حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه آنچه درباره سفر با هواپیما به جزیره کیش باید بدانید

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

جزیره کیش به عنوان بخشی از استان هرمزگان در میان آب های زیبای خلیج فارس جای گرفته است. کیش در کنار دیگر جزایر ایرانی خلیج فارس، جنوبی ترین نقطه ایران را تشکیل می‌دهند. همین فاصله جغرافیایی موجب می‌شود که دسترسی به کیش کمی دشوار بشود. زیرا شما برای رسیدن به جزیره کیش مخصوصا اگر مبدا حرکتتان نیمه شمالی کشور باشد، باید مسافت زیادی را به صورت زمینی یا ریلی طی کنید و به حاشیه خلیج فارس برسید و سپس به کمک کشتی و قایق های گردشگری، خود را به کیش برسانید. اما گزینه سریعتر و آسانتر، سفر به کمک بلیط هواپیما کیش به این جزیره است. این روشی آسان و سریع است و خستگی سفری طولانی را با خود ندارد. البته سفر با هواپیما به طور نسبی از دیگر روش‌های سفر گرانتر است. در این نوشته بیشتر با جزئیات سفر هوایی به کیش آشنا می‌شویم و درباره نکات کاربردی درباره یک سفر خوب و ارزان به این جزیره زیبای گردشگری صحبت می‌کنیم.

ایرلاین هایی که به کیش پرواز دارند

بد نیست ابتدا با ایرلاین ها یا شرکت های هواپیمایی که به جزیره کیش پرواز دارند آشنا شویم. جزیره کیش به دلیل آنکه در دهه‌های اخیر با هدف تبدیل شدن به یک قطب گردشگری، مقصد سرمایه گذاری‌های متعدد و متنوعی قرار گرفت، هم با استقبال گردشگران رو به رو شد و هم شرکت های هواپیمایی. از همین رو شرکت های هواپیمایی ایرانی متعددی پروازهایی به مقصد جزیره کیش را برنامه‌ریزی کردند. علاوه این یک ایرلاین در خود این جزیره پدید آمد که با نام «کیش ایر» شناخته می‌شود. به جز کیش ایر، هواپیمایی های دیگری همچون تابان، زاگرس، ایران ایرتور، ماهان، معراج، سپهران، ایران ایر (هما) و وارش هم از فرودگاه‌های شهرهای بزرگ کشور به کیش و بالعکس دارای پرواز هستند. همین موضوع تنوع ساعتی و کیفی پروازها را برای مسافران و گردشگران زیاد کرده است.

 

هزینه سفر هوایی به کیش

بخش اصلی و عمده هزینه سفر هوایی به کیش، متوجه خرید بلیط هواپیما است. بلیط هواپیما در ساعت های مختلف روز، روزهای هفته و فصول مختلف قیمت متفاوتی دارد و تابع تقاضای بازار است. به عبارتی هر چه یک پرواز خاص متقاضی بیشتری داشته باشد، قیمت بلیط هواپیما آن پرواز هم افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل در فصول خنک‌تر سال که دمای هوا در کیش معتدل‌تر می‌شود، تعطیلات چند روزه و تعطیلات آخر هفته، با رشد چشمگیر قیمت ها رو به رو می‌شوید. این را البته باید جداگانه از رشد عمومی قیمت ها و تورم عمومی در نظر گرفت.

اکنون که این مقاله نوشته می‌شود و در اوایل مهر ۹۹، قیمت بلیط پرواز تهران کیش، از ۳۷۰ هزار تومان آغاز و تا ۷۵۰ هزار تومان ادامه می‌یابد. اگر حداقل قیمت ها را در نظر بگیریم، برای رفت و برگشت یک مسافر (البته اگر بلیط رفت و برگشت با هم خریداری شود و نه به صورت جداگانه)، در حدود ۷۰۰ هزار تومان هزینه مستقیم تهیه بلیط پرواز رفت و برگشت کیش خواهد بود. در کنار این هزینه رفت و برگشت به فرودگاه (ترنسفر فرودگاهی) را هم باید به این هزینه‌ها اضافه کنیم.

