حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با ابزارک موبایل؛ ابزار از ما… مهارت از شما

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

یک تعمیرکار موفق  و حرفه‌ای، نحوه استفاده از ابزار تعمیر موبایل را به خوبی می‌داند. علاوه براین، او با دانش و تجربه‎ای که دارد، می‌داند از کدام یک از ابزارهای تعمیر موبایل برای رفع خطای تلفن همراه استفاده کند. تعمیر حرفه‌ای موبایل و استفاده صحیح از ابزار تعمیر موبایل، مبحثی بسیار پراهمیت است؛ چرا که با تعمیر اشتباه موبایل و استفاده از ابزارهای نامناسب، نه تنها بخش‌های آسیب دیده تعمیر نمی‌شود، بلکه به قطعات سالم و بخش‌های غیرمعیوب نیز آسیبی جدی وارد می‌شود!

 

زمانی که کیفیت ابزار تعمیر موبایل (از قبیل: هیتر هویه، سپراتور، منبع تغذیه و…) مطلوب نباشد، آسیب رسیدن به بخش‌های سالم موبایل نیز دور از انتظار نیست؛ بنابراین برای اینکه از کیفیت ابزار تعمیر موبایل اطمینان داشته باشید، برترین فروشگاه‌های تخصصی و البته معتبر این حوزه را انتخاب کنید. فروشگاه ابزارک موبایل یکی از برترین و بهترین شرکت‌های فعال در این زمینه است؛ می‌پرسید چرا؟! با ما همراه باشید.

چرا ابزارک موبایل را انتخاب کنیم؟

 

برای تعمیر موبایل به داشتن مجموعه‌ای از چندین و چند ابزار تعمیر موبایل نیاز دارید؛ چرا که هر کدام کارایی و قابلیت‌های متعدد خود را دارند. برای مثال، هیچ ابزار دیگری نمی‌تواند جایگزین سپراتور شود یا به جای هیتر هویه بتواند کارتان را راه بیندازد! بنابراین برای خرید ابزار تعمیرات موبایل باید به فروشگاهی مراجعه کنید که مجموعه‌ای از این ابزارها را داشته باشد. علاوه براین، کیفیت این محصولات تخصصی باید ایده‌آل باشند تا کارایی منحصربه‌فرد خود را داشته باشند. ابزارک موبایل یک فروشگاه اینترنتی است که این دو پارامتر را به بهترین شکل ممکن در خود دارد. یعنی شما می‌توانید انواع ابزار تعمیر موبایل را با کیفیت درجه یک و کاملاَ اورجینال، از ابزارک موبایل خریداری کنید. در ادامه به معرفی و نحوه کار با چندین ابزار تخصصی تعمیر موبایل می‌پردازیم.

نکات تخصصی و ضروری در استفاده از ابزار تعمیر موبایل

هر یک از ابزار تعمیر موبایل برای برطرف کردن عیب‌عای یک بخش از تلفن همراه کاربرد دارد. درحقیقت، ساختار تلفن همراه به دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شود و قطعاَ می‌دانید که برای تعمیر بخش نرم افزاری موبایل (بوت موبایل، نوتیفیکیشن‌ها و، بلاک کوکی‌ها و…) به هیچیک از ابزارهای تخصصی نیاز نخواهید داشت؛ اما رفع عیوب سخت افزاری بدون ابزارهای ضروری تعمیرات موبایل، اصلا ممکن نیست و ابزارهایی همچون: هیتر هویه، سپراتور، منبع تغذیه و… بایستی در هنگام برطرف کردن اشکالات موبایل معیوب، به کار گرفته شوند. بد نیست بدانید که ابزارهای متعدد دیگری هم برای تعمیر بخش سخت افزاری موبایل وجود دارند که لزوم استفاده از انواع این ابزارهای تعمیر موبایل، به نوع مشکل و اختلال موبایل بستگی دارد.

نحوه کار با سه ابزار تعمیر موبایل

شناختن ابزار تعمیر موبایل، یعنی علاوه بر شناخت ظاهری هریک از ابزار تعمیر موبایل، از نحوه‌ی کار با آن‌ها نیز آگاه باشید. برای مثال، نحوه کار با هیتر هویه و سپراتور خیلی متفاوت از یکدیگر است و اگر اشتباهاَ هریک از آنها را به جای همدیگر استفاده کنید، یک فاجعه‌ی باورنکردنی را برای گوشی همراه بوجود خواهید آورد!

البته که با ابزارک موبایل جای نگرانی نیست …

نکات کار با هیتر هویه

 

سوختن یک قطعه از برد را می‌توان با ابزار تعمیر موبایل تا حدود زیادی و گاهاَ به طور کامل جبران نمود؛ بله! هیتر هویه دقیقا همان ابزار تعمیرات موبایلی جذابی است که اثرات سوختگی در هر قطعه از برد را رفع می‌کند. درواقع نازل هوای گرم  و هویه، هر دو خروجی دستگاه هیتر هویه هستند و خروجی نازل هوای گرم  در دستگاه هیتر هویه، همانند یک سشوار برقی عمل می‌کند. بدنیست بدانید که نازل‌ها ابعاد و اندازه‌ی متفاوتی دارند و از نازل‌های کوچک‌تر برای مونتاژ قطعات کوچک استفاده می‌شود؛ در مقابل، نازل‌های بزرگ‌تر برای مونتاژ قطعات بزرگ‌تر مناسب هستند.

