حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلاش Epic برای بازگرداندن Fortnaite به اپ استور اپل

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | بازی

استودیو Epic Games از روز دوشنبه مجدداً تلاش خواهد کرد تا قاضی را متقاعد کند که عنوان اصلی آن یعنی Fortnite باید به فروشگاه App اپل بازگردد و این درخواست علی رغم دور زدن کمیسیون استاندارد تیتان فناوری در معاملات است.

بازگرداندن Fortnaite به اپ استور اپل

اپل به کاربران دستگاه های محبوب خود اجازه نمی دهد تا از هرجایی به جز App Store خود برنامه ها را بارگیری کنند و Epic نحوه گرفتن 30 درصد هزینه صرف شده برای برنامه ها توسط کاربران را به چالش می کشد.

این درگیری در حالی است که اپل اولویت خود را برای فروش محتوای دیجیتال و خدمات اشتراک به یک میلیارد نفر در سراسر جهان با استفاده از دستگاه های مجهز به نرم افزار عامل تلفن همراه iOS خود قرار داده است.

اختلاف کمیسیون همچنین به یک فریاد تجمع سازندگان برنامه تبدیل شده است که معتقدند سیاست های فروشگاه App اپل انحصارطلبانه است.

توسعه دهندگان عمده برنامه ها از جمله غEpic و غول دنیای موسیقی Spotify اخیراً ائتلافی را تشکیل داده اند تا اصطلاحات جدیدی را با بازارهای آنلاین عمده تحت مدیریت اپل و گوگل تحت فشار قرار دهند.

گوگل فروشگاه Play را برای برنامه های متناسب با دستگاه های مجهز به نرم افزار Android خود اجرا می کند و همچنین کمیسیون می گیرد ، اما افراد در دریافت برنامه از سایر مکان های آنلاین آزاد هستند.

بازی Fortnite

بازی Fortnite

گروه جدید ائتلاف برای حمایت از انصاف برنامه گفت که به دنبال تغییرات قانونی و نظارتی برای فروشگاه های برنامه است که به عنوان دروازه بان بسیاری از نرم افزارهای تلفن همراه توزیع شده به کاربران تلفن های هوشمند است.

این اقدام در حالی صورت گرفت که انتقادات فزاینده ای درباره هزینه ها و شرایط اعمال شده توسط فروشگاه های برنامه و چالش های حقوقی Epic و Spotify به کمیسیون اپل برای اشتراک های آنلاین ارائه شده است.

جلسه دادرسی که قرار است روز دوشنبه در برابر قاضی فدرال در کالیفرنیا برگزار شود، بر این موضوع متمرکز خواهد بود که آیا اپل باید مجبور شود Fortnite را دوباره در App Store بازگرداند در حالی که یک پرونده قضایی گسترده در جریان است.

اپل در 13 آگوست پس از انتشار به روزرسانی Epic که از تقسیم درآمد با سازنده آیفون طفره می رود، Fortnite را از بازار برنامه های آنلاین تلفن همراه خود بیرون کشید.

قاضی پرونده قبلاً درخواست دستور اضطراری اپیک را رد کرده و گفته بود که اخراج Fortnite توسط اپل “صدمه به خود است”.

اما اپیک از جنگ علیه اپل عقب ننشست و این غول فناوری را به “انحصارطلب” متهم کرد.

به دلیل اختلاف قانونی ، طرفداران Fortnite با استفاده از آیفون یا سایر دستگاه های اپل دیگر به جدیدترین به روزرسانی های بازی ، از جمله فصل جدید منتشر شده در پایان ماه آگوست ، دسترسی ندارند.

نظر شما درباره این دعوای قاونی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
OnePlus_Fan

توی این یه مورد حق با اپله اپیک گیم نباید طمع میکرد
ولی چیزه
فورتنایت ‌رو گوشی یجوریه
من که اصلا نمیتونم بازی کنم بیلد کردن با گوشی خیلیی خیلی سخته اصلا نمیشه

The MTest MT

من هر بازی بخام رو گوشی بزنم(تو تمای پابجی و کالاف موبایل )حتما باید دسته پی اس بهش وصل باشه
وگرنه اصلا نمیتونم

MohammadFarhaadi

برعکس من عشقم بازی با موبایله.هر بازی رو موبایل اومد خوش اومد!سر فورتنایت خیلی هایپ شدم و واقعا به نظرم بهترینه تو بازیای موبایلی.چه شود یه روزی هیلو و گرز و از همه مهمتر و واقع بینانه تر زلدا رو رو موبایل ببینیم.دوستان توجه کنن مشکل الان واقعا قدرت گوشیا نیست وگرنه مطمئنا گوشیای الان از کنسولای ۸ یا ۹ سال پیش قویترن‌.یا حداقلش خیلی خیلی قویتر از سوییچن.مشکل اینجاست که اینقدر سریع سخت افزار به روز میشه که توسعه دهنده نمیتونه زیروبم سخت افزار رو بشناسه و از تمام پتانسیلش استفاده کنه.شاید بعضیا بگن موبایل نمایشگرش کوچیکه ولی یه چیز رو در نظر بگیرید اینکه مثلا نگاه کردن به یه گوشیه پنج اینچی از فاصله ۳۰ سانتی مثل نگاه کردن به تلویزیون چهل اینچ از سه متریه.

Adjus

میتونست از اول گ.وه اضافه نخوره که حالا به گ.وه خوری نیفته(با پوزش بخاطر بی ادبی.)

MohammadFarhaadi

دقیقا.اپیک میگه من تخفیف بدم بازی رو و اپل بیخیال سهمش بشه.یکی نبود بهشون بگه بیشعور خوب تو سی درصد تخفیف میخای بدی بعد سی درصد اپ استور رو اپل نگیره خو اینکه نمیشه تخفیف!!!میشه ندادن سهم اپل.یعنی بخاطر تخفیفا مشتری بیشتری گیرش میاد از اونور هیچی به اپل نده!چطور حساب کردن که میشه همچین کرد؟!

Mahdi

عاشقتم اپل حالشو بگیر

SHREK

اپل داره زیاده روی میکنه. الان سرویس های گیمینگ ابری برای آیفون نمیاد. چرا؟ چون میخواد از اون فروش بازی سهم بگیره! بهتره یک کوتاه بیاد…

AŁɪ

چرت ترین بازی تاریخ

Milad7

من اصلا با این بازی حال نمیکنم 😐 بهتر که حذف شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)