 

چطور بلیط هواپیما ارزان کیش را پیدا کنیم؟

با وجودی که ممکن است قیمت بلیط هواپیما کیش کمی زیاد به نظر برسد، اما با روش‌هایی می‌توان دست کم ارزانترین بلیط کیش را پیدا کرد. اما چگونه؟ اگر شما قرار است به تنهایی سفر کنید و برای سفر انعطاف‌پذیری زمانی کافی دارید، یعنی می‌توانید با برداشتن یک چمدان و به سرعت راهی فرودگاه شوید، می‌توانید از بلیط چارتری یا لحظه آخری کیش استفاده کنید. یعنی همیشه گوش به زنگ باشید تا بلیط لحظه آخری کیش را خریده و راهی فرودگاه شوید.

یک روش دیگر و مطمئن تر هم هست که برای همه موقعیت ها و همه گردشگران و مسافران مناسب است. آن هم استفاده از یک موتور جستجو بلیط هواپیما https://safarmarket.com/flights است که بتواند قیمت همه عرضه کننده ها و تامین کنندگان بلیط هواپیما را یکجا گردآوری و به شما نمایش دهد. با این روش می‌توانید مطمئن باشید دست کم مجبور نشده اید بلیط گران بخرید. سفرمارکت بلیط هواپیما که مارکت پلیس(marketplace) تخصصی بلیط هواپیما، تور و دیگر خدمات سفر است این کار را برای شما انجام داده است. شما با یک جستجوی ساده در سفرمارکت می‌توانید قیمت همه سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما را یکجا دیده، با هم مقایسه کرده و بهترین و ارزانترین بلیط هواپیما کیش را خریداری کنید.

 

مدت زمان و طول سفر هوایی به کیش

زمان سفر هوایی به جزیره کیش از مبدا شهرهای گوناگون ایران و بر اساس فاصله جغرافیایی آنها متفاوت است. برای نمونه مسیر تهران کیش که یکی از پر ترددترین مسیرهای هوایی به این جزیره به شمار می‌رود، چیزی در حدود ۲ ساعت سفر هوایی را شامل می‌شود. البته اگر قصد زمان بندی و برنامه ریزی دقیق دارید، باید فرایند کنترل اولیه (check in)، تحویل و دریافت چمدان و همچنین تاخیرهای احتمالی را هم در نظر داشته باشید.

طول زمان سفر از دیگر شهرهایی که فاصله تقریبی آنها با کیش شبیه به تهران هم هست مانند تبریز و مشهد، نزدیک به ۲ ساعت است. اما فاصله سفر از شهری مانند شیراز به کیش، تقریبا به یک ساعت و پانزده دقیقه کاهش می‌یابد.

اطلاعات موردنیاز درباره فرودگاه بین المللی کیش

کسانی که به صورت هوایی به کیش سفر می‌کنند، حتما گذرشان به فرودگاه بین المللی کیش می‌خورد. فرودگاه بین المللی کیش به عنوان تنها فرودگاه جزیره کیش در وسط آن قرار گرفته و یکی از پرترافیک‌ترین فرودگاه های کشور به شمار می‌رود. فرودگاه کیش تقریبا به همه شهرهای بزرگ و اصلی کشور مانند تهران، شیراز، مشهد، تبریز، رشت، اهواز، بندرعباس و اصفهان دارای پرواز است. فرودگاه کیش سالانه چیزی بیش از ۲ میلیون مسافر را میزبانی می‌کند. این فرودگاه این حجم چشمگیر از رفت و آمد را مدیون موقعیت توریستی کیش و همچنین منطقه آزاد تجاری بودن آن است که موجب رونق فراوان این فرودگاه شده است.

 

چگونه از فرودگاه کیش به هتل خود برویم؟

طبیعتا پس از خرید بلیط چارتر از آدرس https://safatmarket.com/flights/charter و فرود در کیش، باید از فرودگاه خود را به هتل محل اقامتتان برسانید. جزیره کیش جزیره نسبتا کوچکی است و سیستم حمل و نقل عمومی آن بیشتر وابسته به خدمات تاکسی‌رانی است. تاکسی های جزیره کیش را می‌توان در سه نوع تاکسی های خطی (به رنگ زرد)، تاکسی دربست (به رنگ سفید) و تاکسی‌های اینترنتی دسته‌بندی کرد. مینی بوس‌های خطی هم از گزینه‌های خوب سفر در کیش به شمار می‌روند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

آقای عطایی می تن تی نعرفی شد
احیانا مقالش رونمیگذارید؟؟

Milad7

متشکر 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)