هویه یکی دیگر از خروجی‌های دستگاه هیتر هویه است که داری قابلیت تنظیم دما میباشد. هویه یکی از ابزار های بسیار پرکار برد در تعمیرات موبایل و تعویض قطعات الکترونیکی میباشد.

در حین استفاده از هویه باید به نحوه مونتاژ کردن توجه داشت. چون اکثر اشتباهات در هنگام کار با این ابزار تعمیر موبایل در این قسمت صورت می‌گیرد. مواردی که باید در حین مونتاژ قطعات با هویه بدانید، به صورت ذیل است:

  • پس از انجام مونتاژ قطعات با هویه باید به اتصالات قطعات توجه داشت. چون احتمال ضعیف بودن اتصال قطعات پس از مونتاژ وجود دارد. در این شرایط، شارژ مجدد بعضی از قطعات با قلع باید صورت بگیرد. با هیتر هویه نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • در هنگام مونتاژ آی سی در استفاده از قلع زیاده روی نکنید؛ چون در بعضی مواقع، مقدار قلع در آی سی زیاد است و پایه‌ها به هم نزدیک هستند. نزدیک بودن پایه‌ها بهم موجب می‌شود تا قطعات برد بسوزند.
  • پس از انجام مونتاژ اتومات این احتمال وجود دارد که پایه‌های آی سی و میکروکنترلرها به طور ناقص مونتاژ شده باشند. در مرحله‌ی کنترل کیفی باید به این موضوع توجه داشته باشید. در صورتی که مونتاژ اتومات به این صورت انجام شده باشد، اتصال پایه‌ها با هویه باید دوباره انجام شوند.برای مشاهده ی مشخصات و قیمت هیتر هویه در انواع برند ها میتوانید با خیال راحت به فروشگاه تخصصی ابزارک موبایل مراجعه فرمایید

آموزش کار با ابزار حرفه‌ای سپراتور

ابزارک موبایل

ابزارک موبایل

جدا کننده تاچ و ال سی دی، سپراتور نام دارد. سپراتور یکی از کاربردی‌ترین ابزار تعمیر موبایل برای تعمیرات سخت افزاری موبایل می‌باشد. اگر موبایل معیوبی به شما داده شده است که گلس یا تاچ ال سی دی آن شکسته شده، به هیچ وجه نباید به صورت دستی به جدا کردن قطعات خردشده بپردازید؛ چرا که تیز بودن نوک قطعات خردشده می‌تواند به سایر بخش‌های سخت افزاری سالم موبایل هم صدمه برساند.

به یاد داشته باشید که اگر به تعمیر موبایل‌های آیفون و گلکسی می‌پردازید، نخست باید دمای سپراتور را تنظیم کنید. دمای مناسب برای تعمیر این مدل‌ها بین 80 تا 100 درجه سانتیگراد است. در صورتی که دمای سپراتور بیشتر از 100 درجه سانتیگراد باشد، به LCD یا LED موبایل صدمه فیزیکی وارد می‌شود. برای استفاده از سپراتور تعمیرات موبایل  باید گوشی مورد نظر را بر روی صفحه ی گرم شونده ی سپراتور که داری پمپ مکش هوا میباشد قرار دهید تا با گرم شدن نمایشگر چسب ان نرم شده و ال سی دی مورد نظر را از قاب یا گلس ان جدا نمیایید. از سپراتور برای جدا سازی گلس و تاچ ال سی دی، تعویض باتری و درب پشت گوشی استفاده مینمایند.

ابزار تعمیر موبایل برای شوک دادن به باتری تلفن همراه ضروری است و با منبع تغذیه می‌توان دقیقا همین کار را انجام داد. درواقع تبدیل انرژی الکتریکی، هدف استفاده از منبع تغذیه می‌باشد. تصور کنید زمانی که موبایل تلفن همراه به صورت اتوماتیک خاموش یا روشن می‌شود، اختلالاتی در جریان برق آن صورت گرفته است؛ در این شرایط باید باتری موبایل را از آن جدا کنید و دوباره به منبع تغذیه متصل نمایید. اگر باتری موبایل به طور 100 درصدی به منبع تغذیه اتصال پیدا نکرده است، پایه‌ی باتری را با یک شی کم حجم محکم کنید و مدتی منتظر بمانید تا انرژی الکتریکی در موبایل معیوب جریان پیدا کند. سپس به راحتی می‌توانید سایر مشکلات نرم افزاری موبایل را برطرف کنید. راهی بهتر از این سراغ دارید؟! با مراجعه به فروشگاه ابزارک موبایل به راحتی میتوانید به بررسی و خرید منبع تغذیه ی مورد نیاز خود بپردازید

ابزارک موبایل؛ یک انتخاب ویژه برای تعمیرکاران موبایل

سایت تخصصی ابزارک موبایل، در کنار ارائه‌ی مشاوره‌های رایگان، فرصت خرید و بهره گیری از انواع ابزار تعمیر موبایل اورجینال و باکیفیت را در اختیار تمامی هم ‌میهنان عزیز در جای جای ایران بوجود آورده است. با ما بهترین باشید و به حرفه‌ای شدن فکر کنید…

تلفن تماس: 09176824099

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

عالی بود 🙂

Auroro

چخبر میلاد

Milad7

سلامتی حضرت آقا 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)