حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل ۲۲ ساله شد

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | گوگل

بله، ۲۲ سال پیش دو دانشجوی دکترا در دانشگاه “استنفورد” آمریکا تصمیم گرفتند یک موتور جستجو به نام “گوگل” بسازند که اکنون بعد از دو دهه منشاء تحولات عظیمی در دنیای مدرن شده و تبدیل به یکی از ارکان زندگی روزمره مردم سراسر جهان شده است. به این ترتیب گوگل ۲۲ ساله شد و جشن این تولد را شاهد هستیم.

وبسایت گوگل در سالروز تولد ۲۲ سالگی این شرکت نوشت:

همکاری بین بنیان‌گذاران گوگل، “لری پیج”(Larry Page) و “سرگی برین”(Sergey Brin) در یک روز آفتابی در دانشگاه “استنفورد” آغاز شد. این دو دانشجوی دانشگاه استنفورد تلاش کردند تا نحوه تعامل مردم با انبوه اطلاعات در شبکه جهانی وب را بهبود بخشند و در نهایت در سال ۱۹۹۸ گوگل متولد شد و تاریخ را دستخوش تغییر کرد.

نام مشهور جهانی “گوگل” از یک اصطلاح ریاضی برگرفته شده که در حدود سال ۱۹۲۰ به وجود آمده است. “ادوارد کسنر”(Edward Kasner) ریاضی‌دان آمریکایی هنگام قدم زدن در جنگل‌های نیوجرسی از برادرزاده جوان خود “میلتون سیروتا” خواست تا در انتخاب یک نام برای یک عدد گیج کننده که ۱ با ۱۰۰ صفر بود، به او کمک کند و “میلتون” گفت: “گوگول”(googol)!

این اصطلاح بیست سال بعد با گنجاندن آن در کتابی که “کسنر” در سال ۱۹۴۰ با عنوان “ریاضیات و تخیل” تألیف کرد، به چشم آمد و شایع شد.

در سال ۲۰۰۶، کلمه “گوگل”(Google) به طور رسمی به دیکشنری انگلیسی آکسفورد اضافه شد.

از خدمات ارزنده گوگل که دنیای فناوری را دچار تحول اساسی کرده است، می‌توان به ساخت و توسعه گوشی‌های هوشمند، محبوب‌ترین مرورگر جهان به نام “کروم”(Chrome) ، سرویس ترجمه “گوگل ترنسلیت”، بزرگترین بستر به اشتراک گذاری ویدیو در جهان موسوم به “یوتیوب”، سرویس رایانامه “جی‌میل”، “نقشه‌های گوگل” و بسیاری از فناوری‌های دیگر اشاره کرد.

شرکت گوگل در اصل در تاریخ چهارم سپتامبر راه‌اندازی شده و چهار روز مختلف برای تولد آن روایت شده است، ولی خود گوگل از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون رسما تاریخ ۲۷ سپتامبر(۵ مهر) را به عنوان سالروز تاسیس خود اعلام کرده و به همین مناسبت هم هر ساله در این روز لوگوی خود را تغییر می‌دهد.

امروزه گوگل با بیش از ۱۰۰ زبان دنیا فعالیت می‌کند و سالیانه تریلیون‌ها سوال‌ کاربران خود را پاسخ می‌دهد.

ناگفته نماند که شرکت “الفابت”(Alphabet) کمپانی مادر گوگل نیز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا بوده و در زمینه‌هایی همچون افزایش طول عمر، خودروهای خودران و توسعه سیستم عامل اندروید فعالیت می‌کند.

گوگل چطور زندگی شما را متحول کرده است؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چقد بچست 😂

نیما عرفانی

دوستان نظرتون راجع به یه نظرسنجی متفاوت چیه؟

AŁɪ

تا چی باشه ..

Mahdi

عالی

Taha

من هستم

pooria

اره مثلا چرا تر امپ موهاش زرده؟
من که پایم

SHREK

happy birthday Google اینو توی گوگل سرچ کنید بهتون گیفت کارت 1 دلاری میده.

Taha

نداد که؟

OnePlus_Fan

تولد تولد تولدش مبارک🤦‍♂️

OnePlus_Fan

دوستان میخوام یه هدفون بی سیم سفارش بدم
خودم مد نظرم “۱More iBFree” هست.
دیجیکالا قرمزشو 590 تومن میده.
گزینه بهتری برای خرید هست توی این رنج قیمت؟
همینو سفارش بدم؟
استفادم معمولیه ولی همش هدفون تو گوشمه
ممنون میشم کمک کنید❤

Milad7

تو پایان هر جست و جوی منی 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)