeCritic

تو ایران تحریمه کار نمیکنه
قبلا با وی پی ان جواب میداد الان نمیده

Mahdi

تو ایران هیچی کار نمیکنه فقط ساعتش کار میکنه 😂

Milad7

بالاخره خوبه هشدار میده 😇

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)